Gå til innhold

Bloggerne sesong 8


prinsessa2282

Anbefalte innlegg

18 minutter siden, Daisy_B skrev:

Er du virkelig så unyansert i måten du tenker på, at det ikke finnes noen mellomting mellom å bare stille enkle ja-/nei-spørsmål og de eksemplene du drar fram her? 

Spørsmålene var ja/nei spørsmål, men kan bygge videre på det. Man trenger ikke å bare svare ja eller nei.Når hun spurte om han likte sterk mat, så kunne han si mer enn bare "ja liker egentlig sterk mat" (Eller hva han sa) og det er ikke bare den enes ansvar å holde samtalen i live. Hun prøvde i alle fall, selv om du mener hun stilte helt feil spørsmål. Han virket litt stille og tafatt. Sikkert pga kameraene, men dog

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, Christy89 skrev:

Spørsmålene var ja/nei spørsmål, men kan bygge videre på det. Man trenger ikke å bare svare ja eller nei.Når hun spurte om han likte sterk mat, så kunne han si mer enn bare "ja liker egentlig sterk mat" (Eller hva han sa) og det er ikke bare den enes ansvar å holde samtalen i live. Hun prøvde i alle fall, selv om du mener hun stilte helt feil spørsmål. Han virket litt stille og tafatt. Sikkert pga kameraene, men dog

Jeg har ikke sagt at det er AB sitt ansvar alene å holde liv i samtalen. Ei heller at han var kjempeenkel å snakke med. 

Men, jeg tror ikke det hjelper å grille noen som om det var et intervju. Jeg hadde selv blitt ukomfortabel av det, litt som om jeg måtte skynde meg og gjøre meg klar til neste spørsmål. Og så sier jeg at det finnes en mellomting mellom «liker du taco» og «gjør rede for ditt syn på Syria-krisen». Når ørten ja-/nei-spørsmål i skoledagboksjangeren IKKE fører fram (selv om de sikkert noen ganger kan gjøre det), så er det jo lov å roe litt ned. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Bahir skrev:

Ulrik «Hvis man har noe man er misfornøyd med og har mulighet til å endre på det skal man gjøre det» Før han hiver seg under nålen 😂 Kloke ord av en kommende far. 

Jeg synes nivået på forfengeligheten på denne mannen er forferdelig usexy. Ja, en mann bør bry seg i hvordan han kler seg og gå til frisøren, men botox, fillers, striper i håret, håretransplantasjon og sminke? Grøss

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulrikk ville ikke ha andelepper (greit nok) men tok for lite i leppene til at man så forskjell. Juliane måtte jo se flere ganger. Jeg tok en gang bare 0, 5 i leppene og så nesten ingen forskjell egentlig 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som vet hvor langt Jørgine er på vei? Eller ca når hun har termin? De snakket om at desember var babylagingsmnd men mener å huske at hun har sagt at hun straks er høygravid.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Pioner skrev:

Er det noen som vet hvor langt Jørgine er på vei? Eller ca når hun har termin? De snakket om at desember var babylagingsmnd men mener å huske at hun har sagt at hun straks er høygravid.. 

Vet ikke, men tror det er i mai engang :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ukjenten
1 time siden, Pioner skrev:

Er det noen som vet hvor langt Jørgine er på vei? Eller ca når hun har termin? De snakket om at desember var babylagingsmnd men mener å huske at hun har sagt at hun straks er høygravid.. 

Mai eller juni om jeg ikke tar helt feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er ganske så spesielt at man i den ene episoden skryter av hvor høyt man elsker å støvsuge, husker ikke om det var det eller strykinga som var terapi, men uansett elsket hun det. Og i neste episode lyver hun til barna for å få de til å rydde og vaske, og venter "noen uker med å fortelle det for det er så deilig å slippe å rydde og vaske". WTF? 

