Gå til innhold

Ønsker erfaringer om å legge kontaktplast på kjøkkenfronter


Nuttery

Anbefalte innlegg

Vi flyttet inn i en leilighet i 2016. På visningen var kjøkkenet vasket til perfeksjon, og leiligheten i seg selv var så flott at vi endte med å kjøpe den!

Nå har vi bodd her i to år, og kjøkkenet irriterer meg grønn. Det er nemlig i.... hvit høyglans! Med andre ord syntes alt av flekker, hele tiden. 

Per dato er ikke aktuelt å bytte fronter eller ta de av og få de omlakkert.

Jeg har vurdert å kjøpe matt hvit kontaktplast (eller en annen farge) å legge over, men er usikker på om det hadde sett greit ut.

Er det noen som har gjort dette som kan dele sin erfaring med nettopp dette? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Storfornøyd. La hvit høyglans  ;)

 

Viktig at det er så lite profiler som mulig. Vi fikk ikke til baksiden så bra, det blir en foliekant liksom. Enkelt å legge, men brukte ca 6 timer på 10 skap, en skuffeseksjon og to hjørneskap. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du mulighet til å vise et bilde?

Den hvite høyglansen fungerer dårlig her, lyset kommer inn fra siden slik at skitt og møkk alltid er synlig :P

Det er ingen profiler. Så skal nok satse på dette ja :) Hva mener du med baksiden? Innsiden av skuffene liksom? Randen på toppen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kontaktplast? Er det billig? Eller sånn passe dyrt? Hvor kjøpes sånt a?? 

Kjente jeg fikk trua- her er kjøkkenskapene så DØLLE og hvite og TEITE 🤨

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, MammaMums skrev:

Kontaktplast? Er det billig? Eller sånn passe dyrt? Hvor kjøpes sånt a?? 

Kjente jeg fikk trua- her er kjøkkenskapene så DØLLE og hvite og TEITE 🤨

Det kan kjøpes på nettet. (Sikkert i butikk også). Det er ikke såå dyrt, det spørs hvilken kontaktplast man velger og hvor man kjøper det.

https://foliebutikken.no/?gclid=EAIaIQobChMIxfHGgcSj2gIVBomyCh3JnALNEAAYASAAEgL3rvD_BwE

https://kreativdekor.no/product-category/vindusfolie/?gclid=EAIaIQobChMIxfHGgcSj2gIVBomyCh3JnALNEAAYAiAAEgLzN_D_BwE

https://www.lindasdekorogdesign.no/categories/kontaktplast1

https://www.bauhaus.no/maling-tapet-gardiner-rengoring-boligindretning/boligindretning/klaebefolie.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Nuttery skrev:

😃 Takk for linkene 😃 Nå skal jeg digge meg og sjekke dette ut😍😍

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sjekk ut Lindas dekor og design på facebook :) De legger ut masse før/etter bilder og «how to do»-filmer. 

Jeg har ikke lagt på kjøkkenfronter, men har lagt på benkeplater (kjøkken), bordplater, skrivebord og dører - og er fantastisk fornøyd med resultatet :) Det er billig, og det blir utrolig fint. Veldig enkelt å legge! Hvis du får bobler eller får det på skeivt, kan du dra den av igjen mange ganger uten å ødelegge limen. Plasten er såppas tykk at skavanker ikke synes. Veldig enkel rengjøring, og tåler både vann og varme :) jeg har sølt såppas mye vann både på plasten og i skjøtene - at jeg har tenkt nå er den ødelagt. Men nei! Jeg har bestilt fra Lindas dekor&design, veldig bra og slitesterk kvalitet og rask levering.

Nei, jeg jobber ikke for dem :fnise: Kontaktplast anbefales på det sterkeste!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte kontaktplast billig på ebay, rundt 200 kr for 15 m. Folierte alle kjøkkendørene. Det var i 2013 og ser fortsatt fint ut. Veldig fornøyd og kommer til å gjøre det igjen. 

Anonymkode: 6e128...436

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Kjøpte kontaktplast billig på ebay, rundt 200 kr for 15 m. Folierte alle kjøkkendørene. Det var i 2013 og ser fortsatt fint ut. Veldig fornøyd og kommer til å gjøre det igjen. 

Anonymkode: 6e128...436

Heter foressten self adhesive wallpaper, self adhesive vinyl på ebay. 

Anonymkode: 6e128...436

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...