Gå til innhold

NRK har oppdaget at alt ikke er bra med anti-rasiser / Antifa.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg føler at NRK de siste årene har hyllet alle Trump motstandere og bagatellisert Antifa. Nå ser det ut til at de ser at ikke alt som er til venstre politisk er bra. Derimot føler jeg at NRK lenge har sett på Trump tilhengere som ekstreme, og at de har hatt litt av samme tankegangen som Antifa.

https://www.nrk.no/urix/xl/antifa_-slass-med-trump-tilhengere-og-kaller-liberale-for-fascister-1.13996655

Anonymkode: 09404...399

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De aller fleste antirasister er ikke med i Antifa. Antifa er teite bølleunger.

Anonymkode: c1c1c...686

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

antifaschistische-aktion2.jpg?fit=440%2C

Antifa er hard kommunisme og fører til anti-antifa som i Spania, Tyskland og Italia. Disse ideologene er ofte skole lærere og "intellektuelle" som ironisk nok er anti arbeiderklassen som de anser som de som må kues under i den nye Utopia. 

Så Antifa er bøller uten muskler og uten normal konsept av det som er normalt for folk flest som de anser som under dem. Så de skaper alltid og jeg mener alltid en anti-anfifa reaksjon fra folk flest som enten knuser dem eller kaster de ut fra omtrent alle høyre stilinger enn vaktmester og kaster resten i fengsel.      

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner at jeg blir irritert av å lese det. Hvor virkelighetsfjern går det an å være liksom?

Anonymkode: 0cdb1...672

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, ElinX0Xpoliti skrev:

Antifa er hard kommunisme og fører til anti-antifa som i Spania, Tyskland og Italia. Disse ideologene er ofte skole lærere og "intellektuelle" som ironisk nok er anti arbeiderklassen som de anser som de som må kues under i den nye Utopia. 

Så Antifa er bøller uten muskler og uten normal konsept av det som er normalt for folk flest som de anser som under dem. Så de skaper alltid og jeg mener alltid en anti-anfifa reaksjon fra folk flest som enten knuser dem eller kaster de ut fra omtrent alle høyre stilinger enn vaktmester og kaster resten i fengsel.      

Galt og unyansert igjen, Elin. Bildet ditt viser tyske Antifa fra 1930-tallet - det stemmer at de var kommunister.

Men dagens Antifa er en broket forsamling som har lite med kommunistpartier å gjøre. Det er sikkert noen få der som kaller seg kommunister, men det er definitivt ikke en overvekt av lærere og "intellektuelle" i Antifa. Stort sett er det ungdom som har noen problemer i livet sitt, litt som bøllegjengene på høyresiden (DNM i Norge, f.eks.)

"Contemporary Antifa in Germany "has no practical historical connection to the movement from which it takes its name, but is instead a product of West Germany's squatter scene and autonomist movement in the 1980s".[1] "

Selv om begge grupper har voldelige tendenser, har ikke Antifa i noen land pleid å angripe uskyldige "sivile", i motsetning til nynazistene, som har stått for mange voldelig angrep mot apolitiske personer, inkludert drap. Også i Norge. Antifa pleier å rette volden sin mot eiendom, eller mot fascister eller politi i gateslagsmål.

Merk: Jeg synes dagens Antifa er idiotisk, og tar sterkt avstand fra dem.

Endret av Nicathv
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som har vært mest fascinerende for min del er hvordan mediene hauset opp at det kunne bli voldelige reaksjoner fra Trump-tilhengere om han tapte, og hvordan de virket ekstremt klare til å følge dette, mens det i virkeligheten har vært veldig mye voldelige demonstrasjoner og lignende fra hans motstandere som en har vært betraktelig mer tilbakeholden med å nevne eller fordømme. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, Nicathv said:

Galt og unyansert igjen, Elin. Bildet ditt viser tyske Antifa fra 1930-tallet - det stemmer at de var kommunister.

Men dagens Antifa er en broket forsamling som har lite med kommunistpartier å gjøre. Det er sikkert noen få der som kaller seg kommunister, men det er definitivt ikke en overvekt av lærere og "intellektuelle" i Antifa. Stort sett er det ungdom som har noen problemer i livet sitt, litt som bøllegjengene på høyresiden (DNM i Norge, f.eks.)

"Contemporary Antifa in Germany "has no practical historical connection to the movement from which it takes its name, but is instead a product of West Germany's squatter scene and autonomist movement in the 1980s".[1] "

Selv om begge grupper har voldelige tendenser, har ikke Antifa i noen land pleid å angripe uskyldige "sivile", i motsetning til nynazistene, som har stått for mange voldelig angrep mot apolitiske personer, inkludert drap. Også i Norge. Antifa pleier å rette volden sin mot eiendom, eller mot fascister eller politi i gateslagsmål.

Merk: Jeg synes dagens Antifa er idiotisk, og tar sterkt avstand fra dem.

Nei Dagens antifa er kommunister sammenligningen med 1910-30 antifa er omtrent identisk. Og vi snakker ikke om Hard venstre gruppen Stromfas (og flere 10tals andre navn) som brukte Antifa flagget på 80 tallet i Berlin og Munchen som faktisk bedrev terorisme har ingen tilknytning til dagens Antifa.     

Når jeg sier antifa mener jeg den amerikanske og Britiske version av dem primært, og disse er utelukkende bestående av skolestudenter og skole lærere.       

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kjenner at jeg blir irritert av å lese det. Hvor virkelighetsfjern går det an å være liksom?

Anonymkode: 0cdb1...672

Tenker du på NRK?

