Gå til innhold

Være forlovet uten å ned på kne eller ring?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

16 hours ago, AnonymBruker said:

Vi gjor det sånn :P vi satt i sofaen med en god film og en nydelig flaske vin - så sa mannen min plutselig «jeg elsker deg, vi skal ikke gifte oss da?» 

Trodde han tulla, så svarte bare «haha ja, vi stikker i tingretten i morgen» :P Fant fort ut at han var seriøs da, så da startet planleggingen ;) 

Jeg er IKKE romantisk av meg, og hadde mannen min brukt flerfoldige tusen kroner på en ring - som jeg ikke hadde brukt uansett - hadde jeg blitt fly forbanna faktisk. Vi har så ufattelig mye bedre ting å bruke penger på. Hadde det vært en «grand gesture» med roser, musikk, foran eiffeltårnet med en ring til 20.000 hadde jeg blitt så paff, utilpass og ukomfortabel at jeg hadde sannsynligvis sagt nei i forferdelse. Det er ikke meg i det hele tatt. 

Vi gifter oss i 2019 og er heldigvis like uromantiske begge to 😁 ingen bridezilla her, vi skal bare ha en prima fest hvor alle koser seg! 

Anonymkode: def10...eb9

Hvem sier at det må være dyrt et frieri?

Og for en ring?

Hvorfor er det er det alltid enten eller?

Det går an å fri på en romantisk måte helt gratis...

med en rimmelig ring.

Anonymkode: 379a5...6da

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ble fridd til med en tullering, sånn at vi kunne gå og se på ringer sammen (vi er to jenter, så hvem som skulle fri var litt i det blå). Det er snart et år siden, og vi har fremdeles ikke prioritert ringer, siden det er så dyrt. Sier likevel at vi er forlova. 

Anonymkode: a4d47...08e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvem sier at det må være dyrt et frieri?

Og for en ring?

Hvorfor er det er det alltid enten eller?

Det går an å fri på en romantisk måte helt gratis...

med en rimmelig ring.

Anonymkode: 379a5...6da

Det blir temmelig dyrt slik som bridezillaene er inne beskriver at det skal være :P «steinen er for liten», «det er feil materiale», «den er arvet», «den var for billig». Det er ikke måte på hvor svært det er med denne ringen. 

Hvorfor overså du fullstendig avsnittet om at vi overhodet ikke er romatiske? Jeg HATER typisk klisje romanse, syns ikke det er hyggelig overhodet. Syns det er kleint og litt ekkelt. Så uansett hvor «romantisk» han hadde gjort det, gratis eller ikke, hadde jeg blitt forferdet. Heldigvis kjenner mannen min meg, og er like uromantisk selv. Hadde sannsynligvis kvelt en typisk romantisk mann ganske tidelig.

Anonymkode: def10...eb9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Det blir temmelig dyrt slik som bridezillaene er inne beskriver at det skal være :P «steinen er for liten», «det er feil materiale», «den er arvet», «den var for billig». Det er ikke måte på hvor svært det er med denne ringen. 

Hvorfor overså du fullstendig avsnittet om at vi overhodet ikke er romatiske? Jeg HATER typisk klisje romanse, syns ikke det er hyggelig overhodet. Syns det er kleint og litt ekkelt. Så uansett hvor «romantisk» han hadde gjort det, gratis eller ikke, hadde jeg blitt forferdet. Heldigvis kjenner mannen min meg, og er like uromantisk selv. Hadde sannsynligvis kvelt en typisk romantisk mann ganske tidelig.

Anonymkode: def10...eb9

 

Bare fordi man ønsker en ring man liker  eller bli fridd til er ikke likt dyrt-dette er noe noen av dere har diktet opp helt på egen hånd i hodene deres.

Anonymkode: 379a5...6da

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis en person har ring så gir han uttrykk for at han er forlovet. En muntlig avtale er ikke like gyldig.

Anonymkode: 474bd...540

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Bare fordi man ønsker en ring man liker  eller bli fridd til er ikke likt dyrt-dette er noe noen av dere har diktet opp helt på egen hånd i hodene deres.

Anonymkode: 379a5...6da

Jeg har en helt annen oppfatning. Jeg hører ofte av venninner - for ikke å snakke om her inne - at ringen «skal» koste 3 månedslønner. Det er sinnsykt. Poenget er at uansett pris på ringen, hadde den vært for dyr i mine øyne. 

Anonymkode: def10...eb9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jeg har en helt annen oppfatning. Jeg hører ofte av venninner - for ikke å snakke om her inne - at ringen «skal» koste 3 månedslønner. Det er sinnsykt. Poenget er at uansett pris på ringen, hadde den vært for dyr i mine øyne. 

Anonymkode: def10...eb9

Det tror jeg ikke på.

Anonymkode: 379a5...6da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis en person har ring så gir han uttrykk for at han er forlovet. En muntlig avtale er ikke like gyldig.

Anonymkode: 474bd...540

Så om du har en ring, kan du dra "forloveden" til alters med loven i hand, selv om han ombestemmer seg? 

