Gå til innhold

Hvorfor blir samme person stadig utsatt for overgrep


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 6.4.2018 den 16.50, AnonymBruker skrev:

Fordi de søker seg mot det de kjenner fra før. Ikke overraskende at en som er eller blir mishandlet søker seg mot ny mishandler.

Anonymkode: 495ce...45a

 

På 6.4.2018 den 17.09, emilie123 skrev:

Helt korrekt

Den påstanden bør dere begge komme med dokumentasjon på, fordi påstanden er både feil og grunnløs. Der er en iboende sak i kvinnen som menn oppdager og utnytter som forskere mener er forklaringsmodellen på ts sin problemstilling. 

Anonymkode: 5f54d...e53

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 6.4.2018 den 19.39, AnonymBruker skrev:

Jeg er en av de som blir utsatt for overgrep gang på gang. Det er stort sett snakk om blind vold, men jeg har også blitt overfalt av en gærning fra sukker som jeg datet litt. Han tålte ikke å bli avvist. Saken ble anmeldt. Ble slått til IGJEN for noen uker siden. Jeg vet ikke hvorfor alle menn hater meg og slår meg, jeg rekker liksom ikke spørre om det.. men skal huske å gjøre det neste gang jeg ligger i bakken og blør. Siden du mener det er min feil TS. 

Vil bare presisere at jeg er en rolig person og ikke lager krangel av noe slag. Menn bare hater meg og vil drepe meg. 

Anonymkode: 36df6...8dc

Er det på utesteder du har opplevd dette?

Alle menn hater deg ikke. Ut fra det du skriver har dette skjedd to ganger? Det er to ganger for mye, og jeg håper de to vil få sin straff, men konklusjonen din om at alle menn hater deg, stemmer ikke. Det er lite som gjør meg mer forbannet enn å se en fysisk sterkere person slå en som ikke kan forsvare seg.

Anonymkode: a5c0e...332

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.4.2018 den 22.16, AnonymBruker skrev:

Det var leit å høre 8dc, men jeg har aldri skrevet at jeg mener overgrep er damenes feil, da forstår jeg virkelig ikke hvordan du tolket teksten over. 

Jeg er ikke her for å krangle, men for å diskutere og utveksle tanker og ideer.

 

Anonymkode: 138af...7d5

Men jeg kan forstå hvorfor hun misforsto, for innlegget ditt kan tolkes som et forsøk på å legge skyld og skamfølelse over på ofrene.

Anonymkode: a5c0e...332

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette med at "det er de samme som blir voldtatt om igjen" er bare en teit teori. En gang må være den første. 

Jeg ble misbrukt en gang, og da var jeg 22 år. Av en voksen norsk mann som jeg hadde tillit til. Betyr dette at jeg er nødt til å bli det flere ganger da? At nå hviler forbannelsen over meg liksom, og at de menn som prøver å få kontakt nå er automatisk voldtektsmenn?

Ellers er det jo enkelte kvinner som ja, stadig tiltrekker seg dårlige mannfolk. Fellesnevneren for de 3 jeg kjenner, er at de er veldig frempå, skal alltid ha oppmerksomhet og var veldig flinke til å fremstille seg som objekter. I form av å sende nakenbilder av seg selv, drikke seg så fulle at de ikke kunne stå. Hun ene gav nesten uttrykk for at hun likte det. Jeg skal ikke legge meg opp i hvordan folk velger å leve jeg. Men virker som enkelte koser seg når de har blir utsatt for vold..

Anonymkode: 9b2f2...69f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.4.2018 den 17.49, AnonymBruker skrev:

Overgrep gjør noe med deg, det ødelegger selvtillit, selvverd og selvfølelse, og det kan ta lang tid å bygge opp igjen. Da er det mye vanskeligere å kjempe mot og si nei. Mange overgripere ser dessverre at disse menneskene er sårbare og tenker at de er "lette" ofre. 

