Gå til innhold

Legge fliser og varmekabler i liten gang?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Leker med ideen om å legge varmekabler og fliser i gangen. Gangen er ca. 7 kvm meter stor. Vet noen av dere cirka hvor mye dette vil koste? Og har dere noen fliser dere har vært Spessielt fornøyde med? 😊

Anonymkode: 60653...1d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg la noen laminat fliser. Det kostet to-tre tusen inkludert jobben. 

Men jeg la ikke varme, men det finnes jo et system du legger under og som bare kobles til støpsel. Obs bygg selger dette. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Varmekabler er i vertfall bortkastede penger, la varmekabler for 1 år siden og jeg har egentlig aldri hatt bruk for det, jeg brukte 30k for å få lagt det og angrer nå bittert fordi gulvet er nå også høyere en resten av gulvene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, stan skrev:

Jeg la noen laminat fliser. Det kostet to-tre tusen inkludert jobben. 

Men jeg la ikke varme, men det finnes jo et system du legger under og som bare kobles til støpsel. Obs bygg selger dette. 

Det heter varmefolie eller varmematte. Når jeg Google finner jeg flere typer. 

Virker veldig smart, men hvor bra eller hvordan holdbarheten er vet jeg ikke. 

Endret av stan
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Riktignok 15kvm. Mener vi betalte 20 000 for flisene (her er det stor variasjon), og ca 9 000 for jobben inkludert materiale. I tillegg kom 4 000 til avrettingsmasse. Og 3 500 til elektriker som man trenger for å koble til varmekabler. 

Varmekabler er gull. Treningssko, våte klær, luer og hansker, tørker på kort tid (aktiv familie). Vogn og bilsete er alltid gode og varme. Og det er veldig behagelig å komme inn i en varm gang. Og merker det ikke på strømregningen, trur de nye typene er veldig energieffektive. 

Anonymkode: af7b9...779

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elektrikeren her skal ha 13000 for å legge varmekabler på 17 kvm. Tror dette er en god pris for han har fått 80 000 for jobb han har gjort tidligere. I tillegg kommer flislegging (ca 20 000) + flisene

Vi har varmefolie i et rom på 7 kvm. Dette var lett og legge sev, men gir bare litt "lunk" i gulvet og er ikke nok til å varme opp rommet. Tror vi betalte rundt 6000 på Maxbo (Her får Obos-medlemmer ganske god rabatt og dette var etter at rabatten var trukket fra)

Endret av Kontormus
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det koster en elektriker ca 1000kr/kvm å legge varme i gulv med varmematte/folie. I tillegg må du betale for termostater og få lagt inn dette. 

+ fliser. Veldig mye variasjon på pris på flis. Du kan få veldig ålreite fliser til 2000kr for det arealet ditt. Sjekk right price tiles. 

Men så kommer jobben for flislegging og avretting og kanskje listing rundt gulvet? 

Dette er den informasjonen vi har fått nå som vi pusser opp :)

Anonymkode: dd630...de5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...