Gå til innhold

Barnevennlig villastrøk på østkanten?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest catalula

Blir nysgjerrig på hvor på vestkanten dere bor? 

Jeg bor på Skøyen, og her er over 50% av barna i barnehagen ikke etnisk norske, og alle utenom én bor i blokk. Så det finnes jo områder her som ikke er helt håpløse med statusjag osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Styr unna Groruddalen er mitt tips. Tips to: Bli på Vestkanten. Tips tre Godlia-Oppsal- Ulsrud. Østkantens svar på vest. Liker du ikke Vestkanten liker du nok ikke Nordstrand heller.

Anonymkode: 2418a...3fd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Styr unna Groruddalen er mitt tips. Tips to: Bli på Vestkanten. Tips tre Godlia-Oppsal- Ulsrud. Østkantens svar på vest. Liker du ikke Vestkanten liker du nok ikke Nordstrand heller.

Anonymkode: 2418a...3fd

Ts her.

Nordstrand står ikke på listen over aktuelle steder, men ellers er de nevnte stedene interessante såfremt at det er villastrøk. Svigers rådet oss til å leie før vi evt kjøper. 

Tips to: helst ikke. 

@catalula

Vil helst ikke si det, men av de innvandrerne vi har møtt hittil, er det leietakere og au pair. 

Mulig det er bedre på Skøyen, men det er vel mest leiligheter der? 

Anonymkode: 6139f...f1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor på Rustad (altså mellom Skullerud, Abildsø og Bogerud) og kunne ikke blitt mer fornøyd. Her er det rekkehus, villaer og leiligheter i salig blanding. Her finnes det det direktører og håndverkere, norske og innvandrere, og det er veldig fredelig. Flertallet er interesserte i natur og sport og bruker Østmarka aktivt. Det er svært gode fritidstilbud til barn og gode skoler. Det tar tjue minutter med t-banen til sentrum. Jeg føler jeg har fått det beste av alle verdener.

Anonymkode: 48cc8...77a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 4/8/2018 at 12:16 PM, AnonymBruker said:

Vi vurderer å flytte, men er usikker på hvor. Per dags dato bor i i blendahvitt nabolag på vestkanten, og kjenner at det blir for mye statusjag. 

Vi bor på vestkanten og ønsker å flytte til et barnevennlig villastrøk på østkanten. Det må være et sted hvor det ikke er skummelt for svigerfamilien å besøke. Jeg er fra bygda, mens mannen er fra Oslo. Jeg har en kollega som bor på Trosterud og er veldig fornøyd, men det er vel mest blokker der. Jeg ser på kartet at det ikke er langt fra Furuseth, hvor det er størst innvandrertetthet. 

Gode skoler og bra fritidsmiljø står øverst på listen🙂

Anonymkode: 6139f...f1e

Sjekk Prinsdal

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og om du leter etter en godt blanding, sjekk invandrerandelen på skoler (du kan google sånne statistiker), og velg steder med 30-50% av invandrere. Sånn gjorde vi, og vi kjøpte et hus på Prinsdal og er kjempefornøyde.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, evelynn skrev:

Og om du leter etter en godt blanding, sjekk invandrerandelen på skoler (du kan google sånne statistiker), og velg steder med 30-50% av invandrere. Sånn gjorde vi, og vi kjøpte et hus på Prinsdal og er kjempefornøyde.

 

Da har du jo tydeligvis ikke fulgt dine egne anbefalinger..! Prinsdal skole har p.t. 56 % minoritetsspråklige elever. Ungdomsskolen i området, Hauketo, har 62 % minoritetsspråklige.

Begge disse skolene har hatt over 50 % minoritetsspråklige de hvert år de siste ti årene- og begge skolene opplever en økning i andel minoritetsspråklige år for år. Om 10-15 år er det antakelig knapt et etnisk norsk barn igjen i Prinsdalen.

www.statistikkbanken.oslo.kommune.no

Anonymkode: ff7b1...6e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest catalula
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ts her.

Nordstrand står ikke på listen over aktuelle steder, men ellers er de nevnte stedene interessante såfremt at det er villastrøk. Svigers rådet oss til å leie før vi evt kjøper. 

Tips to: helst ikke. 

@catalula

Vil helst ikke si det, men av de innvandrerne vi har møtt hittil, er det leietakere og au pair. 

Mulig det er bedre på Skøyen, men det er vel mest leiligheter der? 

Anonymkode: 6139f...f1e

Det er en god del hus her :) mere Hoff blir det da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lofthus, Årvoll, Tonsenhagen. Hvis man ikke er for avhengig av kollektiv transport er dette gull-steder å bo. 

 

Anonymkode: 2855f...7f2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.4.2018 den 12.16, AnonymBruker skrev:

Vi vurderer å flytte, men er usikker på hvor. Per dags dato bor i i blendahvitt nabolag på vestkanten, og kjenner at det blir for mye statusjag. 

Vi bor på vestkanten og ønsker å flytte til et barnevennlig villastrøk på østkanten. Det må være et sted hvor det ikke er skummelt for svigerfamilien å besøke. Jeg er fra bygda, mens mannen er fra Oslo. Jeg har en kollega som bor på Trosterud og er veldig fornøyd, men det er vel mest blokker der. Jeg ser på kartet at det ikke er langt fra Furuseth, hvor det er størst innvandrertetthet. 

Gode skoler og bra fritidsmiljø står øverst på listen🙂

Anonymkode: 6139f...f1e

Ja, ønsker du egentlig å ta hensyn til det?:fnise:

Anonymkode: 2f85c...42e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På 8.4.2018 den 13.17, AnonymBruker skrev:

Nordberg kanskje.

 

Dere kan også se etter et "avslappet" nabolag i Bærum eller Asker så slipper dere "vestkantskatten" til Raymond også. Hvis dere da ikke er inne i politisk korrekthet boble hvor dere vil skryte av at dere bor på østkanten.

Anonymkode: 1e21a...d1b

Nordberg er ikke akkurat østkanten og er dessuten noe av det aller dyreste i byen.

Anonymkode: 868b4...39f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...