Gå til innhold

Marius Borg Høiby og Se & Hør


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tirben, hva er du snakker om?

Marius har ingen tittel, og kommer aldri til å få en tittel.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fjernet, da det var unødvendig av meg å spre rykter.

Endret av Rosalie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Purple Basil said:

Godt skrevet. Og nei, moderator. Det er ikke spekulasjon å si at det er skattebetalere som finansierer Kongehuset.

Skattebetalerne finansierer kongehuset sammen med mange andre personer i offentlig tjeneste. Det betyr ikke at man skal forfølge deres barn og særdeles ikke lete etter feil hos deres venner og kjærester. Mulig noe av dette vekker en primitiv kikkerinteresse hos mange men av og til må man ha moral, ta hensyn til andre mennesker og begrense sine primitive behov. Skal det virkelig være slik at alle som har et eller annet som ikke gjør seg så bra i offentlighetens lys skal holde seg unna kjendisbarn. Da blir det ikke mange igjen.

Anonymkode: f89d7...346

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, indianerpila skrev:

Tirben, hva er du snakker om?

Marius har ingen tittel, og kommer aldri til å få en tittel.

 Hva har jeg sagt?  Jeg har vel aldri sagt at Marius har en tittel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 hours ago, AnonymBruker said:

Den dagen Mette-Marit og Håkon får bestemme hva eller hvem pressen skal skrive om og ikke, så slutter jeg som journalist. Det får pressen ta en vurdering av selv. Syns absolutt Se & Hør kunne spart seg for denne saken (men hallo, det er Se & Hør), men ikke fordi kongefamilien syns de kommer dårlig ut av det skrives om Playboy-kjæresten til Marius.

Anonymkode: 04abb...c33

Helt enig i at ikke MM eller Håkon skal bestemme hva pressen skal skrive om. Dessverre ser det ikke ut til at vi kan overlate til pressen å bestemme det selv heller. Pressen er veldig pengestyrt og vet at nakenhet og sex appelerer til de mer primitive kikkerinstinktene hos oss. Det virker ikke som om pressen kan styre seg selv på dette området. Avsløring av nakenhet og sex hos potensielle kjærester til kjendisbarn mener jeg faller utenfor det offentliges interesse. Det samme med politiske ledere som har lovlig sex.

Anonymkode: f89d7...346

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, tirben skrev:

Du ser ikke at de representerer Norge? Og at de dermed må ha en viss standard som medlemmer av den norske kongefamilien? Det er vår framtidige konge og dronning,  og da er det en selvfølge at de skal ha en anstendig bolig og klær. 

Joda, vi vet at Mette Marit representerer Norge når hun henger med Madonna og Gwyneth Paltrow eller når de er på yachtferie med Valentino. Ser aldri den svenske kronsprissessen i design og haute cotoure til flere tiltallstusen for engangsbruk.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, tirben skrev:

 Hva har jeg sagt?  Jeg har vel aldri sagt at Marius har en tittel?

Han har tittelen hertug og alltid med «Sir», som sin morfar og som sin far. 

Anonymkode: 36730...a44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6.4.2018 at 1:31 PM, Trollmora said:

Enig med dette.

I tilegg har han selv gått ut å sagt at han ikke ønsker den oppmerksomheten etter han ble myndig selv.

Han og kjæresten har åpne instagramprofiler, han deltar på kongelige arrangement som feks bryllup i Monaco fullt av paparazzier, han spilte i Skam, han annonserte på Finn.no med Slottet som adresse (verken han el moren hans bor der). Mao søker han oppmerksomhet. 

Og så skal kronprinsparet bli snurt pga omtale av ham og hans playboy-kjæreste som vitterlig har en mengde avledede bilder offentlig på Insta? Nei det før være mote på dobbeltmoral. Vil han ikke ha omtale kan han ha en lavere profil.

De virker irritert for at media ikke bidrar til å kamuflere hennes playboy-modelljobb.

Anonymkode: 30699...74a

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for spekulasjoner og ryktespredning, innlegg med nedsettende innhold og avsporinger, samt svar til dette.

