Gå til innhold

Innvandrerfamilie i enormt hus gikk ti millioner kroner i underskudd


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

En andre- og tredjegenerasjons innvandrerfamilie i Oslo fikk nærmere 250 millioner kroner av norske myndigheter i fjor. Likevel gikk de ti millioner kroner i underskudd.

Familien oppgitt at overforbruket skyldes feiring av en felles bursdag, men ønsker ikke å gå i detalj om hva pengene er brukt på.

Anonymkode: ae921...7f6

Innlegget er redigert for brudd på opphavsrett.

Yvonne (admin)

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke første gang VG har gjort dette. Det eneste som er politisk korrekt å drive satire med i dag er innvandringskritikk. Alt annet er "hets og hat", dessverre. 

Anonymkode: 3d853...203

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo selvfølgelig bare pisa, for å ta fokus vekk fra de virkelige problemene i dagens samfunn.

Anonymkode: ccdec...11d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Overrasket

Det er helt meningsløst at en familie, bare på grunn av gener, skal kunne ta til seg og bli tilordnet goder. Vi klager på topplederlønninger f.eks. altså folk som gjør en hederlig dagsinnsats for jobben og bidrar til samfunnet, også skal vi dulle med en eneste familie som har gjort sitt ytterste over flere tiår for redusere arbeidsoppgavene sine, fraordne seg beslutningsmyndighet og "være en av oss". Det er da helt urimelig å betale en familie for ikke å fatte en beslutning for landets beste. Hadde de hatt noe som helst selvrepspekt og gangsyn så hadde de alle, kollektivt, frasagt seg titlene sine. Så kunne evt. et medlem av familien stille som kandidat til et eventuelt presidentvalg. Vi kan ikke la posisjoner nedarves i et sivilisert og avansert moderne samfunn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Overrasket skrev:

Det er helt meningsløst at en familie, bare på grunn av gener, skal kunne ta til seg og bli tilordnet goder. Vi klager på topplederlønninger f.eks. altså folk som gjør en hederlig dagsinnsats for jobben og bidrar til samfunnet, også skal vi dulle med en eneste familie som har gjort sitt ytterste over flere tiår for redusere arbeidsoppgavene sine, fraordne seg beslutningsmyndighet og "være en av oss". Det er da helt urimelig å betale en familie for ikke å fatte en beslutning for landets beste. Hadde de hatt noe som helst selvrepspekt og gangsyn så hadde de alle, kollektivt, frasagt seg titlene sine. Så kunne evt. et medlem av familien stille som kandidat til et eventuelt presidentvalg. Vi kan ikke la posisjoner nedarves i et sivilisert og avansert moderne samfunn. 

Jeg er for at Norge skal bli republikk jeg, men nå er vel vi nordmenn nok beskyttende av vår kongerike at det nesten er blitt kultur. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 minutter siden, Overrasket said:

Det er helt meningsløst at en familie, bare på grunn av gener, skal kunne ta til seg og bli tilordnet goder. Vi klager på topplederlønninger f.eks. altså folk som gjør en hederlig dagsinnsats for jobben og bidrar til samfunnet, også skal vi dulle med en eneste familie som har gjort sitt ytterste over flere tiår for redusere arbeidsoppgavene sine, fraordne seg beslutningsmyndighet og "være en av oss". Det er da helt urimelig å betale en familie for ikke å fatte en beslutning for landets beste. Hadde de hatt noe som helst selvrepspekt og gangsyn så hadde de alle, kollektivt, frasagt seg titlene sine. Så kunne evt. et medlem av familien stille som kandidat til et eventuelt presidentvalg. Vi kan ikke la posisjoner nedarves i et sivilisert og avansert moderne samfunn. 

Presidentvalg er en dårligere løsning. En president vil ha sine politiske tilhengere men også sine politiske motstandere. En president Jens, Kjel Magne, Siv eller Erna vil aldri kunne representere hele Norge men alltid være farget av sin politiske fortid. En president som er tidligere kunstner, artist eller lignende har ikke den politiske basis og kunnskap for å ta en slik rolle.

Anonymkode: 8ee8a...55e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest making.a.mess
22 timer siden, AnonymBruker skrev:
En andre- og tredjegenerasjons innvandrerfamilie i Oslo fikk nærmere 250 millioner kroner av norske myndigheter i fjor. Likevel gikk de ti millioner kroner i underskudd.

