Gå til innhold

Moderne stue eller stue fra viktoriatiden. hvilken hadde du valgt


Gjest Balian d'Ibelin

SFA  

37 stemmer

  1. 1. VSMS

    • Viktoriansk stue
      16
    • Moderne stue
      21


Anbefalte innlegg

Gjest Balian d'Ibelin

1. Viktoriansk stue ( Du vil selvsagt ha innlagt strøm og alt slik. Men møblene og stilen må være viktoriansk)

Brilliant-living-room-with-black-gold-an

Moderne stue

Contemporary-black-and-gray-living-room-

 

 

Jeg hadde valgt den viktorianske stuen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Moderne. Med en noe (udiagnosert) OCD når det kommer til rengjøring og ryddighet, jo mindre ting og støy, jo bedre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Moderne, viktoriansk ble for voldsomt for min smak. Ser jo ut som ett museum.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest chisandra

Viktorianske stuen hadde fucket hodet mitt trill rundt etter noen minutter, moderne stuen var litt vel kald - men siden jeg ikke får blande: Moderne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Winza
1 minutt siden, chisandra skrev:

Viktorianske stuen hadde fucket hodet mitt trill rundt etter noen minutter, moderne stuen var litt vel kald - men siden jeg ikke får blande: Moderne :)

Hadde vært fett å se på farmen i en viktoriansk stue da 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest chisandra
Akkurat nå, Winza skrev:

Hadde vært fett å se på farmen i en viktoriansk stue da 😅

Ah, det hadde vært noe. Men da også klærne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Balian d'Ibelin
8 minutter siden, EvaLena skrev:

Moderne, viktoriansk ble for voldsomt for min smak. Ser jo ut som ett museum.

For meg er ikke det noe negativt.

Men jeg regner egentlig med at de fleste vil velge det moderne som etter min mening er alt for kjedelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Moderne, uten tvil. 

Jeg vet ikke om de av dere som svarer annerledes er klar over hvor lite komfortable gamle møbler er sammenlignet med de man får i dag. Jeg stiller meg også litt tvilende til at stolene og sofaen på bildet er så gamle som dere skal ha det til. Selv har vi noen eldgamle møbler som har vært i familien i generasjoner. Sofaene og stolene er fine, men fy flate så harde de er å sitte i. Heldigvis har vi såpass stor bolig at disse møblene kan stå mest til «pynt», for de er absolutt ikke egnet til å sitte og kose seg i foran TV’en en kveld. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Balian d'Ibelin
5 minutter siden, appelsinjuice skrev:

Moderne, uten tvil. 

Jeg vet ikke om de av dere som svarer annerledes er klar over hvor lite komfortable gamle møbler er sammenlignet med de man får i dag. Jeg stiller meg også litt tvilende til at stolene og sofaen på bildet er så gamle som dere skal ha det til. Selv har vi noen eldgamle møbler som har vært i familien i generasjoner. Sofaene og stolene er fine, men fy flate så harde de er å sitte i. Heldigvis har vi såpass stor bolig at disse møblene kan stå mest til «pynt», for de er absolutt ikke egnet til å sitte og kose seg i foran TV’en en kveld. 

Jeg synes gamle møbler er ganske komfortable 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Balian d'Ibelin skrev:

Jeg synes gamle møbler er ganske komfortable 

Hvor gamle har disse møblene vært da ? Det er sikkert forskjell på gamle møbler også, men det vi har arvet av eldgamle møbler har i alle fall ikke en sittekomfort som er tilsvarende hva man får i dag. Både polstringen og fjærene er hardere/stivere enn i moderne møbler (og i tillegg har vi en sofa som kan gjøres om til en sovesofa, men som er bitteliten i forhold til en alminnelig voksens høyde i dag :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den "viktorianske" stua er jo også moderne? Ingen hadde sånne stoler og sofaer i viktoriatiden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg hadde hatt tjenere til å tørke støv og pusse og vaske, så ville jeg valgt den viktorianske!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Balian d'Ibelin
6 minutter siden, appelsinjuice skrev:

Hvor gamle har disse møblene vært da ? Det er sikkert forskjell på gamle møbler også, men det vi har arvet av eldgamle møbler har i alle fall ikke en sittekomfort som er tilsvarende hva man får i dag. Både polstringen og fjærene er hardere/stivere enn i moderne møbler (og i tillegg har vi en sofa som kan gjøres om til en sovesofa, men som er bitteliten i forhold til en alminnelig voksens høyde i dag :fnise:

Usikker på nøyaktig alder men de var nok fra mellom 1880 og 1900.

Selvsagt moderne møbler er bedre å sitte i. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig ingen av delene, men må jeg velge så hadde det nok blitt moderne.

Synes egentlig en blanding mellom nytt og moderne er finere. Liker ikke minimalisme, men synes ikke at den viktorianske stilen var så veldig fin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...