Gå til innhold

Barnevennlig villastrøk på østkanten?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi vurderer å flytte, men er usikker på hvor. Per dags dato bor i i blendahvitt nabolag på vestkanten, og kjenner at det blir for mye statusjag. 

Vi bor på vestkanten og ønsker å flytte til et barnevennlig villastrøk på østkanten. Det må være et sted hvor det ikke er skummelt for svigerfamilien å besøke. Jeg er fra bygda, mens mannen er fra Oslo. Jeg har en kollega som bor på Trosterud og er veldig fornøyd, men det er vel mest blokker der. Jeg ser på kartet at det ikke er langt fra Furuseth, hvor det er størst innvandrertetthet. 

Gode skoler og bra fritidsmiljø står øverst på listen🙂

Anonymkode: 6139f...f1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det du ser etter er altså en enebolig som ligger sånn circa et sted mellom Sportsplassen og Ljan? 

De finnes, og det blir dyrt. 

Anonymkode: d16e6...85f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Risløkka! Det er nederst i Groruddalen, bydel Bjerke. Barneskoler i nærmiljøet er Vollebekk (åpnet i høst), Refstad og Løren. Det finnes det meste av idrettstilbud i nærheten; Hasle-Løren IL er størst. 

Anonymkode: 302cc...fa4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du er åpen for nye områder kan jeg anbefale Kolbotn - Oppegård. Her er det mange ressurssterke foreldre og mange gode tilbud for de som vokser opp her. Ikke tar det så mye lenger tid inn til sentrum kontra Høybråten og den delen av Oslo. 

Anonymkode: b533d...988

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høyenhall og Bryn er fine områder. Kort vei til sentrum også.

Anonymkode: 90d3a...2cd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nordberg kanskje.

 

Dere kan også se etter et "avslappet" nabolag i Bærum eller Asker så slipper dere "vestkantskatten" til Raymond også. Hvis dere da ikke er inne i politisk korrekthet boble hvor dere vil skryte av at dere bor på østkanten.

Anonymkode: 1e21a...d1b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det du ser etter er altså en enebolig som ligger sånn circa et sted mellom Sportsplassen og Ljan? 

De finnes, og det blir dyrt. 

Anonymkode: d16e6...85f

Det høres ut som et hvitt nabolag for meg, når du skriver dyrt.

Jeg ønsker at det er en fin blanding av etnisiteter. Helst ikke et nabolag hvor antall biler, båt og hytter avgjør om man er noe eller ikke. 

Takk til dere som har kommet med forslag. Vi ønsker helst å bo i enebolig. Vi er ikke så vant til å bo tett på andre. 

Hilsen bygdejenta.

Anonymkode: 6139f...f1e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nordberg kanskje.

 

Dere kan også se etter et "avslappet" nabolag i Bærum eller Asker så slipper dere "vestkantskatten" til Raymond også. Hvis dere da ikke er inne i politisk korrekthet boble hvor dere vil skryte av at dere bor på østkanten.

Anonymkode: 1e21a...d1b

Jeg vil skryte av å bo på østkanten fordi vi evt/forhåpentligvis bor der og trives. 

Anonymkode: 6139f...f1e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest chamallow

På østkanten er det bare tjuvradder og fattigfolk. Men noen er koselige, kommer an på nabolaget. Bodde på Grønland på 2000 tallet der var det prostitusjon i etasjen under og et drap i nabobygningen. Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo vurdere bydel Østensjø.

Det er flere villastrøk langs T-banelinja mellom Godlia og Bøler. Samtidig er det mye blokk- og rekkehusbebyggelse i området, slik at det er en ganske grei miks av inntektsgrupper (i mangel av et bedre ord). Har bodd her selv i noen få år, og ikke merket noe spesielt til statusjag. Har riktignok ikke barn, så skal ikke uttale meg om skoler og barnehager. Ganske stille og rolige nabolag med kort vei til marka, og mange friluftsinteresserte er mitt inntrykk.

Anonymkode: 76c56...a1b

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er oppvokst på Hasle, der er det blanding av blokk, rekkehus og eneboliger. Samme er det på Sinsen. Jeg har jobbet på Sinsen barne og ungdomsskole, og synes det virker som bra skole, hvor det ikke er blenda hvitt, og hvor det kommer foreldre fra de fleste lag. 

Anonymkode: 3459d...2eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Karlsrud/Brattlikollen! Ligger langs linje 4 ved t-banen, og er fine områder :) Mange fine hus også er det en del blokker på Brattlikollen/Lambertseter, så er ikke bare eneboliger. Senteret på Lambertseter er også bra! 

Anonymkode: 02de1...901

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gamle Stovner. Her er ett bitte lite utdrag. Det går fra områdene mellom Stovnerveien 1 til Olaus Fjørtofts vei.

Gamle-Stovner-2009.jpg

Endret av Wonders
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Wonders skrev:

Gamle Stovner. Her er ett bitte lite utdrag. Det går fra områdene mellom Stovnerveien 1 til Olaus Fjørtofts vei.

Gamle-Stovner-2009.jpg

Oi, så fint😍

Bor du i området? Hvordan er det der? Jeg nevnte Stovner for mannen og han ble helt stum. Da får vi nok ikke svigerfamilien på besøk. 

 

Anonymkode: 6139f...f1e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høybråten, Rødtvet, Ammerud, Godlia, Gamle Stovner.. Alle ganske rolige villastrøk. Personlig holder jeg  en knapp på Rødtvet 😊

Anonymkode: c1851...2ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Overrasket

Bydel Frogner. Det er ingen annen bydel i Oslo hvor det prates så mange forskjellige språk som Frogner/Majorstuen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes i boetter og Spann. Tveita, Mortensrud, Skullerud, Ekeberg, og Nordstrand. Kampen og Vaalerenga er en salig Blanding av mye, men fortsatt veldig trivelig :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Overrasket skrev:

Bydel Frogner. Det er ingen annen bydel i Oslo hvor det prates så mange forskjellige språk som Frogner/Majorstuen.

Oslo oest. Frogner og Majorstua er vestover

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.4.2018 den 13.22, AnonymBruker skrev:

Jeg vil skryte av å bo på østkanten fordi vi evt/forhåpentligvis bor der og trives. 

Anonymkode: 6139f...f1e

Enig. På Kampen har du også 4h-gaarden

Endret av Mari Y
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...