Familien oppgitt at overforbruket skyldes feiring av en felles bursdag, men ønsker ikke å gå i detalj om hva pengene er brukt på.

Anonymkode: ae921...7f6

Det dummeste jeg har lest her inne noensinne. Det er mange som ønsker å komme til norge blant annet 2,5 mill afrikanere og 2 mill fra midtøsten/deler av asia. Men det funker ikke når vi er et lite land. Man kan ikke sammenligne innvandring fra 1905 da det trengtes folk til å bygge opp landet. 

Innlegget er redigert for sitering av slettet innhold.

Yvonne (admin)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Presidentvalg er en dårligere løsning. En president vil ha sine politiske tilhengere men også sine politiske motstandere. En president Jens, Kjel Magne, Siv eller Erna vil aldri kunne representere hele Norge men alltid være farget av sin politiske fortid. En president som er tidligere kunstner, artist eller lignende har ikke den politiske basis og kunnskap for å ta en slik rolle.

Anonymkode: 8ee8a...55e

Det eksisterer mange forskjellige presidentstyre i verden, vi kan jo kopiere den Island har. Da har vi en president som statsoverhode uavhengig av parti, men samtidig blir vagt inn i en 4 årsperiode:

Det islandske parlamentet, Alltinget, har 63 representanter som velges for fire år. Landet er oppdelt i seks valgdistrikt og velgerne stemmer på parti (som i Norge). Etter valget kommer partilederne sammen for å utpeke statsminister som skal lede regjeringen. Hvis partilederne ikke blir enige kan presidenten, som velges for fire år og har en lignende rolle som den norske kongen, peke ut statsministeren. Det har ennå ikke skjedd.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste den artikkelen selv nettopp. "Vredens Gnag" er kostelig. :fnise:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:
En andre- og tredjegenerasjons innvandrerfamilie i Oslo fikk nærmere 250 millioner kroner av norske myndigheter i fjor. Likevel gikk de ti millioner kroner i underskudd.

Familien oppgitt at overforbruket skyldes feiring av en felles bursdag, men ønsker ikke å gå i detalj om hva pengene er brukt på.

Anonymkode: ae921...7f6

Det fungerer jo: monarkiet stabiliserer nasjonen og samler folket.

Anonymkode: f9fcd...26e

 

Innlegget er redigert for sitering av slettet innhold.

Yvonne (admin)

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Overrasket skrev:

Det er helt meningsløst at en familie, bare på grunn av gener, skal kunne ta til seg og bli tilordnet goder. Vi klager på topplederlønninger f.eks. altså folk som gjør en hederlig dagsinnsats for jobben og bidrar til samfunnet, også skal vi dulle med en eneste familie som har gjort sitt ytterste over flere tiår for redusere arbeidsoppgavene sine, fraordne seg beslutningsmyndighet og "være en av oss". Det er da helt urimelig å betale en familie for ikke å fatte en beslutning for landets beste. Hadde de hatt noe som helst selvrepspekt og gangsyn så hadde de alle, kollektivt, frasagt seg titlene sine. Så kunne evt. et medlem av familien stille som kandidat til et eventuelt presidentvalg. Vi kan ikke la posisjoner nedarves i et sivilisert og avansert moderne samfunn. 

Er en grunn til at Christan Mikkelsen valgte Christian Fredrik, var ikke meningen Norge skulle ha et monarki over flere generasjoner om jeg har forstått svigerfar rett. (Fyren er over 90 så han er en historiebærer)

Anonymkode: c5b00...dbc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Overrasket
12 hours ago, AnonymBruker said:

Presidentvalg er en dårligere løsning. En president vil ha sine politiske tilhengere men også sine politiske motstandere. En president Jens, Kjel Magne, Siv eller Erna vil aldri kunne representere hele Norge men alltid være farget av sin politiske fortid. En president som er tidligere kunstner, artist eller lignende har ikke den politiske basis og kunnskap for å ta en slik rolle.

Anonymkode: 8ee8a...55e

Det er ikke i det hele tatt et problem i et demokrati at statsoverhoder har politiske motstandere. Men jeg vil egentlig ikke ha president heller, hele leddet over statsministeren kan fjernes. Poenget var at dersom familien Glücksburg ønsket å bli forsørget etter at Norge blir republikk, kan Håkon Glücksburg stille som kandidat til president, evt. overbevise et parti om å velge ham som statsministerkandidat.

