Gå til innhold

Vasking av boblejakke ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har lyst til å vaske boblejakka mi i vaskemaskina når sommeren kommer. Det står at den tåler å vaske i kald maskin på maks 30 grader. Kommer fyllet til å bli kaldere eller dårligere ved vask? Om jakka blir like varm etterpå? Skal ikke ta den i tørketrommelen. Redd foret kommer til å bli som en klump eller noe. Er polyesterfor i den. Noen som vasker boblejakkene sine her? Erfaringer? Er det lurt å gjøre det? Om den kan bli ødelagt av det.

Hvor ofte vasker dere boblejakkene deres?

Har bare lyst til å ta på meg en nyvaska ren boblejakke igjen til neste høst enn å ta på meg en som kanskje lukter vondt. Jeg aner ikke om den gjør det heller. Har ikke vaska boblejakkene mine før så jeg aner ikke om det er lurt å gjøre det.

Er dette dumt å gjøre? Tenk hvis jeg ødelegger den helt. Redd jeg angrer. Tips mottas gjerne.

Anonymkode: 437bf...4a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alt yttertøy trenger vask både i løpet av vinteren og når vinteren er ferdig før klærne pensjoneresn over sommeren. 

30 graders vask på et syntetisk program og med grønn biotex ordner det meste. Rist jakka godt etter vask og noen ganger mens den tørker. 

Anonymkode: 61924...cd3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører alltid yttertøy og da også boblejakker i vaskemaskinen når de er synlig møkkete eller når de skal legges bort. Har aldri vært noe problem. Jeg vasker det stort sett på 40 grader mørk vask, for først da går den synlige møkka bort. Null problem. 

Ungenes dresser ble ofte vasket når de gikk i barnehagen, ble ikke ødelagte av det. 

Anonymkode: f4fa8...2c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leverer de fleste vinterjakkene til rens etter sesongen. Synes resultatet blir bedre, og mindre risiko enn at jeg skal vaske selv. 

Anonymkode: dbfba...2e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men kan man bare putte boblejakka i vaskemaskina også blir den like varm som før og som ny?

Anonymkode: 437bf...4a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vasker du virkelig aldri jakka di? Æsj.

Anonymkode: 21490...d42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men kan man bare putte boblejakka i vaskemaskina også blir den like varm som før og som ny?

Anonymkode: 437bf...4a9

Nå er det mange år siden jeg hadde slike jakker men vasket de da alltid i maskin. Det vanskelige er kanskje å få den fin etter tørking?   Er det dunjakke bør den tørkes i tørketrommel, mer usikker på boblejakker med annen type for. Vil egentlig tro at "fyllet" holder seg greit på plass hvis jakka har mange sømmer (kanaler) i alle fall.  Veldig lenge siden jeg har gjort dette, men kan ikke huske at noen jakker ble ødelagt i vask i alle fall.  Er det en veldig eksklusiv jakke kan du kanskje koste på deg å rense den i stedet. 

Anonymkode: c84a9...909

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.4.2018 den 2.48, AnonymBruker skrev:

Jeg har lyst til å vaske boblejakka mi i vaskemaskina når sommeren kommer. Det står at den tåler å vaske i kald maskin på maks 30 grader. Kommer fyllet til å bli kaldere eller dårligere ved vask? Om jakka blir like varm etterpå? Skal ikke ta den i tørketrommelen. Redd foret kommer til å bli som en klump eller noe. Er polyesterfor i den. Noen som vasker boblejakkene sine her? Erfaringer? Er det lurt å gjøre det? Om den kan bli ødelagt av det.

Hvor ofte vasker dere boblejakkene deres?

Har bare lyst til å ta på meg en nyvaska ren boblejakke igjen til neste høst enn å ta på meg en som kanskje lukter vondt. Jeg aner ikke om den gjør det heller. Har ikke vaska boblejakkene mine før så jeg aner ikke om det er lurt å gjøre det.

Er dette dumt å gjøre? Tenk hvis jeg ødelegger den helt. Redd jeg angrer. Tips mottas gjerne.

Anonymkode: 437bf...4a9

Det er forskjell på «boblejakke» og «dunjakke» så for å gi et riktig svar, så må vi vite hva du har. Men hvis man følger vaskeanvisningen så pleier resultatet å bli bra. 

Anonymkode: 1d770...04e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan vaske og tørke den sammen med vaskeballer. Det hjelper til med å fordele fôret. 

Anonymkode: 40690...bb8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...