Gå til innhold

Hvilket tøyvaskemiddel foretrekker du?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvilket merke foretrekker du til tøyvask og hvorfor? Jeg har pleid å bruke OMO ettersom jeg har fått det for meg at det er det beste, men jeg vet ikke helt hvor sant det er

Anonymkode: 433dd...222

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bruker Klar sitt flytende tøyvaskemiddel og liker det veldig godt. 

Anonymkode: 06ac9...d22

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker blenda sine power dose kapsler. Det var forresten en test av vaskemiddel på tv2 hjelper deg for ikke så lenge siden. Der tester de pulver, flytende og kapsier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blenda sensitiv flytende. Det fjerner flekker og gjør tøyet rent. Det er uten parfyme, og det anbefales av Norges astma- og allergiforbund.

Bruker parfymefri Milo til ull, silke o.l.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blenda Sensitiv, den stinker ikke parfyme herfra til evigheten. 

Omo lukter så du kjenner det på mange meters hold. Å reise buss med Omovaskere er pyton. 

Anonymkode: 048ff...965

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøyvask pulver (First price) i 3 kg esker er bra nok til mitt bruk og koster knapt 40 øre pr. vask.

Anonymkode: 78c65...9f7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Neutral og Änglamark fordi det ikke inneholder parfyme eller annet "dritt".

Anonymkode: b12e9...66a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker blenda sensitive, pulver. Er den jeg er vant med hjemmefra, så har bare blitt sånn. 

Anonymkode: a5140...138

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det billige på europris. Har prøvd de fleste og når det ikke er forskjell på renhet så bruker jeg det rimligeste.

Anonymkode: dd0b6...752

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blenda sensitiv pulver eller Unik sensitiv flytende. Omo klør og lukter altfor sterkt, Neutral gjør ikke tøyet rent nok etter min mening (flekker som forsvinner med vanlig vask med f.eks Blenda forsvinner ikke med Neutral). Bruker vanlig rosa Milo til ull.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til klær for hele familien: Blenda sensitive uten parfyme (bruker både den til hvitt og den til farget tøy, pulver)+ tøymykner i samme merke. 

Sengetøy til oss voksne: sonett mynte og sitron. 

Hånklær: sonett lavendel 

Ull: Milo og Joha vaskemiddel + ullkur fra sonett 

Anonymkode: 87c8a...260

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
På 6.4.2018 den 23.55, AnonymBruker skrev:

Blenda Sensitiv, den stinker ikke parfyme herfra til evigheten. 

Omo lukter så du kjenner det på mange meters hold. Å reise buss med Omovaskere er pyton. 

Anonymkode: 048ff...965

 

På 7.4.2018 den 18.03, AnonymBruker skrev:

Bruker blenda sensitive, pulver. Er den jeg er vant med hjemmefra, så har bare blitt sånn. 

Anonymkode: a5140...138

 

På 7.4.2018 den 18.09, cleangal skrev:

Blenda sensitiv pulver eller Unik sensitiv flytende. Omo klør og lukter altfor sterkt, Neutral gjør ikke tøyet rent nok etter min mening (flekker som forsvinner med vanlig vask med f.eks Blenda forsvinner ikke med Neutral). Bruker vanlig rosa Milo til ull.

 

På 7.4.2018 den 18.14, AnonymBruker skrev:

Til klær for hele familien: Blenda sensitive uten parfyme (bruker både den til hvitt og den til farget tøy, pulver)+ tøymykner i samme merke. 

Sengetøy til oss voksne: sonett mynte og sitron. 

Hånklær: sonett lavendel 

Ull: Milo og Joha vaskemiddel + ullkur fra sonett 

Anonymkode: 87c8a...260

Dere som bruker blenda sensitive - synes dere det vasker rent nok? Hvordan er det sammenliknet med omo? sett bort i fra parfymen da :) 

Anonymkode: 433dd...222

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bruker Coop Änglamark flytende og Coop Finvask til ull/silke. Den finvask er dessverre med parfyme, så det lukter litt...
Er stort sett fornøyd, men skulle nok ha byttet ut til parfymefri til ull/silke. Syntes Milo var så dyrt, så kjøpte Coop sin siden den kostet bare 20 kr.

Har også vaskenøtter som jeg bruker av og til

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Uhumskheter
On 6.4.2018 at 11:52 PM, Grønt blad said:

Blenda sensitiv flytende. Det fjerner flekker og gjør tøyet rent. Det er uten parfyme, og det anbefales av Norges astma- og allergiforbund.

Bruker parfymefri Milo til ull, silke o.l.

samme her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker kun Neutral Colour og White. Gidder ikke kjøpe eget vaskemiddel for sportstøy, merker ikke noe forskjell uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg elsker duften av vaskepulver. Bruker Persil Lavendel. Det har dessverre gått ut av handelen nå, men jeg hamstret mange pakker da min lokale butikk solgte det ut til sterkt nedsatte priser, så jeg har en stund til. Til ull og silke bruker jeg Milo. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

 

 

Dere som bruker blenda sensitive - synes dere det vasker rent nok? Hvordan er det sammenliknet med omo? sett bort i fra parfymen da :) 

Anonymkode: 433dd...222

Ja, klærne blir både rene og flekkfrie. Tar alt av flekker her i huset. Vil tro det er like bra som Omo, men har ikke testet siden jeg ikke bruker vaskemiddel med parfyme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omo, flytende. 

Har autodosering i vaskemaskinen. 

Lukt? Ingenting. Men opplevde dette med forrige maskin, så det går på kvaliteten på maskinen og hvor godt den skyller. 

Anonymkode: 69029...b34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Änglamark sitt flytende tøyvaskemiddel. Jeg klør lett av OMO og vanish. Liker heller ikke en sterk lukt av klær, ønsker at det skal lukte nøytralt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...