Gå til innhold

Kjøpe brukte klær?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har slanket meg mye og holder på ennå. Jeg skal ned 10-15 kg til, men jeg trenger virkelig en ny vårjakke. Jeg svømmer i den ene jeg har. Jeg vurderer derfor å kjøpe brukt på nett. Dere som kjøper brukte klær, hva må jeg være obs på? 

Takk for svar :) 

Anonymkode: 26531...0ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei. Jeg har slanket meg mye og holder på ennå. Jeg skal ned 10-15 kg til, men jeg trenger virkelig en ny vårjakke. Jeg svømmer i den ene jeg har. Jeg vurderer derfor å kjøpe brukt på nett. Dere som kjøper brukte klær, hva må jeg være obs på? 

Takk for svar :) 

Anonymkode: 26531...0ba

Nelly.com har mye salg nå med fine jakker du kan kjøpe billig. Kjøpte meg nettopp en for 299,- syns det er bra pris 😊

Anonymkode: 51eb1...e6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ikke kjøpe ny da jeg ikke kommer til å bruke den så lenge.

TS

Anonymkode: 26531...0ba

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se på finn.no, har kjøpt mye brukt der. 

Se at annonsen ikke har mange skrivefeil, be om ekte bilde av varen og ikke bare «reklamebilde». Kommer ikke på noe mer😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så mye å være obs på egentlig, jeg har kjøpt en del på finn.no og i salgs grupper på facebook (klær for jenter, til salgs jenter, klær selges) og alltid vært fornøyd, mere enn jeg har fra nettbutikker faktisk for bildene på nettsider er ofte redigert og stilt inn i lys og fargestyrke så de gjenspeiler ikke alltid virkeligheten og brukt er jo mye billigere også :)
 

Anonymkode: f9be3...35b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan også gå på Fretex om de har det i nærheten av der du bor . Er loppemarked sesong om ikke lenge også :) Vær tidlig ute så finner du garantert noen kupp!

Anonymkode: f9be3...35b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fretex? Jeg er av typen som liker å fysisk se og å prøve noe før jeg kjøper det :)

Med det sagt, det er ikke garantert at du finner noe du liker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo salg overalt nå. Er det så galt å kjøpe en ny vårjakke til 299, enn å kjøpe en brukt for samme pris? Du kan jo selge den igjen uansett. :P 

 

Om jeg kjøper brukt, så vil jeg gjerne se bilder av klærene og ikke bare et fra nett. Dyrefritt og røykefritt hjem. Pleier å lete etter de som selger masse, for da tenker jeg at de ikke har brukt den så masse.. 

Anonymkode: ecf0d...fd7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badematte

Mange gjerrigknarker som kjøper brukt. Loppis er bra, bare husk å vask tøyet før du tar det på :sjokk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tigress

Det er betre miljøval å bruke om att klede, så eg vil tilrå bruktkjøp. Eg har masse klede eg har kjøpt brukt eller arva. Sjå etter at saumane er heile, eller at dei er lette å reparere. Sjå sjølvsagt etter hol og slikt, og at knappar og glidelåser både er der og funkar. Elles er det berre å køyre på. Litt avhengig av kva det er kan ein vurdere å vaske det før ein brukar det, men som oftast er det meir enn reint nok. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her. 

Mange klær har vond lukt som ikke går bort ... hva gjør jeg da? 

Anonymkode: 26531...0ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte en jakke på finn, var veldig heldig med den. Det var helt tilfeldig da jeg skulle ha noe annet, og så så jeg at hun solgte denne jakken også og jeg falt pladask. Jeg bruker størrelse 40-42, og denne var 44, så jeg var i tvil. Men hun som solgte sa at den passet til henne da hun var str 42, så jeg tok sjansen. Vet ikke hva annet man skal se etter enn størrelsen. Lurt at det er et litt dyrt merke også, for da kan du selge den for det samme om den ikke passer, eller når du ikke skal ha den mere.

Anonymkode: dcfb0...f38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjøper noe brukt men mest 90-talls sporty klær som jeg synes er kult å kombinere. Litt baggy gensere og adidas overtrekksjakker som firebird. Da er ikke helt korrekt størrelse fullt så viktig. Da har jeg også andre plagg som en høyhalset genser under. Vet ikke om jeg ville kjøpt klær som bluser som jeg ikke bruker noe under brukt. Har kjøpt en brukt adidas t-skjorte men da bruker jeg alltid langermet t-skjorte eller en genser under den. Er fortsatt student så jeg sparer gjerne litt penger samtidig som sporty retro er inn. 

Anonymkode: adabd...028

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt endel brukte jakker både til meg selv og jentene mine, har aldri vært uheldig med kjøpene. 

Har for det meste kjøpt via ei lokal kjøpe-bytte-selge-gruppe på Facebook, da får jeg sett og prøvd plagget før jeg kjøper det. En gang sto jeg over et kjøp pga jakken var skikkelig innrøyka, men utover det så har det vært bra. 

Generelt sett så liker jeg å kjøpe brukt, både møbler og klær. Selger selv også. Er ikke gjerrig, men miljøbevisst. 

Edit; kan også anbefale appen Tise 

Endret av skruf
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...