Anonymkode: 96b5f...84a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tenker du på NRK?

Anonymkode: 96b5f...84a

Nei, jeg tenker på intervjuobjektene. Skjønner ikke helt hvilken virkelighet de lever i.

Anonymkode: 0cdb1...672

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor være anti-fascister når vi kan være pro-fascister? :klo: 

Anonymkode: 24284...063

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, ElinX0Xpoliti skrev:

Nei Dagens antifa er kommunister sammenligningen med 1910-30 antifa er omtrent identisk. Og vi snakker ikke om Hard venstre gruppen Stromfas (og flere 10tals andre navn) som brukte Antifa flagget på 80 tallet i Berlin og Munchen som faktisk bedrev terorisme har ingen tilknytning til dagens Antifa.     

Når jeg sier antifa mener jeg den amerikanske og Britiske version av dem primært, og disse er utelukkende bestående av skolestudenter og skole lærere.       

Kan du gi meg noe som helst dokumentasjon på at dagens Antifa er kommunistisk? Noe som som helst dokumentasjon på at de er "omtrent identisk[e]" med 20/30-tallets Antifa? Er dette noe du har funnet på helt selv?

Hvis du snakker om dagens amerikanske og britiske Antifa, hvorfor poste et bilde fra en helt annen organisasjon i Tyskland på 20/30-tallet?

Så nå er det altså ikke lærere og "intellektuelle", men lærere og elever? Har du noe som helst dokumentasjon på at det er mange lærere med i Antifa? Eller er dette også noe du har funnet på helt selv?

Jeg tror jammen du liker å skape fantasifulle fiendebilder, lage dine egne fakta og å koble sammen ting som ikke henger sammen, jeg, Elin.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Nicathv skrev:

Kan du gi meg noe som helst dokumentasjon på at dagens Antifa er kommunistisk? Noe som som helst dokumentasjon på at de er "omtrent identisk[e]" med 20/30-tallets Antifa? Er dette noe du har funnet på helt selv?

Hvis du snakker om dagens amerikanske og britiske Antifa, hvorfor poste et bilde fra en helt annen organisasjon i Tyskland på 20/30-tallet?

Så nå er det altså ikke lærere og "intellektuelle", men lærere og elever? Har du noe som helst dokumentasjon på at det er mange lærere med i Antifa? Eller er dette også noe du har funnet på helt selv?

Jeg tror jammen du liker å skape fantasifulle fiendebilder, lage dine egne fakta og å koble sammen ting som ikke henger sammen, jeg, Elin.

Anti-fascisme er ikke noe du er med i eller ikke, det er noe du er eller ikke. De andre her har stolt proklamert at de er motstandere av anti-fascister. Du kan da tenke deg hvem de er medløpere med.

Det er så sort-hvitt, enten er en for eller mot fascisme. Det finnes ingen mellomting.

Anonymkode: 24284...063

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det de driver med er jo fascisme...

Anonymkode: 76c94...52e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det de driver med er jo fascisme...

Anonymkode: 76c94...52e

Trakasserer minoriteter, myrder folk med minoritetsbakgrunn eller som hører til en seksuell minoritet, dreper barn som har "feil" politiske overbevisninger, kjører biler inn i menneskemengder for å drepe folk med "feil" politisk overbevisning, osv osv osv?

Anonymkode: 24284...063

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Trakasserer minoriteter, myrder folk med minoritetsbakgrunn eller som hører til en seksuell minoritet, dreper barn som har "feil" politiske overbevisninger, kjører biler inn i menneskemengder for å drepe folk med "feil" politisk overbevisning, osv osv osv?

Anonymkode: 24284...063

Søk opp definisjonen av fascisme du

Anonymkode: 76c94...52e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Søk opp definisjonen av fascisme du

Anonymkode: 76c94...52e

Det tar jeg som et nei.

Anonymkode: 24284...063

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det tar jeg som et nei.

Anonymkode: 24284...063

De er jo ikke så veldig glade i free-speech og oppmuntrer til vold for å oppnå ditt å datt. 

Anonymkode: 76c94...52e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

De er jo ikke så veldig glade i free-speech og oppmuntrer til vold for å oppnå ditt å datt. 

Anonymkode: 76c94...52e

ytrings|frihet m1, f1 rett til å uttale seg fritt, men ikke injurierende, om forhold av offentlig interesse
https://ordbok.uib.no/perl/ordbok.cgi?OPP=ytringsfrihet&bokmaal=+

Å drepe folk er ikke beskyttet av ytringsfriheten. Samme hva som er grunnen til at det drepes ("feil" hudfarge, "feil" politisk holdning, osv).

nazi-l%C3%B8peseddel.png

Anonymkode: 24284...063

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

ytrings|frihet m1, f1 rett til å uttale seg fritt, men ikke injurierende, om forhold av offentlig interesse
https://ordbok.uib.no/perl/ordbok.cgi?OPP=ytringsfrihet&bokmaal=+

Å drepe folk er ikke beskyttet av ytringsfriheten. Samme hva som er grunnen til at det drepes ("feil" hudfarge, "feil" politisk holdning, osv).

nazi-l%C3%B8peseddel.png

Anonymkode: 24284...063

Hvem vil drepe noen pga. hudfarge og feil politisk holdning? Vi lever i 2018, ikke i 1934 i Tyskland. Det er forskjell på ha en mening vs. å komme med en direkte trussel. 

Hvis Antifa vil være effektiv politisk, så burde de se oppover hvor den virkelige makten er - Ikke på missinformerte fattige hillybillier som Trump supporterne.

Anonymkode: 76c94...52e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...