Gå til innhold

NRK har oppdaget at alt ikke er bra med anti-rasiser / Antifa.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, Mari Y skrev:

Fordi han vant. Da hadde de ikke noe å gjoere opproer for. I motsetning til motstanderne som demonstrerte fordi han ikke tapte. 

Her vet jeg ikke helt hva du tror du svarer på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, herzeleid skrev:

Her vet jeg ikke helt hva du tror du svarer på.

Nei, det er mulig jeg misforstod svaret ditt. Om det var slik at man gav mindre dekning av Anti- Trump demonstrasjonene, så mener jeg å huske at det var en god del snakk om det i media, men jeg misstenker at alt- right media også bevisst utelater ikke-voldelige demonstranter for å bevisst fremstille alle som voldelige. Jeg stoetter ikke de voldelige opptoyene, men jeg har vanskelig for å se for meg at alle som var med var tilhengere av voldsbruk. Det hadde virket en del far fetched. Men de som bruker slike demonstrasjoner for å utoeve uprovosert vold er uansett idioter, som ikke burde hatt noe med demonstrasjoner å gjoere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Mari Y skrev:

Nei, det er mulig jeg misforstod svaret ditt. Om det var slik at man gav mindre dekning av Anti- Trump demonstrasjonene, så mener jeg å huske at det var en god del snakk om det i media, men jeg misstenker at alt- right media også bevisst utelater ikke-voldelige demonstranter for å bevisst fremstille alle som voldelige. Jeg stoetter ikke de voldelige opptoyene, men jeg har vanskelig for å se for meg at alle som var med var tilhengere av voldsbruk. Det hadde virket en del far fetched. Men de som bruker slike demonstrasjoner for å utoeve uprovosert vold er uansett idioter, som ikke burde hatt noe med demonstrasjoner å gjoere. 

Så man sidestiller alt-right media med tradisjonelle medier nå? Bør ikke CNN dekke demonstrasjoner fra venstre på samme måte som fra høyre?

Hvis ikke kan man se på det som en innrømmelse at Trump har rett.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Example skrev:

Så man sidestiller alt-right media med tradisjonelle medier nå? Bør ikke CNN dekke demonstrasjoner fra venstre på samme måte som fra høyre?

Hvis ikke kan man se på det som en innrømmelse at Trump har rett.

Nei, det gjoer man ikke, men det betyr ikke at man ikke dekker det,og hva er det evt Trump skal ha rett i? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.4.2018 den 8.55, Mari Y skrev:

Nei, det gjoer man ikke, men det betyr ikke at man ikke dekker det,og hva er det evt Trump skal ha rett i? 

At mainstream media er venstrevridd. Det er det også åpenbart, spesielt i USA. Grunnen til at Trump vinner på å si dette, er fordi han har rett i akkurat den saken.

Høyreekstreme demonstrasjoner blir åpenbart dekket på en annen måte enn liknende fra venstre.

Ta for eksempel ytre høyre-demonstrasjoner kontra Black Lives Matter. Begge har ofte rasistiske preg, men sistnevnte slipper unna med det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎08‎.‎04‎.‎2018 den 18.04, AnonymBruker skrev:

Jeg føler at NRK de siste årene har hyllet alle Trump motstandere og bagatellisert Antifa. Nå ser det ut til at de ser at ikke alt som er til venstre politisk er bra. Derimot føler jeg at NRK lenge har sett på Trump tilhengere som ekstreme, og at de har hatt litt av samme tankegangen som Antifa.

https://www.nrk.no/urix/xl/antifa_-slass-med-trump-tilhengere-og-kaller-liberale-for-fascister-1.13996655

Anonymkode: 09404...399

Mange Trumptilhengere er vel ekstreme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 hours ago, Illuminatum said:

Mange Trumptilhengere er vel ekstreme?

Mange Hillarytilghengere er vel ekstreme? Mange Obamatilhengere er vel ekstreme? Mange Black Lifes matters-tilhengere er vel ekstreme? Mange tilhengere av det partiet de stemmer på er vel ekstreme... Hva er det egentlig du vil frem til her..?

Anonymkode: 096a3...7df

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.4.2018 den 19.41, Example skrev:

At mainstream media er venstrevridd. Det er det også åpenbart, spesielt i USA. Grunnen til at Trump vinner på å si dette, er fordi han har rett i akkurat den saken.

Høyreekstreme demonstrasjoner blir åpenbart dekket på en annen måte enn liknende fra venstre.

Ta for eksempel ytre høyre-demonstrasjoner kontra Black Lives Matter. Begge har ofte rasistiske preg, men sistnevnte slipper unna med det.