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Pioner skrev:

Er det noen som vet hvor langt Jørgine er på vei? Eller ca når hun har termin? De snakket om at desember var babylagingsmnd men mener å huske at hun har sagt at hun straks er høygravid.. 

Vel, den gangen hun ringte og fortalte typen at hun hadde tatt graviditetstest, så hun at termin ville vært 5. mai. Men da var hun ikke gravid. Så i hvertfall en syklus etter gir vel tidlig juni?😄

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, Kasier skrev:

Syns det er ganske så spesielt at man i den ene episoden skryter av hvor høyt man elsker å støvsuge, husker ikke om det var det eller strykinga som var terapi, men uansett elsket hun det. Og i neste episode lyver hun til barna for å få de til å rydde og vaske, og venter "noen uker med å fortelle det for det er så deilig å slippe å rydde og vaske". WTF? 

Tror det var stryke klær som hun elsket og var terapi. Synes å late som det var mus i hus var en lur måte å få barna til å bli flinkere til å rydde og sånn.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, LeilaS skrev:

Tror det var stryke klær som hun elsket og var terapi. Synes å late som det var mus i hus var en lur måte å få barna til å bli flinkere til å rydde og sånn.

Å lyve for å få til det man vil? Jeg synes ikke det er spesielt god barneoppdragelse. (Ikke sett episoden.)

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Kollontaj skrev:

Å lyve for å få til det man vil? Jeg synes ikke det er spesielt god barneoppdragelse. (Ikke sett episoden.)

Få det som man vil? Det er på sin plass at barn bidrar i hjemmet og hjelper til. Skjønner veldig godt hun var lei jeg. Da måtte hun prøve en ny metode og det funket jo. Kjempe dårlig barneoppdragelse gitt. Jeg er ikke fan av dama, men føler noen skal ta henne for ALT.

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, LeilaS skrev:

Få det som man vil? Det er på sin plass at barn bidrar i hjemmet og hjelper til. Skjønner veldig godt hun var lei jeg. Da måtte hun prøve en ny metode og det funket jo. Kjempe dårlig barneoppdragelse gitt. Jeg er ikke fan av dama, men føler noen skal ta henne for ALT.

Her må jeg si meg enig med deg!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

@LeilaS Løgn er dårlig strategi, uansett. Jeg skrev ikke at barn ikke skal bidra i hjemmet, hvis du leser en gang til. 

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å lære barn at det er ok å lyve for å få det som man vil, må jeg si er en dårlig strategi. I dette tilfellet ble det også spilt på frykt, og kombinasjonen av dette, syns jeg er svært uheldig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest orfeus
8 minutter siden, Leoor skrev:

Å lære barn at det er ok å lyve for å få det som man vil, må jeg si er en dårlig strategi. I dette tilfellet ble det også spilt på frykt, og kombinasjonen av dette, syns jeg er svært uheldig. 

👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

9 timer siden, Miranda16 skrev:

Jeg synes nivået på forfengeligheten på denne mannen er forferdelig usexy. Ja, en mann bør bry seg i hvordan han kler seg og gå til frisøren, men botox, fillers, striper i håret, håretransplantasjon og sminke? Grøss

Ok. Føler du deg bedre nå?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 4/24/2018 at 10:46 AM, Rørleggerfrue said:

Fikk litt tårer i øynene av den positive testen. Når jeg så hvor lykkelige Pilotfrue og mannen er over den, blei jeg sinnsykt rørt :hjerte:

Samme her. Og samme med morgendagens episode, jeg får så vondt av å se hvor urolig og redd Ulrik er. Som han sier, han har jo ingen positiv referanse, men flere negative erfaringer i den situasjonen, så det er vanskelig å tro helt på det. Syns det er bra jobbet av hun, som tross alt har fysisk gått gjennom å miste før, klarer å holde motet oppe. SÅ glad for deres del at alt har gått bra hittil, og håper på en fin fødsel og et friskt barn som er så sterkt ønsket. Jeg skulle ønsket flere snakket om ufrivillig barnløshet og om kampen man går gjennom når man prøver. Jeg har en tante jeg er veldig nær som har prøvd det meste man kan prøve (sammen med min onkel). De endte med å adoptere, og fikk de beste ungene i verden, men det var virkelig steintøft bare å høre henne snakke om det.