Yvonne (mod)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Helt enig i at ikke MM eller Håkon skal bestemme hva pressen skal skrive om. Dessverre ser det ikke ut til at vi kan overlate til pressen å bestemme det selv heller. Pressen er veldig pengestyrt og vet at nakenhet og sex appelerer til de mer primitive kikkerinstinktene hos oss. Det virker ikke som om pressen kan styre seg selv på dette området. Avsløring av nakenhet og sex hos potensielle kjærester til kjendisbarn mener jeg faller utenfor det offentliges interesse. Det samme med politiske ledere som har lovlig sex.

Anonymkode: f89d7...346

Jeg som skrev innlegget du siterte. Anbefaler slottet å melde saken inn til Pressens Faglige Utvalg dersom de mener den bryter med norsk presseskikk. Kritikk av pressen bør ikke gå gjennom en pressemelding, men gjennom de instanser som er skapt for å sørge for at pressen følger etiske rammeverk i journalistikken. At Se & Hør er opptatt av nakenhet og sex kan du godt mene er negativt, men det bryter ikke med Vær Varsom-plakaten. Om akkurat denne saken gjør det vet jeg ikke, slikt skal PFU avgjøre, ikke makta selv.

Anonymkode: 04abb...c33

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Engleskoler, playboymodeller og luksusferier, hva er galt med og være beskyttere for handikapidretten, ridderrennet og Turistforeningen, trauste gode gamle kongelige oppgaver? 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.4.2018 den 13.29, AnonymBruker skrev:

Pressen bruker som påskudd at han selv har valgt å være offentlig fordi han var statist i en episode i Skam.

Jeg er enig i dette.

Han hadde vel ikke meldt sin interesse som statist eller skuespiller om han ikke ville være i offentlighetens lys.

Skam var ikke akkurat en anonym serie.

På 6.4.2018 den 15.45, Alice123 skrev:

Nå har vel Marius selv gjort en real innsats for å få oppmerksomhet rundt egen person. Jeg tenker da på oppførsel og diverste stunts i SoMe, statist i Skam, det der finn.no-greiene, oppførsel generelt i bybildet i oslo (det er garantert mye mer men jeg er ikke superoppdatert).

Det vil naturlig nok være en viss interesse for sønnen til vår kommende dronning. Han har selv ikke valgt dén rollen, men han har jaggu skummet fløten. Om han ønsket å være en (relativt) anonym person så kunne han valgt å være det. I stedet kjører han en slags Paris Hilton anno 2018-stil hvor han selv eksponerer seg selv massivt i SoMe. Såklart følger sladderpressen etter.

Bra skrevet , signerer denne  :) 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

«Pose & sekk» er vel Mette Marits mellomnavn. 

Anonymkode: dcd91...9ea

Spot On :nori:

Anonymkode: 2173f...2ce

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

20 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg som skrev innlegget du siterte. Anbefaler slottet å melde saken inn til Pressens Faglige Utvalg dersom de mener den bryter med norsk presseskikk. Kritikk av pressen bør ikke gå gjennom en pressemelding, men gjennom de instanser som er skapt for å sørge for at pressen følger etiske rammeverk i journalistikken. At Se & Hør er opptatt av nakenhet og sex kan du godt mene er negativt, men det bryter ikke med Vær Varsom-plakaten. Om akkurat denne saken gjør det vet jeg ikke, slikt skal PFU avgjøre, ikke makta selv.

Anonymkode: 04abb...c33

Noe skal PFU ta seg av mens noe får domstolene ta seg av. Hvis PFU ikke begrenser kikkertendenser i andre seksualliv og nakenhet får domstolene gjøre det.

Anonymkode: f89d7...346

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det blir veldig rart at kronprinsparet via pressemelding blander seg opp hvordan Juliane Snekkestad blir fremstilt. Det har de faktisk ikke noe med. De har heller ikke noe med at hun i det hele tatt kommer på forsiden. Jeg håper saken ender  i PFU, for her er det prinsipielle sider som bør avklares. Et kronprinspar som på denne måten forsøker å styre norsk presse, kan vi ikke ha.

Anonymkode: 75e1e...6ba

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...