Men hvorfor skulle han ikke ha rett i den påstanden om voldelige utbrudd. Det er jo ingen som bestrider, og hvorfor mener du at all MSM er venstrevridd? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.4.2018 den 13.27, AnonymBruker skrev:

Mange Hillarytilghengere er vel ekstreme? Mange Obamatilhengere er vel ekstreme? Mange Black Lifes matters-tilhengere er vel ekstreme? Mange tilhengere av det partiet de stemmer på er vel ekstreme... Hva er det egentlig du vil frem til her..?

nonymkode: 096a3...7df

Jo, men det tar ikke bort poenget bare ved å skifte fokus. At andre grupper kanskje er like ekstreme tar ikke bort at verken Trump-tilhengere eller ekstreme antifa er like ekstreme på mange måter. 

Når det gjelder Trump-tilhengere er de vel gjerne også ekstreme på en litt annen måte en Hillary-tilhengere. Demokrater er ikke ekstreme venstre, de er gjerne hoyre på den politiske skalaen, men ift republikanerne er de venstre på en del omraader. Faerre av dem har ekstreme holdninger til muslimer enn republikanerne, flere republikanere har vel også mer ekstremt syn på abort, homofili, religion. De tingene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.4.2018 den 10.14, Illuminatum skrev:

Mange Trumptilhengere er vel ekstreme?

Jeg tror det også er viktig å få med seg at Trump-tilhengere gjerne ikke er så liberale, og det er vel nettopp dette mange har et problem med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Mari Y skrev:

Men hvorfor skulle han ikke ha rett i den påstanden om voldelige utbrudd. Det er jo ingen som bestrider, og hvorfor mener du at all MSM er venstrevridd? 

Det er det liten tvil om. At for eksempel CNN ønsket at Clinton skulle vinne, var veldig tydelig for alle mer nøytrale. Jeg er ikke noe stor fan av Trump, for å si det sånn, men det skal være ganske subjektiv tilhørende venstresiden for å ikke se vridningen i media. Både her hjemme og i USA.

Dekningen av demonstrasjoner synes det veldig godt på. Høyreekstreme demonstrerer - media er opptatt av hvilke farlige verdier de har. Venstreekstreme demonstrerer - media er opptatt av hvorfor de demonstrerer.

Da Trump-tilhengere ble angrepet på gata etter valget var dekningen sjokket over seieren og motstanden til Trump, ikke de avskyelige voldelige handlingene som ble gjort. Så kan man sammenlikne det med for eksempel dekningen av Charlottesville, og hvordan Trump ble fremstilt i media i etterkant. Det var nesten som han selv hadde kjørt ned demonstranten. Klart han har spilt noe på deres følelser, men på samme måte som venstresiden spiller på følelsen til velgere, ekstreme og ikke ekstreme, på venstresiden.

Problemet til demokratene er at det Trump sier om media stemmer veldig godt. Vi ser det samme her hjemme. Venstresiden nekter å ta inn over seg at mye norsk media heller mot venstre, men om ens politiske standpunkt er lenger mot høyre er det uhyre enkelt å se. Det er neppe noen stor agenda, men journalistenes og redaktørenes politiske standpunkt skinner ofte i gjennom. Spesielt i saker omhandler innvandring og klima. Skal sies at det har blitt noe mer balansert i førstnevnte sak, etter at ordskiftet har endret seg litt. Men under "flyktningskrisen" var det veldig tydelig. Begrepet i seg selv er medieskapt, det til tross for at de færreste var flyktninger.

Dette gjør det lett for medier som Breitbart, Fox News, Document.no, HRS osv. å fremstå som mer "ekte". Folk stoler ikke på at det de ser på CNN, Dagbladet, TV2 osv. er nok balansert, og det kan se ut som at de har en agenda. Det er et problem, fordi til tross for deres helning mot venstresiden, så er de langt mer balanserte enn alternativene til høyre, og mange hadde hatt godt av å se et større bilde av ting. Men det skjer nok ikke, før mainstream media tar dette på alvor og innser at de har et problem.

De kan for eksempel starte ved å ansette journalister og spaltister med litt andre politiske sympatier enn resten av staben. At en politisk interessert journalist klarer å være helt objektiv har jeg vanskelig for å tro, men redaktørene bør ha et ansvar for prøve å balansere mest mulig. Med mindre man faktisk velger en å ta et politisk standpunkt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Umodne ungdommer unge voksne som har blitt dullet med hele livet, og så får de fullstensignraseri-anfall når de oppdager at samfunnet ikke fungerer nøyaktig slik de ønsker. 

Anonymkode: aba7d...e27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...