Gå til innhold

Bunad- "fake" sølve og skjorte


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har kjøpt meg en bunad men mangler sølv og skjorte og får ikke råd til dette til denne 17 mai. Er det mulig å kjøpe billigere sølv og skjorte til bunaden noen steder? (Aust-Agder bunad)

Anonymkode: 961ba...504

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville heller kjøpt litt og litt av det ekte sølvet, heller enn å bruke unødvendige penger på juksesøljer bare for i år. Nå kjenner jeg ikke Aust-Agder-bunaden så godt, men kjøp f.eks. brystsøljen i denne omgang. Det du MÅ ha, for at bunaden skal henge sammen. Så tar du mindre søljer, spenner og øredobber etterhvert. Det var tross alt slik man gjorde før i tiden, hvor mye sølv man hadde varierte fra person til person.

Skjorte kan du sikkert kjøpe billigere brukt på Finn. 

Anonymkode: c1d28...797

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei! Jeg har kjøpt meg en bunad men mangler sølv og skjorte og får ikke råd til dette til denne 17 mai. Er det mulig å kjøpe billigere sølv og skjorte til bunaden noen steder? (Aust-Agder bunad)

Anonymkode: 961ba...504

Du trenger ikke alt sølvet med en gang. Det viktigste er halssøljen til å holde skjorten sammen med. 

Du kan bruke to hvite knapper eller gjennomsiktige knapper som du syr sammen med en liten hals mellom på mansjettene. 

Og du kan kjøpe en billig bunaddskjorte/festdrakt skjorte. Noe mange gjør for så å sy på halskrage og mansjetter tilhørende bumaden de bruker. Finnes mange geniale måter å løse saken på. 

Anonymkode: 099e4...bbf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skaff heller det mest nødvendige, eller bruk noe annet enn bunad i år. 

Anonymkode: 0b005...89b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har en Husqvarna-butikk i nærheten så selger de billige bunad/festdraktskjorter. Kjøpte ei reserveskjorte der til bunaden min, betalte 320 kr.

Anonymkode: c1bb0...ac6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for gode tips alle sammen ❤️

Anonymkode: 961ba...504

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du har en Husqvarna-butikk i nærheten så selger de billige bunad/festdraktskjorter. Kjøpte ei reserveskjorte der til bunaden min, betalte 320 kr.

Anonymkode: c1bb0...ac6

Er det ikke Husfliden du mener?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...