4 hours ago, AnonymBruker said:

Er en grunn til at Christan Mikkelsen valgte Christian Fredrik, var ikke meningen Norge skulle ha et monarki over flere generasjoner om jeg har forstått svigerfar rett. (Fyren er over 90 så han er en historiebærer)

Anonymkode: c5b00...dbc

Interessant, dette snakkes det neimen ikke ofte om. Men det gir mening at man i 1905 ville tenkt at det var greit å ha en midlertidig konge. Det jeg vet var tilfelle, er at folkeavstemningen i 1905 ble bevisst styrt av regjeringen for å opp et gitt resultat. Norges folk har aldri fått bestemme om vi skulle være republikk eller monarki. Spørsmålet som ble stilt var om folket ønsket Carl Glücksburg som konge, ikke "skal Norge være republikk eller demokrati". I praksisk ble altså "folkeavstemningen" brukt for at folket skulle slutte seg til en beslutning som allerede var fattet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest N-Nøff
22 timer siden, AnonymBruker skrev:
En andre- og tredjegenerasjons innvandrerfamilie i Oslo fikk nærmere 250 millioner kroner av norske myndigheter i fjor. Likevel gikk de ti millioner kroner i underskudd.

Familien oppgitt at overforbruket skyldes feiring av en felles bursdag, men ønsker ikke å gå i detalj om hva pengene er brukt på.

Anonymkode: ae921...7f6

I 3067 er det ikke monarki, og landet Norge eksisterer ikke lenger, så ka e probleme? 

Innlegget er redigert for sitering av slettet innhold.

Yvonne (admin)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 hours ago, Pussle said:

Jeg er for at Norge skal bli republikk jeg, men nå er vel vi nordmenn nok beskyttende av vår kongerike at det nesten er blitt kultur. 

Enig, men jeg er noe mer optimistisk enn deg med tanke på framtiden. Jeg tror aldri i verden at neste kongepar vil få samme sympati hos folket. De er jo elitistiske luksusdyr som omgås Hollywood- og moteeliten og virker å ta fullstendig avstand fra folk flest, bortsett fra ved den pålagte representasjonen selvsagt. Det holder ikke i lengden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 hour ago, hind said:

Enig, men jeg er noe mer optimistisk enn deg med tanke på framtiden. Jeg tror aldri i verden at neste kongepar vil få samme sympati hos folket. De er jo elitistiske luksusdyr som omgås Hollywood- og moteeliten og virker å ta fullstendig avstand fra folk flest, bortsett fra ved den pålagte representasjonen selvsagt. Det holder ikke i lengden.

Jeg er ikke så mye begeistret for det neste kongeparet jeg heller, men å kritisere kongefamilien for å være elitistiske  og lite folkelige blir vel som å kritisere barn for å være barnslige. 

Anonymkode: 5f5c2...a5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Jeg er ikke så mye begeistret for det neste kongeparet jeg heller, men å kritisere kongefamilien for å være elitistiske  og lite folkelige blir vel som å kritisere barn for å være barnslige. 

Anonymkode: 5f5c2...a5d

Disse gidder jo ikke engang å late som. Har ungene på dyre privatskoler, feirer seg selv med egne rockefestivaler og lever i en grad av sus og dus ingen norske kongelige har gjort før dem. Det der er ikke å være samlende for folket, hvilket jo er noe av det viktigste med å ha et kongehus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, hind said:

Disse gidder jo ikke engang å late som. Har ungene på dyre privatskoler, feirer seg selv med egne rockefestivaler og lever i en grad av sus og dus ingen norske kongelige har gjort før dem. Det der er ikke å være samlende for folket, hvilket jo er noe av det viktigste med å ha et kongehus.

Temmelig krenkende sagt om Kongen. Rett og slett patetisk hets.

Anonymkode: 3d853...203

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:
En andre- og tredjegenerasjons innvandrerfamilie i Oslo fikk nærmere 250 millioner kroner av norske myndigheter i fjor. Likevel gikk de ti millioner kroner i underskudd.

Familien oppgitt at overforbruket skyldes feiring av en felles bursdag, men ønsker ikke å gå i detalj om hva pengene er brukt på.

Anonymkode: ae921...7f6

Deporter denne familien tilbake til Danmark.

Innlegget er redigert for sitering av slettet innhold.

Yvonne (admin)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...