Gå til innhold

Hvor mye kostet drikke og alkohol i bryllupet ditt? (Ikke fri bar)


Energi-jenta

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg forstår ikke helt hvordan folk klarer å få et bryllup til "bare" 100 000kr dersom man gifter seg på et hotell. Mye pga drikke og alkoholen, i mitt budsjett så ligger drikke-posten til 70 gjester allerede på 57 000kr! Helt sinnsykt spør du meg!

Håper jeg har gjort noe feil her... Slik ser drikke-budjsettet mitt ut for 70 gjester:
- Champagne før middagen. 85kr x 2glass x 70 gjester = 11´900kr
- Vinpakke til gjestene. 400kr (billigste vin) x 70 gjester = 28´000kr
- Konjakk, likør etter middagen. 110kr (glass) x 50 gjester (kanskje alle ikke vil ha) = 5´500kr
- 2 bonger per gjest. 85kr x 2bonger x 70 gjester = 11´900kr
Totalsum for kun drikke = 57´300kr.

Er ikke dette veldig mye?

 

Takker for alle tips! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så deilig å se at noen faktisk planlegger et ordentlig bryllup og ikke prøver å kutte kostnadene ved å holde det alkoholfritt eller å gi en slapp servering.

Anonymkode: c7936...52f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kunne kuttet ganske kraftig ned her. Gjestene trenger ikke to glass champagne hver før middagen. Ett glass som de får servert når de kommer inn i lokalet er nok. Husk å ha noe til de som ikke drikker champagne og ha annen drikke tilgjengelig. Da har du kuttet champagnebudsjettet i to allerede. Konjakkbudsjettet kan likeså også kuttes i to, ett glass når kaffen serveres holder. Det er helt i orden at gjestene kjøper drikken sin selv etter middagen. man drar ikke i bryllup for å kunne drikke seg dritings på brudeparets regning og om det finnes så enkle gjester at de ikke synes en bryllupsfest er like bra om de ikke får helle innpå med gratis alkohol er det like greit at de blir hjemme.

Anonymkode: f6125...67d

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser jeg leste litt raskt og trodde dere skulle ha 110 glass konjakk til 50 gjester, men det stemte altså ikke. Da er konjakkbudsjettet ok som det er. 

Anonymkode: f6125...67d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er rikelig med alkohol. Ikke noe galt i å prioritere slik, men personlig hadde jeg lett kuttet champagnen eller konjakken, kanskje til og med bong. 2 bonger per gjest er mye mtp at mange kommer ikke til å bruke de uansett. Med mindre din slekt er spesiell ivrige på fylla, da. 

Anonymkode: 1df20...82e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger vel ikke mer en et glass med champagne før maten?

vinen er jeg sikker på at du klarer å få billigere. 

Og er det nødvendig med bonger? Her blir det jo servert alkohol før mat, til mat og dessert. Ønsker folk mer enn det, kan de kjøpe selv. Det blir sikkert masse vin og champagne igjen også, som de som ønsker kan forsyne seg av dette etter maten. Ikke alle drikker og ikke alle drikker mer en et glass. 

Anonymkode: 78618...dc3

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 timer siden, Energi-jenta skrev:

Hei,

Jeg forstår ikke helt hvordan folk klarer å få et bryllup til "bare" 100 000kr dersom man gifter seg på et hotell. Mye pga drikke og alkoholen, i mitt budsjett så ligger drikke-posten til 70 gjester allerede på 57 000kr! Helt sinnsykt spør du meg!

Håper jeg har gjort noe feil her... Slik ser drikke-budjsettet mitt ut for 70 gjester:
- Champagne før middagen. 85kr x 2glass x 70 gjester = 11´900kr
- Vinpakke til gjestene. 400kr (billigste vin) x 70 gjester = 28´000kr
- Konjakk, likør etter middagen. 110kr (glass) x 50 gjester (kanskje alle ikke vil ha) = 5´500kr
- 2 bonger per gjest. 85kr x 2bonger x 70 gjester = 11´900kr
Totalsum for kun drikke = 57´300kr.

Er ikke dette veldig mye?

 

Takker for alle tips! :)

Bonger+<+?+ 

Inviterer du til julebord?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så deilig å se at noen faktisk planlegger et ordentlig bryllup og ikke prøver å kutte kostnadene ved å holde det alkoholfritt eller å gi en slapp servering.

Anonymkode: c7936...52f

Man må ikke ha alkohol for å ha et hyggelig bryllup.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Energi-jenta skrev:

Hei,

Jeg forstår ikke helt hvordan folk klarer å få et bryllup til "bare" 100 000kr dersom man gifter seg på et hotell. Mye pga drikke og alkoholen, i mitt budsjett så ligger drikke-posten til 70 gjester allerede på 57 000kr! Helt sinnsykt spør du meg!