Anonymkode: 3d545...30d

Dette er det jeg har resonnert meg frem til...  jeg har blitt voldtatt to ganger i alderen 17-23. Da levde jeg vel og merke et litt utsvevende liv og festet mye (aldri dop involvert), jeg søkte nok etter oppmerksomhet og kjærlighet hos helt feil menn, menn som var eldre og så hvor sårbar jeg var og utnyttet det. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare av en tidligere psyko dritt av en kjæreste, MEN aldri ellers, en som prøvde seg på jobb, men jeg lagde DRAMA ( fult fortjent ) så han ba om unskyldning, ellers har jeg gått med steiner i hånden mørke kvelder, strangt blikk, gjort meg større enn jeg er. Hadde noen gjort noe mot meg, hadde jeg forfulgt til evig tid!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:kjempesinna:

;) i slike tilfeller er jeg ikke nådig... gjelder også mitt barn ;):sulosi:

:kjempesinna::sulosi:

så nettopp filmen " i piss on your grave" satte ting i perspektiv.................:sinna::kjempesinna::sulosi:

Anonymkode: 9a578...5e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men jeg kan forstå hvorfor hun misforsto, for innlegget ditt kan tolkes som et forsøk på å legge skyld og skamfølelse over på ofrene.

Anonymkode: a5c0e...332

Da leser du det på en meget spesiell måte, men setter man på seg krenkebrillene så tolker man vel alt i verste mening! Det bør være mulig å stille spørsmålet hvorfor dette skjer og diskutere/drøfte dette på et forum uten at man blir beskyldt for å legge skylden på ofrene. Om det så er at overgriperen senser en form for sårbarhet hos offeret, mener jeg da at det er offerets feil at han forgriper  seg på henne??? Sorry altså, men det er faen så frekt å komme med sånt piss på grunnlag av den teksten i HI. 

Anonymkode: 138af...7d5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overgripere, psykopater, osv. går aktivt etter svake eller skadde kvinner / mennesker. Det vet hva de skal se etter, og fanger fort opp mennesker med de riktige signalene. 

Mange kvinner, på den andre siden, har kanskje veldig dårlig selvtillit, og føler at de ikke fortjener bedre, eller er for kjappe. Når du er i dårlig forhold, eller har væt det lenge, så kan alt annet virke bedre. 

Sist men ikke minst, så er mange overgripere flinke på å spille god, helt til de får det de vil ha. 

Anonymkode: f1179...4ec

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Offermentalitet. De får sympati for å være offer og derfor konkurrerer de i å fremstille seg som et størst mulig offer. At det går utover andre folk bryr dem deg null om.

Anonymkode: 39904...257

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Offermentalitet. De får sympati for å være offer og derfor konkurrerer de i å fremstille seg som et størst mulig offer. At det går utover andre folk bryr dem deg null om.

Anonymkode: 39904...257

Bullshit. 

Anonymkode: a0284...177

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror de som har blitt voldtatt som barn, har dårlig selvtillit og tror de ikke fortjener bedre. Mennesker med dårlig selvfølelse tar dessverre liksom bare det de får? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble voldtatt da jeg var 12, men utover det har det gått sånn tålelig greit. Jeg hadde dog en kjæreste en stund, som var ganske sinnsyk. Det jeg tror gjorde at jeg gikk i fella med han, var at jeg formelig oste av: «Jeg setter ikke grenser, jeg synes ikke mye om meg selv, og jeg er empatisk». Jeg hadde heller ikke klarsyn nok til å se de 657 røde flagga, fordi det er jævlig vanskelig å stole på seg selv etter at noen har så fullstendig ødelagt grensene du engang hadde. Dette med at han merket at jeg hadde medfølelse med han, utnytta han på det groveste. Jeg har siden lest at Narcisisster trekkes mot empatiske mennesker, og vice versa. Den ene tar og tar, den andre gir og gir. 

Summa sumarum: 

1. De merker at vi ikke setter grenser.

2. Vi ser ikke røde flagg tydlig nok (vanskelig å vite hva man skal/kan kreve, når noen har tatt seg så til rette med kroppen din). 

3. Verden er en ganske så bedriten plass av og til. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Charlene87 skrev:

Tror de som har blitt voldtatt som barn, har dårlig selvtillit og tror de ikke fortjener bedre. Mennesker med dårlig selvfølelse tar dessverre liksom bare det de får? 

Overgrep er ikke å "ta det man får". Det er å bli utsatt for noe man ikke ønsker. 

