Gå til innhold

Terror i Tyskland i dag.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:


Forøvrig har du glemt denne radikaliserte, hvite etniske nordmannen som tilhører venstresiden?

 

Anonymkode: 13d7c...5c7

For ikke å snakke om han her som nok er  like ille som al-qaida nordmannen..MINST !!! Synd at folk ikke kan få lese det uten abb(FYSSJJ!!)

https://www.bt.no/nyheter/lokalt/i/ddpJoz/Alarmen-gikk-da-politiet-fant-maskinpistol-og-IS-flagg-hjemme-hos-44-aring?

Endret av Tyrk40
Noe tillegg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Just now, Tyrk40 said:

Han er nok like ille som al-qaida nordmannen..MINST !!! Synd at folk ikke kan få lese det uten abb(FYSSJJ!!)

https://www.bt.no/nyheter/lokalt/i/ddpJoz/Alarmen-gikk-da-politiet-fant-maskinpistol-og-IS-flagg-hjemme-hos-44-aring?

Vi har jo også flere andre hvite, etniske nordmenn som har sluttet seg til IS og begått terror i utlandet. Faktisk er det flere hvite, etnisk norske islamistiske terrorister enn hvite, etnisk norske høyreekstreme terrorister. Men det passer ikke inn i bildet som venstresiden ønsker å skape. 

Anonymkode: 13d7c...5c7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi har jo også flere andre hvite, etniske nordmenn som har sluttet seg til IS og begått terror i utlandet. Faktisk er det flere hvite, etnisk norske islamistiske terrorister enn hvite, etnisk norske høyreekstreme terrorister. Men det passer ikke inn i bildet som venstresiden ønsker å skape. 

Anonymkode: 13d7c...5c7

Jeg tror heller at det er en misforståelse fra den gruppen som føler de tilhører høyresiden og ønsker demonisere alle til venstre for seg. 

Dette er velkjent og godt dokumentert av massemedia, men selvfølgelig, hvis man ikke vet at de som tilnærmer seg venstreradikal, høyreradikal og Islamister i all hovedsak har de samme generelle målene og at alle disse ligger langt i fra det ordinære politiske flertallet i Norge, kan man prøve å piske Ap, for noe selv folk i Rødt ikke forsvarer. 

Vi er mer bekymret for høyreradikale for øyeblikket, fordi vi ser dem organisere seg mye mer profesjonelt og åpent, og i mye større grad fronter seg selv offentlig uten frykt for konsekvenser, hvilket betyr at de har en mye bredere støtte enn vi normalt har tillagt dem.

Toppen av isfjellet av de muslimske radikale er kansje ett 100 -talls personer , med maks 10-20 offentlige. Blant høyreradikale ser vi rundt 200-300 offentlige personer, der flertallet har tilknytning i samfunnet. Det er uten enhver tvil ett mye større samfunnsproblem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elseby13
På 7.4.2018 den 17.03, Catalina Culès skrev:

Tragisk, lurer på hva som skal til før folk våkner....

Økt psykiatrisk hjelp til syke mennesker? Jeg regner med at det er det du sikter til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Druid said:

Jeg tror heller at det er en misforståelse fra den gruppen som føler de tilhører høyresiden og ønsker demonisere alle til venstre for seg. 

Dette er velkjent og godt dokumentert av massemedia, men selvfølgelig, hvis man ikke vet at de som tilnærmer seg venstreradikal, høyreradikal og Islamister i all hovedsak har de samme generelle målene og at alle disse ligger langt i fra det ordinære politiske flertallet i Norge, kan man prøve å piske Ap, for noe selv folk i Rødt ikke forsvarer. 

Vi er mer bekymret for høyreradikale for øyeblikket, fordi vi ser dem organisere seg mye mer profesjonelt og åpent, og i mye større grad fronter seg selv offentlig uten frykt for konsekvenser, hvilket betyr at de har en mye bredere støtte enn vi normalt har tillagt dem.

Toppen av isfjellet av de muslimske radikale er kansje ett 100 -talls personer , med maks 10-20 offentlige. Blant høyreradikale ser vi rundt 200-300 offentlige personer, der flertallet har tilknytning i samfunnet. Det er uten enhver tvil ett mye større samfunnsproblem.

At du er mer bekymret for høyreradikal terror enn islamistisk terror er jo bare din helt personlige mening og ikke noe som er relevant for Norge som helhet. Retorikken som islamistiske terrorister bruker i sitt forsvar for terror er jo ofte klassisk hatpropaganda som vi kjenner fra venstremiljøer også hvor vesten og vestlige mennesker demoniseres som hatefulle mennesker som må straffes. Det er ikke tilfeldig at det har vært så mye mer terror fra islamister enn høyreekstreme. Bare blant de fra Norge som har tilsluttet seg IS siden 22.juli har vi nesten 100 personer. Det er så radikalt som det går an å bli. Vi kan bare tenke oss hvor mange som sympatiserer med disse ekstremistene.

