Gå til innhold

Alvorlig utvikling i Oslo øst.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dere som hyler opp om svenske tilstander og skremmende utvikling, hvor bor dere? 

Anonymkode: 6accb...84f

Oslo, østkanten.

Anonymkode: 72737...10d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bl.a. æreskultur, mistillit til myndigheter og en religion som er lite kompatibel med vestlige verdier som demokrati og ytringsfrihet.

Anonymkode: 0c5cb...031

Etter et samlivsbrudd måtte jeg for noen år siden flytte til et område der så og si alle naboene mine var innvandrer..  De fleste hadde kommet for ca ti år siden, og noen få var akkurat kommet. I dag bor jeg i et helnorsk nabolag. Jeg er ikke i tvil om hvilket nabolag som var det hyggeligste! Opplevde å få mat og kaker på døra av trivelige damer, stadig invitert inn på te, mannfolk som aldri var vonde å be når jeg hadde kjøpt meg et møbel jeg ikke klarte å bære inn selv.  I mitt helnorske nabolag hilser de to nærmeste naboene knapt når vi treffes ved postkassene. 

De fleste innvandrere kan fint leve side om side med nordmenn og tro på en annen gud enn det vi gjør, kle seg annerledes og ha andre standarder for hva som sømmer seg, uten at de angriper våre verdier.  Så er det en liten fanatisk del som ikke kan det. Men tro nå ikke at disse betegner størsteparten!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Oslo, østkanten.

Anonymkode: 72737...10d

Rart folk har så forskjellige erfaringer. Venner og familie av meg bosatt i områdene som stadig står omtalt i avisen kjenner seg ikke igjen. De av mine bekjente som hyler høyest bor minimum 45 min fra Oslogrensa.... 

Anonymkode: 6accb...84f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes 86 000 arbeidsledige som ikke er registrert hos NAV i Norge. Personlig så mener jeg at vi burde erstatte NAV med borgelønn, men pytt pytt. Det er ikke noe rart kriminaliteten på Oslo øst er økende. Bare forestill deg 86 000 mennesker som ikke vil bli en del av NAV systemet og 12000 av dem bor på Oslo øst. Jeg mener at ved innføre borgelønn så vil vi klare å hjelpe alle. Dagens NAV system hjelper ikke alle.

Kilde:
https://www.nettavisen.no/nyheter/innenriks/86000-ungdommer-finnes-ikke/3423434825.html

Anonymkode: 0924f...787

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.4.2018 den 22.22, luna1 skrev:

 jeg for noen år siden flytte til et område der så og si alle naboene mine var innvandrer..  De fleste hadde kommet for ca ti år siden, og noen få var akkurat kommet. I dag bor jeg i et helnorsk nabolag.

Hvorfor flyttet du vekk så fort da om det var så hyggelig der?

Det er hovedsakelig når voksne får barn og sender dem på skolen (evt like før de skal starte) at de innser at dette er ikke et sted å ha unger. Voksne kan som regel ta vare på seg selv, men du sender ungene ut alene og føler du deg ikke trygg på konsekvensene må du ta dem vekk fra situasjonen de kan ikke beskytte seg selv, på skoler hvor 90-100% av barna har foreldre av utenlandsk bakgrunn, det er som å oppdra ungene i et annet land. Og ja det finnes positive ting ved andre kulturer, og du kan selvsagt fokusere på dem, men, det finnes "et par" negative sider også spesielt hva gjelder kulturer i midtøsten/deler av afrika, som du kanskje vet,  slike ting som gjorde at de valgte å flykte hit til Norge bla.a.... Det er aspekter ved slike kulturer du kanskje ikke vil at barna dine skal bli beriket av, på samme måte som du ikke ville at ungen din skulle vokse opp i somalia om du fikk velge, hvorfor ville du ikke det det er jo så snille folk der flott kultur berikende (bla.bla.bla insert PK-utsagn her)

Når alt kommer til alt, så får en vurdere folk etter deres handlinger, og nesten alle som kan flykte fra disse områdene, velger å flykte. Hvorfor gjør de det mon tro. Vel, vi vet alle hvorfor, og kanskje er det ikke PK å innrømme det, men da får en se på handlinger ikke ord, handlinger lyver ikke. Selv mange av medie-feministene som snakker bydelen opp i skyene flyktet selv når ungene skulle starte på skolen. Vi vet alle hva som skjer, men alle later som ingenting.

PS. Jeg flyktet selv fra Oslo Øst

Anonymkode: d96b8...f4b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 4/8/2018 at 10:22 PM, luna1 said:

Etter et samlivsbrudd måtte jeg for noen år siden flytte til et område der så og si alle naboene mine var innvandrer..  De fleste hadde kommet for ca ti år siden, og noen få var akkurat kommet. I dag bor jeg i et helnorsk nabolag. Jeg er ikke i tvil om hvilket nabolag som var det hyggeligste! Opplevde å få mat og kaker på døra av trivelige damer, stadig invitert inn på te, mannfolk som aldri var vonde å be når jeg hadde kjøpt meg et møbel jeg ikke klarte å bære inn selv.  I mitt helnorske nabolag hilser de to nærmeste naboene knapt når vi treffes ved postkassene. 

De fleste innvandrere kan fint leve side om side med nordmenn og tro på en annen gud enn det vi gjør, kle seg annerledes og ha andre standarder for hva som sømmer seg, uten at de angriper våre verdier.  Så er det en liten fanatisk del som ikke kan det. Men tro nå ikke at disse betegner størsteparten!!

"ha andre standarder for hva som sømmer seg". Der er vi ved kjernen. Flytter du til Jordan og oppdrar barna dine i Jordan så må du forvente en helt annen holdning til hva som sømmer seg for jenter og hva som sømmer seg for homofile enn hva du er vant til i Norge. Du kan selvsagt late som om det ikke er noe problem og at det bare handler om "å tro på en annen gud", men sannheten er en annen. Det er derfor så mange nordmenn ikke ønsker å oppdra barna sine i æreskulturer.

Anonymkode: 69cbf...f80

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...