Anonymkode: a0284...177

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 8.4.2018 den 1.26, AnonymBruker skrev:

Dette er ikke sant. 

Jeg ble utsatt for overgrep som barn. Det var en slektning. 

Så ble jeg voldtatt som 16-åring. Dette var en mye eldre mann, som var ungdomsskolelærer og som jeg hadde tillit til. 

Deretter ble jeg overfalt og forsøkt voldtatt som 50-åring. Av en av våre "nye landsmenn". 

Disse tre episodene har ingenting med hverandre å gjøre. Og forteller ingenting om meg som person. Nei, jeg "søker ikke mishandlere".... 

Anonymkode: 0ab61...0b3

jeg kjenner et par stykker med samme erfaring. skremmende ofte er kvinner/ menn som opplever overgrep som barn også ofte de som tiltrekker seg drittsekker. vil påpeke at jeg absolutt ikke legger skylden på ofrene her, men på overgriperne! slike folk er ofte utrolig gode på å spotte mennesker som har traumer bak seg, spesielt personer med kombinasjonen dårlig selvtillit og empati. utnytter det for alt det er verdt. man kan ofte se og merke det for folk som er sårbare. er i den kategorien selv.  hadde en kjæreste en gang som var snill som dagen er lang, og høyst usikker på seg selv. han hadde blitt misbrukt av faren da han var liten. da vi gikk fra hverandre tenkte jeg, han her er et lett bytte for en kvinne som er narsisistisk eller psykopat, ville dessverre ikke bli overrasket om han var i et slikt forhold nå. traumer gjør noe med mennesker, og jeg synes derfor ikke det er rart at mange kvinner (eller menn) blir forsøkt utnyttet igjen og igjen. og så blir det en selvforsterkende sirkel, man tenker kanskje "jeg har blitt voldtatt 3 ganger, jeg kan ikke være noe verdt, jeg fortjente det" , selvverdet synker enda mer og sånn går det videre. og man blir et enda lettere bytte for syke jævler. bare min teori og erfaring.

 

 

Anonymkode: b9440...d18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min venninne er oppvokst med overgrep fra et familiemedlem, vold og fyll. Hun ble voldtatt som 12-åring av en voksen. Hun fikk barn med en psykopat. De senere forholdene har ikke vært noe bedre. Mine tanker er at dette er kjent for henne og dermed gir det en trygghet. Flere har tråkket over hennes grensere som barn så hun klarer ikke å sette grenser som voksen. Hun vet ikke hva en normal oppvekst er.

Anonymkode: 2b130...8e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som noen skrev tidligere, jeg tror voldtektsmenn går etter jenter som er åpenbart "sårbare". Jeg har blitt voldtatt 2 ganger, men etter å ha snakket med psykolog vil hun påstå at det har skjedd enda flere ganger, at jeg har latt meg selv bli utnyttet rett og slett. Jeg har alltid vært veldig uskyldig, stille, sjenert, usikker på meg selv - og dette har vært veldig synlig selv om jeg aldri så det selv. Jeg så en jente på trikken en gang hvor man faktisk så hvor usikker hun var på seg selv, og da skjønte jeg hvordan jeg selv har blitt oppfattet for andre. Hvorfor jeg var et "lett offer". Jeg hadde så sinnsyke mindreverdighetskomplekser at det påvirket hele personligheten min og dermed var et lett offer for "giftige" mennesker. Jeg møtte disse menneskene fordi jeg ikke ville at de skulle bli sure på meg, peoples pleaser på høyt nivå, for hva andre ville var viktigere enn meg.

Jeg vil nesten påstå at hvis jeg hadde kommet i samme situasjon hvor de to voldtektene skjedde, så tror jeg faktisk at det ikke hadde skjedd den dag i dag. Jeg har blitt mye flinkere til å sette grenser for meg selv og virkelig si ifra hvis noe ikke er greit, noe jeg ikke klarte før. Men jeg skal ikke si det for sikkert, fordi de hadde en makt over meg i de øyeblikkene som jeg ikke kan beskrive.

Men definitivt tror jeg personlighet spiller en stor rolle.

Anonymkode: e67da...6e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...