Anonymkode: 13d7c...5c7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Vera skrev:

Hvorfor har du sitert meg i denne..?

Det er nok fordi posten din var sarkastisk. Sarkasme fungerer ikke alltid så godt i tekstform. Det er helt sikkert noen som oppriktig mener det du skreiv, derfor er det lurt å bruke f.eks ironiflagget når du skriver en slik post.

Ironi/sarkasmeflagget: :sarkasme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

At du er mer bekymret for høyreradikal terror enn islamistisk terror er jo bare din helt personlige mening og ikke noe som er relevant for Norge som helhet. Retorikken som islamistiske terrorister bruker i sitt forsvar for terror er jo ofte klassisk hatpropaganda som vi kjenner fra venstremiljøer også hvor vesten og vestlige mennesker demoniseres som hatefulle mennesker som må straffes. Det er ikke tilfeldig at det har vært så mye mer terror fra islamister enn høyreekstreme. Bare blant de fra Norge som har tilsluttet seg IS siden 22.juli har vi nesten 100 personer. Det er så radikalt som det går an å bli. Vi kan bare tenke oss hvor mange som sympatiserer med disse ekstremistene.

Anonymkode: 13d7c...5c7

Vel, jeg tror faktisk PST også har en større fokus på høyreradikal terror.

Men jeg er generelt ikke så bekymret for terror, jeg er mye mer bekymret for radikal politikk. I den sammenhengen blir islamske terroristers retorikk rimelig ufarlig. Sånn sett kan den jo sammenlignes med høyreradikales retorikk i dag, men poenget er at muslimene går mye mer stille i dørene og jobber skjult; vi har ett nynasistisk miljø i Norge som går offentlig i uniform og trekker direkte linjer til Hitlertyskland. De 100 som reiste, var radikale nok, men de reiste ut for å skape utopiske endringer i ett annet land ; disse vi snakker om her, har mål om å endre Norge tilbake til ett kjent skrekkbilde. Det er ett bittelitt mer nærliggende problem. 

Den positive biten av bildet er det faktum at vi ikke har sett terrorbølgen som var forventet etter at IS kollapset. Jeg misliker den siste i frankrike , for den var litt for organisert enn det man ønsker og jeg legger merke til at IS tydeligvis visste tyskeren ikke var deres, noe jeg også misliker, men javnt over, har dette gått mye bedre enn forventet.  Det har konsekvenser, ikke bare for radikaliserte muslimer, men også terrorfare-komponenten av høyreekstreme : hvordan Europa har taklet terrorbølgen de siste årene har virket : Terror i Europa virker ikke, man får ikke endret det liberale samfunnet i Europa med aksjoner, hverken symbolske eller angrepsorienterte. 

Hvilket gjør at jeg i forhold til voldelige utbrudd av radikale grupper, har større oppmerksomhet rundt veksten og utviklingen av Antifa. 

Men VÅRT største problem, er at det er en relativt stor norsk gruppe aksjonister som idag hengte opp bannere i Norge og sa de var nazister som kom tilbake.   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Druid said:

Vel, jeg tror faktisk PST også har en større fokus på høyreradikal terror.

Men jeg er generelt ikke så bekymret for terror, jeg er mye mer bekymret for radikal politikk. I den sammenhengen blir islamske terroristers retorikk rimelig ufarlig. Sånn sett kan den jo sammenlignes med høyreradikales retorikk i dag, men poenget er at muslimene går mye mer stille i dørene og jobber skjult; vi har ett nynasistisk miljø i Norge som går offentlig i uniform og trekker direkte linjer til Hitlertyskland. De 100 som reiste, var radikale nok, men de reiste ut for å skape utopiske endringer i ett annet land ; disse vi snakker om her, har mål om å endre Norge tilbake til ett kjent skrekkbilde. Det er ett bittelitt mer nærliggende problem. 

Den positive biten av bildet er det faktum at vi ikke har sett terrorbølgen som var forventet etter at IS kollapset. Jeg misliker den siste i frankrike , for den var litt for organisert enn det man ønsker og jeg legger merke til at IS tydeligvis visste tyskeren ikke var deres, noe jeg også misliker, men javnt over, har dette gått mye bedre enn forventet.  Det har konsekvenser, ikke bare for radikaliserte muslimer, men også terrorfare-komponenten av høyreekstreme : hvordan Europa har taklet terrorbølgen de siste årene har virket : Terror i Europa virker ikke, man får ikke endret det liberale samfunnet i Europa med aksjoner, hverken symbolske eller angrepsorienterte. 