Håper jeg har gjort noe feil her... Slik ser drikke-budjsettet mitt ut for 70 gjester:
- Champagne før middagen. 85kr x 2glass x 70 gjester = 11´900kr
- Vinpakke til gjestene. 400kr (billigste vin) x 70 gjester = 28´000kr
- Konjakk, likør etter middagen. 110kr (glass) x 50 gjester (kanskje alle ikke vil ha) = 5´500kr
- 2 bonger per gjest. 85kr x 2bonger x 70 gjester = 11´900kr
Totalsum for kun drikke = 57´300kr.

Er ikke dette veldig mye?

 

Takker for alle tips! :)

Halver champagnen = 5950.

Konjakk/likør og bonger ville jeg droppet.

= 33950,-

Anonymkode: 91954...e5f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Jordbæra skrev:

Man må ikke ha alkohol for å ha et hyggelig bryllup.

Man må ikke ha mat heller for å ha et hyggelig bryllup, men du bedre hvor det hjelper på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, O.G. skrev:

Man må ikke ha mat heller for å ha et hyggelig bryllup, men du bedre hvor det hjelper på.

Høres ut som om du er en som er over snittet glad i alkohol.

Jo mat må man ha. Tørste  kan skylles ned med mye annet enn alkohol.

Endret av Jordbæra
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Jordbæra skrev:

Høres ut som om du er en som er over snittet glad i alkohol.

Jo mat må man ha. Første kan skylles ned med mye annet enn alkohol.

Og du høres ut som ei som ikke har råd til drømmebryllupet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, O.G. skrev:

Og du høres ut som ei som ikke har råd til drømmebryllupet.

Mitt drømmebryllup er uten alkohol takk. Ikke alle må ha alkohol til en hver tid 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, Jordbæra skrev:

Mitt drømmebryllup er uten alkohol takk. Ikke alle må ha alkohol til en hver tid 

Ditt drømmebryllup er et barneselskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synest det er for mye alkohol personlig, jeg tror faktisk jeg ville blitt litt overveldet over den mengden som gjest. Jeg stusser også på hvorfor du må ha to glass champagne før middag. Et glass burde holde rikelig, to glass går fort til hodet, hvorfor skal man allerede være susete i hodet før man starter på middagen? Ville kuttet ned til et glass. 

Vinpakke, hva inkluderer det? Jeg tenker et glass til forett og hovudrett må være nok? Koster det virkelig 400 kr for to glass vin per person? Isåfall tror jeg du kan få det billigere. 

Du kan må fordel også kutte ned til en bong etter maten siden du allerede har spandert så mye til middagen. 

Det er mengden her som jeg ser er problemet. Prisene i seg selv virker helt normale på meg om det operes med hotellpriser. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, O.G. skrev:

Ditt drømmebryllup er et barneselskap.

Dette er så typisk deg 😂

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, Jordbæra skrev:

Dette er så typisk deg 😂

Ja, det er typisk meg å gi beskjed om hva tingen egentlig er for noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må ikke drikke all alkoholen som er satt frem, noen drikker 0 glass og andre 3. 
Når det er sagt er jeg enig i at det holder med et glass før maten. 

Da vi giftet oss var mat og drikke en viktig ting. Jag synes det er godt med et godt glass til maten, derfor ville vi ha det.
Mulig jeg har drikkeglade venner, men vi ville også ha stemning gjennom hele dagen. Derfor ga vi også med to bonger, så måtte de kjøpe resten selv. Lik det eller ei, alkohol lager stemning og alkohol er ikke lik fyllefest.

Jeg vet ikke hvor mye som gikk til alkohol hos oss, men mat og drikke kom på 100 000 kr for 65 personer. 
Det koster å ha treretters med drikke på et hotell eller tilsvarende. Løsningen på å spare penger der er å ha et sted man selv kan stå for innkjøp av alkohol. 
Eventuelt kutte ut avec så kan de som vil ha det bruke en av bongene sine der. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser du både har fått forslag om å kutte ned på maten til ett glass til henholdsvis forrett og hovedrett, og også om å droppe avecen.

Selv synes jeg det er lurere å kutte ut bongene. Ett glass til hovedretten er lite med tanke på at det gjerne er taler og bryllupsmiddager har det med å dra ut, og det er utrolig kjedelig å sitte med tomt glass når det skåles. Personlig føler jeg også avecen er en viktig del av serveringen - det hører liksom med sammen med kaffen.

Annen drikke etter middagen kan jeg fint betale selv, og der spiller ikke en bong eller to store rollen. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...