Gå til innhold

Hvordan greier politikere å sløse så sinnsykt mye?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg kan ikke så mye om politikk, men leser nyheter og har en del dumme spørsmål jeg håper noen kan hjelpe meg å forstå meg på.

Har vært veldig mange saker om sløsing i det siste, og jeg fatter ikke hvordan det er mulig å bomme så grovt så mange ganger. Sjekker de ikke priser og gjør avtaler på forhånd slik normale folk på budsjett gjør? Samboer jobber som lærer, og der må de jobbe veldig mye pga for få ansatte, og julebord må de betale selv ellers blir det ikke noe av.. men om politikere sløser noen milliarder her og der på bygg, programmer, busser, vei og slikt noe så er det ikke så farlig.

Blir så provosert når de pengene kunne ha blitt brukt på syke, eldre og andre som trenger det mye mer.

Skjønner heller ikke hvorfor det ikke er krav til utdannelse/erfaring for politikere, vil man jobbe på matbutikken må man ha nettverk og noen års erfaring.. men om man vil bli politiker holder det å fly litt på fylla og kjenne de riktige personene? Og hvorfor kan politikere som er straffedømt fortsette i politikken? Burde det ikke vært en slags skikkethetgreie, slik sykepleiere og politi har?

Hvorfor vil de selge rettigheter til utlandet? Som vindmøller, om det er så lønnsomt hvorfor fikser vi det ikke selv?

Godt mulig jeg er skikkelig dum som ikke skjønner meg på disse valgene, men for meg gir det virkelig ikke mening.

Anonymkode: 3c8a7...599

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fordi det ikke er deres egne penger de sløser bort.

Anonymkode: 7330a...b47

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det bommes så grovt så ofte, tenker nå jeg at det ikke er snakk om bomming i det hele tatt, men korrupsjon.

Anonymkode: 4355c...4d6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev: