Gå til innhold

Naboen over oss bråker konstant. Si i fra?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, 

vi har nettopp kjøpt og flyttet inn i en ny leilighet. Bodd her i 1 mnd. De som bor i leiligheten over oss bråker og dunker så ekstremt i gulvet sitt hver eneste dag mellom ca 07-10 (våkner av dette når jeg har fri) og ca 15-22 (dette er så forstyrrende at jeg ikke kan ha hjemmekontor og sitte i telefonkonferanser uten at de jeg har konferanse med hører støyet). Det høres ut som at de sleper rundt på tunge gjenstander over gulvet hele tiden og så høres det ut som at de legger babyen sin på gulvet og lar den slå ting i gulvet, samt at de tramper hardt med sko over gulvet hele tiden. De sitter jo aldri i ro. 

Den ene av de som bor over oss sitter i styret her i borettslaget og vi er nyinnflyttede så vi er litt usikre på hva vi skal gjøre. Vi er klar over at man må tåle en del støy når man bor i leilighet, men hvor mye skal man tåle? Vi vil også ha en god tone med naboene og ikke virke snerpete, men det er så ille at kjæresten min vurderte å ta inn på hotell noen dager da han var syk med feber og vondt i kroppen forrige uke. 

Vi har tatt opp lyder på mobilen og har "bevis" for bråket. egentlig ikke ment som bevis, men har lagret snapper som vi har sendt til hverandre med bråket Hvordan skal man si i fra på en ålreit måte? 

Vi er veldig frustrerte og angrer egentlig på dette leilighetskjøpet på grunn av naboene over... 

Sliten

Anonymkode: cf9c5...5a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det flere som sliter med det samme problemet? Om dere har en naboleilighet og de har noen over der igjen? Hvor gammelt er bygget? Om det er så ille, så ville jeg vært ærlig og sagt at du syns det er for lytt, og sjekket mulighetene for å gjøre noe med det. Vi har noen naboer her som sliter med det samme i sin 4mannsbolig, og de skal isolere ekstra nå...

Anonymkode: 81aca...ea1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet ikke. har ikke forhørt oss med noen av de andre enda. Ja, er en gammel bygård. 

Får vel bare lekte ned og isolere taket :(

Anonymkode: cf9c5...5a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går selvsagt an å prate med dem, men siden dette foregår før klokken 22 om kvelden, og etter klokken 07, er det ingenting man man kreve. Man må rett og slett leve med at andre bråker, det er slik det er å bo tett ved hverandre. Sitter selv i et styre i et borettslag, og det skal svært mye til før man kan gjøre noe med dette. Det må være av vesentlig ulempe, og høylytt dunking i gulvet er ikke noe som går under dette. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går jo an å ta det opp med dem- spes mtp at den ene sitter i styret. Da kan dere jo ta det opp generelt og si dere er overrasket over hvor lytt det er og om borettslaget har vurdert å gjøre noe med dette? Da vil de jo måtte gå i seg selv og se om de kan gjøre noe. Vanskelig å styre en baby som har begynt å bevege på seg, men de kan legge den på en tykk matte feks. Og sko inne er jo ikke ok uansett. 

Veldig kjedelig håper det ordner seg :) Men ta det opp, det er en fin tid å gjøre det nå som dere er nyinnflyttede. 

Anonymkode: 3928e...732

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...