Hvilket gjør at jeg i forhold til voldelige utbrudd av radikale grupper, har større oppmerksomhet rundt veksten og utviklingen av Antifa. 

Men VÅRT største problem, er at det er en relativt stor norsk gruppe aksjonister som idag hengte opp bannere i Norge og sa de var nazister som kom tilbake.   

Du tror jo mye rart du, men du kommer jo ikke med noen kilder til alle påstandene dine. At du oppriktig tror at et titalls nazistiske tullinger i Norge som marsjerer i gatene kan endre Norge til et nytt Hitler-Tyskland fordi de liksom er så godt organiserte er bare latterlig. Du lever i en fantasiverden.

Når man aktivt velger å slutte seg til en ekstrem terrorgruppe som halshugger og gjengvoldtar små barn fordi de ikke tilhører den rette tro, så er man ikke bare litt radikal med radikale meninger! Din bagatellisering av disse ekstremistene er skremmende. Vi må ta tak i holdningene og retorikken som fører til så mye ekstremisme og terror, det er det ingen tvil om.

Anonymkode: 13d7c...5c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du tror jo mye rart du, men du kommer jo ikke med noen kilder til alle påstandene dine. At du oppriktig tror at et titalls nazistiske tullinger i Norge som marsjerer i gatene kan endre Norge til et nytt Hitler-Tyskland fordi de liksom er så godt organiserte er bare latterlig. Du lever i en fantasiverden.

Når man aktivt velger å slutte seg til en ekstrem terrorgruppe som halshugger og gjengvoldtar små barn fordi de ikke tilhører den rette tro, så er man ikke bare litt radikal med radikale meninger! Din bagatellisering av disse ekstremistene er skremmende. Vi må ta tak i holdningene og retorikken som fører til så mye ekstremisme og terror, det er det ingen tvil om.

Anonymkode: 13d7c...5c7

https://www.nrk.no/dokumentar/xl/na-marsjerer-de-i-gatene-igjen-1.13394305

https://www.aftenposten.no/osloby/i/KvqGX7/Nazi-bannere-hengt-opp-pa-arsdagen-for-tyskernes-invasjon-i-1940

Beklager, jeg trodde dette var velkjent.

Og det handler ikke om at de er godt organisert, men at om du tør å stille i opptog av denne typen, har du typisk en mye større forankring enn de du går med. Så de ti forran og de 100 bak er ubetydelig i forhold til de 1000 som ikke er der og gir dem muligheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Druid said:

https://www.nrk.no/dokumentar/xl/na-marsjerer-de-i-gatene-igjen-1.13394305

https://www.aftenposten.no/osloby/i/KvqGX7/Nazi-bannere-hengt-opp-pa-arsdagen-for-tyskernes-invasjon-i-1940

Beklager, jeg trodde dette var velkjent.

Og det handler ikke om at de er godt organisert, men at om du tør å stille i opptog av denne typen, har du typisk en mye større forankring enn de du går med. Så de ti forran og de 100 bak er ubetydelig i forhold til de 1000 som ikke er der og gir dem muligheten.

Du kommer jo med null kilder til påstandene dine. Alle vet at noen tullinger kan gå i gatene og en tulling kan henge opp et flagg for å provosere og mediene elsker å gi disse oppmerksomhet selvsagt. Det er jo ikke det samme som hva du påstår og heller ikke det samme som å slutte seg til en grusom terrorgruppe og halshugge folk slik vi ser IS gjør og nesten hundre nordmenn har sluttet seg til denne gruppen. 

Hvor er tallene dine fra? Hvor er kildene dine fra som sier at høyreekstrem terror og radikalisme er en mye større trussel enn alt annet selvom utallig statistikk over terrorangrep viser det motsatte? Du snakker om "vi" som om du snakker for andre enn deg selv. Da må du oppgi kildene dine. 

Anonymkode: 13d7c...5c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.4.2018 den 19.05, AnonymBruker skrev:

Med tanke på at ingen våknet på 70 og 80 tallet da det var langt mer terror enn i dag. Så tviler jeg på at noen våkner.

Men det var jo hovedsakelig ikke islamsk terror på 70 og 80 tallet. Så derfor later man som det aldri skjedde.

Anonymkode: cccbd...b5a

Det har vel noe at man blir litt 'desensitized' eller hva man hadde kalt det på norsk. Man er så vant til å hoere om det at man ikke lenger reagerer. Men så var det sensasjonsmedia og det å smoere de utover forsida i flere dager derpaa. 