Blir også varm i hjertet når jeg ser hvor fin Morten er med barna til Jørgine. Jeg er ålesunder, og har hørt mye rykter fra folk som kjenner eller kjenner folk som kjenner, etter hun fortalte hva som skjedde når eks-mann var utro, og om bare en tiende del er sant så er det helt jævlig. Bra hun har funnet seg en som virker å sette pris på helle pakka som følger med, og hvis familie også ser kjempekoselig ut.

Jeg leser ingen av bloggene, men de er de eneste jeg virkelig ser på i årets sesong (liker å ha på i bakgrunnen). Virker som fine folk alle sammen. Nei, jeg er ikke enig i alt de gjør eller foretar seg, men de virker i alle fall som ganske normale mennesker med gode verdier.

Endret av Scherbatsky
  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, LeilaS said:

Tror det var stryke klær som hun elsket og var terapi. Synes å late som det var mus i hus var en lur måte å få barna til å bli flinkere til å rydde og sånn.

Syns barn skal få det inn med oppdragelsen av natur, jeg. Man rydder etter seg (det så ut som slagmark på klippene hun viste), man har respekt for hjemmet sitt, og folkene i det, gjennom å ta vare på det. Mine foreldre dro en hvit løgn her og der (julenissen b.l.a, tannfe etc), men de fortalte oss for det aller meste sannheten. De var ikke forferdelig strenge, de bare gjorde de få reglene vi hadde veldig klare, så det var enkelt å forholde seg til og ikke noe vi tenkte særlig over. Når foreldre lyver til barn (særlig i en alder der de vet rett vs galt) skaper det utrygghet og det gjør at barna ikke stoler på de etterhvert. "Hun løy jo om dette sist, forteller hun sannheten nå?" Det gir problemer senere, og man lager trøbbel for seg selv. Bare vær ærlig med barna. "Dere er herlig unger, men her MÅ dere bli bedre, nå skal vi alle ta i et tak for å få det fint her." Sett på musikk, lag gode rutiner sammen med/for ungene og gjør det til en del av dagen. Som å pusse tennene, dusje, spise frokost... Rutine.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Scherbatsky skrev:

Syns barn skal få det inn med oppdragelsen av natur, jeg. Man rydder etter seg (det så ut som slagmark på klippene hun viste), man har respekt for hjemmet sitt, og folkene i det, gjennom å ta vare på det. Mine foreldre dro en hvit løgn her og der (julenissen b.l.a, tannfe etc), men de fortalte oss for det aller meste sannheten. De var ikke forferdelig strenge, de bare gjorde de få reglene vi hadde veldig klare, så det var enkelt å forholde seg til og ikke noe vi tenkte særlig over. Når foreldre lyver til barn (særlig i en alder der de vet rett vs galt) skaper det utrygghet og det gjør at barna ikke stoler på de etterhvert. "Hun løy jo om dette sist, forteller hun sannheten nå?" Det gir problemer senere, og man lager trøbbel for seg selv. Bare vær ærlig med barna. "Dere er herlig unger, men her MÅ dere bli bedre, nå skal vi alle ta i et tak for å få det fint her." Sett på musikk, lag gode rutiner sammen med/for ungene og gjør det til en del av dagen. Som å pusse tennene, dusje, spise frokost... Rutine.

Hun kan i hvertfall ikke klage når ungene lyver og sier de skal overnatte hos en venn, men heller er på hyttetur med en kjæreste med fyll, fest og fanteri. For de har jo lært at det er greit å lyve for å oppnå det de vil.

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...