Gå til innhold

Gifte seg 14mnd etter første baby = stress? Eller ok?


Energi-jenta

Anbefalte innlegg

Heisann!

Vi skal få vårt første barn i sommer og vil tro at det å utsette bryllupet til at vi har tre barn (7 år?) vil nødvendigvis ikke gjøre det lettere. Mtp tid og økonomi.

For dere som har barn og er gifte, hadde dere hatt tid til å hatt et bryllup 14 mnd etter fødsel av første barn? Eller er det slikt at man rett og slett ikke har tid til dette da?

Tenker da å planlegge et middels stort bryllup med 70 gjester.

 

Takker for alle svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor skulle du ikke ha tid til det? Broren min giftet seg 9 måneder etter de fikk baby, og jeg hørte aldri noe snakk om å ikke ha tid. Hvis du starter planleggingen og får det meste unna før babyen kommer ser jeg ikke hvorfor dette skal være et problem

Anonymkode: 04f16...9ae

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Hvorfor skulle du ikke ha tid til det? Broren min giftet seg 9 måneder etter de fikk baby, og jeg hørte aldri noe snakk om å ikke ha tid. Hvis du starter planleggingen og får det meste unna før babyen kommer ser jeg ikke hvorfor dette skal være et problem

Anonymkode: 04f16...9ae

 

Tusen takk for svar! Er bare samboer som er skeptisk, så må overbevise han om at vi skal klare det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det skal gå helt fint :) Eneste dere må huske på er å finne ut om noen kan passe barnet deres bryllupsdagen og gjerne dagen før og etter så dere har god tid å ordne det dere må :) Eller om noen skal passe på barnet under bryllupsfest, i kirke/tinghus e.l. 
Alt det andre kommer nok til å gå bra. Det er jo ikke sikkert det er vanskelig for dere å ordne pass heller. Men de nærmeste som pleier å passe er vel gjerne invitert. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi giftet oss når første var 8 mnd. Brukte tiden før fødsel til å planlegge det som kunne planlegges og tiden i permisjon til å fikse de siste detaljene før bryllupet. Fikk ordnet en god kollega til barnevakt på dagen som min mor leverte henne til etter å ha hatt skjønnheten vår på fanget gjennom vielsen. Hun var med på bryllupsbildene etter kirken og så rett til barnevakt.

Tror dere kommer til å klare det helt fint med god planlegging og gode barnevakter! Masse lykke til!

Anonymkode: 96453...16f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så kjekt å høre at det gikk så fint for dere 😊

Takk for det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi giftet oss da første barne var 23 med, hadde ikke fungert før for oss.. Vi hadde barnevakt et par timer kvelden i forveien. Barnet var med i kirken og på fotografering, så hadde vi barnevakt til festen sluttet 03 om natta. Barnevakten var i bryllupssvitten på hotellet vårt og da festen var slutt tok vi bare over, så h*n kunne gå å legge seg på et annet hotellrom. Barnet sov fortsatt ikke rundt da det var 23 med så barnevakten var ganske sliten.

Anonymkode: b513a...f4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer nok litt an på både barnet, dere og hvordan dere ønsker å legge opp bryllupsfesten.

Vi skal gifte oss når vår første er ca. 23 mnd, som hun over, men vi kunne nok også fått det til da han var 14 mnd. Vår sov rundt fra ca. 10,5 mnd, og begynte i barnehage da han var 11,5 mnd. Han var dermed vant med å bli passet av andre da han var 14 mnd, og ikke noe stress for en barnevakt mtp. nattevåk og annet.

Anonymkode: fb66c...c92

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge kroppen din er tilbake i form og du ikke ser for jævlig ut med tynt hår og masse kviser og hårvekst så er det vel ok. 

Anonymkode: a1cc5...d66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer mye an på barnet. Min på 18 mnd har et stort nærhetsbehov, har aldri sovet borte, og våkner flere ganger hver natt. Hen har gått i barnehage siden hen var 10,5 måneder, men trives fortsatt bare middels. Her hadde det kun gått dersom mesteparten ble satt bort til en arrangør, f.eks. bryllup på et hotell som hadde ordnet alt. 

Anonymkode: 9b009...258

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Hei! Gratulerer med baby og kommende giftemål! Vi fikk baby i mars i fjor, og vurderte å gifte oss i år da baby ville vært 15-16 mnd. I vårt tilfelle er jeg veldig glad vi utsatte det til neste år når barnet er to år. Vi satser vi på å bli gravide med ny baby rett etter bryllupet:) Jeg for min del har hatt mer enn nok det siste året med veeldig aktiv baby fra 7-8 mnd (fortsatt;)) og jobboppstart, trening for å få kroppen tilbake. 

Men dette er helt sikkert veldig individuelt! Følg magefølelsen:) lykke til!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt barn er 15 mnd og det hadde aldri gått her. H*n hadde kolikk til 6mnd, og var urolig lenge etterpå. Ikke i nærheten av å sove rundt og hadde ikke vært klar for barnevakt på kveld/natt. 

Bestevenninna mi giftet seg derimot når hennes var 12mnd og det var null stress! Hennes baby var en helt annen type en min, så vil egentlig tro det kun kommer an på babyen du får. 

Anonymkode: a95bc...ff2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

Det kommer jo an på hvor mye "styr" bryllupet blir? Vi venter barn nå og tenker å gifte oss etterhvert, hadde tenkt enten vår eller høst 2019, så når baby er 6 eller 12 mnd. Men da tenker vi å bare gifte oss enkelt i rådhuset på en hverdag og ha middag på restaurant med nærmeste familie, og det kan jo baby være med på. Kanskje vi går for å ha en fest med venner senere, vi får se :)

Anonymkode: 70745...de0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

TS her.

Kjekt å lese at folk har svart her til og med i senere tid :) 

Vi har bestemt oss for å gifte oss når sønnen vår er 14 mnd. Vi har valgt et lokale som ordner både mat, servering og rydding etterpå. Så vi har spart oss for noe arbeid, men det gjenstår likevel en del planlegging.

Babyen vår er nå 14 uker, og det var ganske tøft de første 12 ukene med magevondt (nesten kolikk). Men det er nå over og jeg har tid til å planlegge litt bryllup igjen :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...