Kommer jo garantert ikke til å skape flere terrorister, liksom. Ser i alle fall ikke at det å gi de for stor oppmerksomhet vil kunne gjoere noe for seg. De faerreste vil vaere vitne til terror. De faerreste amerikanere vil også vaere vitne til en skolemassakre, selv om det er statistisk mer skolemassakrer der borte enn her i Europa. Man er klar over det, men man hoerer så mye om det at det ikke sjokkerer lenger. Og noen lar seg lett skremme fordi man leser om det. Men jeg vet ikke akkurat hvor mye man boer dekke disse menneskene og deres handlinger. I USA har massiv oppmerksomhet rundt dette med f eks skolemassakrer skapt flere copycats, og da spoers det om det er noen god ide å dekke slike saker for mye. De fikk jo naermest helte-status helt over til Finland. Men så er de to tilfellene ganske forskjellige. Likevel skjoenner jeg ikke helt at det har noe positivt for seg at det dekkes så massivt annet enn at det selger aviser. Det er vel også det de vil ha. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror de negative holdningene og den negative generaliseringen om andre mennesker med annen kultur og religion er en større trussel enn terror fra høyre eller venstresiden i Norge. Det blir rett og slett ekstremt hvis man skal frykte alle muslimer fordi et svært lite antall begår terror eller at man skal frykte alle FrPere fordi en FrPer drepte mange ungdommer på en øy utenfor Oslo.

Anonymkode: 2ea52...7fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg tror de negative holdningene og den negative generaliseringen om andre mennesker med annen kultur og religion er en større trussel enn terror fra høyre eller venstresiden i Norge. Det blir rett og slett ekstremt hvis man skal frykte alle muslimer fordi et svært lite antall begår terror eller at man skal frykte alle FrPere fordi en FrPer drepte mange ungdommer på en øy utenfor Oslo.

Anonymkode: 2ea52...7fa

Islamistisk terror henger jo sammen med negative generalisering om andre mennesker med annen kultur og religion. Hatet mot vantro, homofile, liberale kvinner osv osv står knallsterkt i mange miljøer dessverre. Dette er underkommunisert og er en problematikk som ikke tas tak i. 

Anonymkode: 13d7c...5c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du tror jo mye rart du, men du kommer jo ikke med noen kilder til alle påstandene dine. At du oppriktig tror at et titalls nazistiske tullinger i Norge som marsjerer i gatene kan endre Norge til et nytt Hitler-Tyskland fordi de liksom er så godt organiserte er bare latterlig. Du lever i en fantasiverden.

Når man aktivt velger å slutte seg til en ekstrem terrorgruppe som halshugger og gjengvoldtar små barn fordi de ikke tilhører den rette tro, så er man ikke bare litt radikal med radikale meninger! Din bagatellisering av disse ekstremistene er skremmende. Vi må ta tak i holdningene og retorikken som fører til så mye ekstremisme og terror, det er det ingen tvil om.

Anonymkode: 13d7c...5c7

Mener du det samme om de buddhistene som gjengvoldtar muslimske kvinner og barn og både brenner og begraver menn levende? De knuser dessuten hodene til smågutter i bakken mens de voldtar moren. Lurer på hvilken radikal mening disse har om Islam (selv om de er buddhister som liksom er en yoga-religion).. nei siden du tror alt ondt kommer fra Islam lurer jeg på hvor du mener disse onde gjerningene kommer fra...

Anonymkode: 1bb32...7f8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker said:

Mener du det samme om de buddhistene som gjengvoldtar muslimske kvinner og barn og både brenner og begraver menn levende? De knuser dessuten hodene til smågutter i bakken mens de voldtar moren. Lurer på hvilken radikal mening disse har om Islam (selv om de er buddhister som liksom er en yoga-religion).. nei siden du tror alt ondt kommer fra Islam lurer jeg på hvor du mener disse onde gjerningene kommer fra...

Anonymkode: 1bb32...7f8

Hvor har jeg sagt at alt ondt kommer fra islam? 

Det du snakker om er jo en regional konflikt i Burma, det er ikke slik at titusenvis av buddhister over hele verden strømmer til Burma for å halshugge og voldta, slik vi ser med IS. 

 

Anonymkode: 13d7c...5c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.4.2018 den 21.22, AnonymBruker skrev:

Når man ikke vet bedre synes jeg man skal holde slike forestillinger for seg selv inntil man har fakta. Å spekulere i slikt uten bedre vitende er å skape fordommer og å stemple en gruppe mennesker.

Anonymkode: 2ea52...7fa

Jeg (TS) har ikke spekulert i noe. Jeg sa "Så slår de til igjen" i HI. Det er nettopp det de gjorde.

De vi kaller terrorister. Å dra meg inn i noe som skulle hentyde at jeg mente at et var innvandrere er søkt.

Hva skulle jeg ellers skrive?

Anonymkode: 2bf02...2cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...