Gå til innhold

Menn har større hjerner enn kvinner har


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er vitenskapelig fakta. Det er bare sånn det er. Jeg tenkte bare dere kanskje ville vite det.

Anonymkode: 1e75e...e6c

Og likevel har kvinner tatt igjen menn i IQ, og er på full fart til å dra i fra dere også ;) Jeg tenkte bare du ville vite det.

Og for å sitere denne artikkelen: "det er menn med gjennomsnittlig IQ som oftest overvurderer sin egen IQ". Dette ser man ofte her inne, så også i denne tråden.

Anonymkode: 7d7c4...781

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er det smarteste en kvinne noensinne har sagt da?

Det smarteste en mann noensinne har sagt er E=MC².

Anonymkode: 1e75e...e6c

Haha, er du her igjen? Du går på repeat, ser jeg. Dessuten betyr ikke større hjerne mer intelligent, kjære deg, det er også vitenskap.

Anonymkode: 1d960...ed8

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og likevel har kvinner tatt igjen menn i IQ, og er på full fart til å dra i fra dere også ;) Jeg tenkte bare du ville vite det.

Og for å sitere denne artikkelen: "det er menn med gjennomsnittlig IQ som oftest overvurderer sin egen IQ". Dette ser man ofte her inne, så også i denne tråden.

Anonymkode: 7d7c4...781

Understreker min teori om at IQ som oftest handler om kultur, og ikke har så mye med natur å gjøre. Det liker selvfølgelig vinneren å tro, da. "Ligger i min natur", liksom. Sorry, not sorry.

Anonymkode: 1d960...ed8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Hva er det smarteste en kvinne noensinne har sagt da?

Det smarteste en mann noensinne har sagt er E=MC².

Anonymkode: 1e75e...e6c

Einstein, ja. Visste du at han skrev et brev til Marie Curie (den eneste som har fått nobelprisen i to forskjellige kategorier ) at hun ikke skulle lese det tullballet som kom fra menn han kalte reptiler (datidens troll)?

https://www.dagbladet.no/nyheter/einstein-til-curie---ikke-les-det-tullballet/60897157

https://snl.no/Marie_Curie

Anonymkode: 68691...769

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 hours ago, AnonymBruker said:

Det er vitenskapelig fakta. Det er bare sånn det er. Jeg tenkte bare dere kanskje ville vite det.

Anonymkode: 1e75e...e6c

Det er bra du informerer om det, for dette er noe det ville vært klin umulig å gjette seg til.

Hadde vært fint om menn lærte seg å bruke hodet (det øverste) også.

Anonymkode: 8ab70...777

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Miss.Wildfox skrev:

De har større ego også.

Det er sant, rart de ikke trenger enda større hode sånn sett. :fnise:

Anonymkode: d85ca...1ab

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 hours ago, AnonymBruker said:

Det er vitenskapelig fakta. Det er bare sånn det er. Jeg tenkte bare dere kanskje ville vite det.

Anonymkode: 1e75e...e6c

Ah, det er derfor dem er så tjukk i hue? 

Anonymkode: 6761d...e9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 hours ago, AnonymBruker said:

Menn bruker den. Det er omvendt, kvinnene som ikke bruker den.

Figur C, kvinner har færre synapser.

F1.large.jpg

Du kan lese mer om kvinners mentale underlegenhet under mannen her: http://www.pnas.org/content/105/38/14615.long

Anonymkode: 1e75e...e6c

Om du ikke vet forskjellen på antall synapser og hjernens størrelse burde du kanskje ikke rope så veldig høyt om hvem som er den smarte.

Andre fine utdrag fra artikkelen din med det fascinerende store datamaterialet på 8 individer:

Quote

The larger number of synaptic connections in men does not necessarily mean that all cortical circuits in this region are more complex than in women. Rather, specific circuits may be more complex in the male brain. The temporal lobe is a complex, associative, and multiintegrative cortical region (ref. 17; for a review see ref. 34). Therefore, the functional consequences of the differences in synaptic circuitry observed here are particularly difficult, if not impossible, to correlate with specific functions related to men or women.

Quote

Finally, and in line with this consideration, we would advise the reader to exercise caution in extrapolating the present data to the whole brain. Indeed, it was reported that the anterior commissure, which connects several regions of the frontal and temporal lobes, is 12% larger in women than in men, suggesting that women would have more commissural associative connections (36). Further work will be necessary to examine whether synaptic density is similar or different in other cortical areas.

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hvorfor bruker de ikke mer av den...? 

Anonymkode: 26dc0...3c1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er vitenskapelig fakta. Det er bare sånn det er. Jeg tenkte bare dere kanskje ville vite det.

Anonymkode: 1e75e...e6c

Neandertalere hadde større hjerner enn dagens menneske. Det er vitenskapelig fakta. :ac:

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan du komme på en kvinne som har fått lov, eller blitt tatt seriøst når hun har piblisert forkningsartikler? Før i moderne tid, altså.. 

Ann Tsukamoto har jo gjort kanskje banebrytende og potensielr utrolig viktig forskning.. 

Anonymkode: 3f8c0...a01

Spørs hva du mener med "moderne tid"? Marie Curie var nå tidlig 1900 talls, så jeg vil si det er "før". At de ikke ble tatt seriøst er vel mer menns feil enn kvinnenes. Før 1900-tallet så var jo kvinner hovedsaklig bundet til "kinder, kirche, küche", og hadde få muligheter innen forskningens verden.

 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Logger du virkelig på kvinneguiden for å fortelle kvinner at de ikke har like stor hjerne? Som Axl sier så kan man ha den største hjernen, men det handler om hva man bruker den og om man bruker den i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett kan man nok konkludere med at de største hjernene var aldri på KG:fnise:

Anonymkode: 7725e...1e3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva vil du fram til med denne påstanden TS? Hvis du hadde vært litt opplyst, ville du visst at det har vært mange kvinner som har gjort store ting opp gjennom årene. Dere har større hjerne angående vekt kanskje, men dere  oppfører dere allikevel som bavianer. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 4.4.2018 den 23.50, AnonymBruker skrev:

Det er vitenskapelig fakta. Det er bare sånn det er. Jeg tenkte bare dere kanskje ville vite det.

Anonymkode: 1e75e...e6c

Hehe. Har du akkurat hørt det?

Anonymkode: a2e77...505

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://forskning.no/hjernen-psykologi-stub/2008/02/er-store-hjerner-smartere-hjerner

"For et snaut år siden konkluderte en annen amerikansk undersøkelse og psykologiprofessor -Richard Haier ved University of California Irvine - at det slett ikke kommer så mye an på hjernestørrelse, men tvertimot på hvor mye såkalt grå hjernemasse vi har.

Intelligenstester måler stort sett aktiviteten i denne typen hjernemasse, så hvordan vi scorer på testene kommer an på hvordan den grå massen er spredd i hjernen, ifølge Haier."

Anonymkode: e6f8f...86b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6.4.2018 at 6:21 PM, AnonymBruker said:

Uansett kan man nok konkludere med at de største hjernene var aldri på KG:fnise:

Anonymkode: 7725e...1e3

You'd be surprised.

Anonymkode: 8ab70...777

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...