Anonymkode: 68d1c...394

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg annser deg som mer forlovet enn disse som "forlover" seg, men aldri skal gifte seg.

Anonymkode: 4562e...2ca

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Jeg har på ingen måter lyst på det klisje-frieriet. Jeg får fnatt av ting som er alt for romantisk. Hadde kjæresten fridd på en slik måte vet jeg ikke om han hadde kjent meg godt nok. Vi snakker ofte om bryllupet vårt, og har mange ideer begge to til hvordan det skal foregå.  En dag blir vi sikkert enige om at - ok nå gjør vi det! Usikker på om jeg vil ha ring, isåfall blir det sikkert en ring vi og bruker som giftering, som vi kjøpet i lag. Eller nei, trur ikke jeg vil ha ring. Vi har ikke så god økonomi at vi ikke har andre ting vi heller burde brukt de pengene på :)

Anonymkode: ec767...7c9

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har på ingen måter lyst på det klisje-frieriet. Jeg får fnatt av ting som er alt for romantisk. Hadde kjæresten fridd på en slik måte vet jeg ikke om han hadde kjent meg godt nok. Vi snakker ofte om bryllupet vårt, og har mange ideer begge to til hvordan det skal foregå.  En dag blir vi sikkert enige om at - ok nå gjør vi det! Usikker på om jeg vil ha ring, isåfall blir det sikkert en ring vi og bruker som giftering, som vi kjøpet i lag. Eller nei, trur ikke jeg vil ha ring. Vi har ikke så god økonomi at vi ikke har andre ting vi heller burde brukt de pengene på :)

Anonymkode: ec767...7c9

Jeg har en ring til en tusenlapp. Den fungerer minst like fint som en til tre månedslønner! 😊 det å ha ring var ikke noe jeg måtte, men etter å ha tenkt meg litt om likte jeg symbolet. Men jeg ville ikke ha en dyr ring, så vi fant en som vi begge likte til en rimelig penge. Så får vi heller legge pengene i gifteringer som vi begge liker. 

Anonymkode: 09a74...11a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde ingen ringer og heller ikke noe frieri. Vi var enige om at vi ville gifte oss og det var nok. Jeg har barn fra før og de «fridde» på eget initiativ, spurt rett ut om ikke han kunne gifte seg med meg. Det var da vi bestemte at vi skulle sette dato og planlegge fordi vi ville det og fordi vi visste at det også var noe barna ønsket (fhv store barn). 

Anonymkode: b404f...460

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.4.2018 den 19.38, AnonymBruker skrev:

Vi vet at vi skal gifte oss i 2020 og har snakket mye om dette. Ingen av oss har gått ned på kne eller gitt ring, men vi vet at vi gifter oss vinteren om 2 år. 

Flere?

Anonymkode: 113ec...125

Vi har bestemt oss for å gifte oss neste sommer, har planlagt hvor og hvordan og utarbeida et grovt budsjett samt utkast til gjesteliste. Har ingen ring og ingen har vært nede på kne - og det passer oss utmerket :-)

Anonymkode: 42b3e...9d8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi kjørte forbi en kirke som betyr noe for oss, og bestemte oss for at der ville vi gifte oss (hadde være samboere i over 10 år). Så da vi kom hjem begynte vi planleggingen. Ring hadde bare vært bortkastede penger, da ingen av oss bruker noen form for smykker verken på jobb eller i fritiden. Vi har ikke gifteringer heller, forresten.

Anonymkode: 24f31...b0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten frieri og ring er det ingen forlovelse. Det er bare en plan og gjensidig avtale om giftemål laaaangt frem i tid.

Anonymkode: d6501...349

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bestemte oss for å gifte oss og gikk og kjøpte ring sammen, som vi også skulle bruke til giftering. Vi giftet oss 4 mnd seinere og var gift i over 20 år.

Anonymkode: 01370...a82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg kjenner forresten mange som har gjort en stor greie ut av frieriet, og startet planlegging av et voldsomt romantisk bryllup, men som gjorde det slutt før de i det hele tatt kom så langt.

Anonymkode: 01370...a82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Uten frieri og ring er det ingen forlovelse. Det er bare en plan og gjensidig avtale om giftemål laaaangt frem i tid.

Anonymkode: d6501...349

Mange er forlovet i mange år, bare for å være forlovet. Hvorfor det, egentlig? En forlovelse betyr jo ingen ting juridisk og hvis man skal være forlovet i flere år mister det også sin symbolske mening.

 Vi giftet oss 9 måneder etter denne "gjensidige avtalen".

Anonymkode: 3d885...e74

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Uten frieri og ring er det ingen forlovelse. Det er bare en plan og gjensidig avtale om giftemål laaaangt frem i tid.

Anonymkode: d6501...349

En forlovelse ER jo nettopp en gjensidig avtale og plan. Det er ingenting mer, hverken med eller uten ring - en forlovelse betyr ikke en dritt juridisk sett. Det trenger da ikke være så fryktelig lenge til bryllup bare fordi man ikke har ring?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi satt ute en kveld og hadde noen øl. Sa at «jeg har litt lyst å gifte meg». Så sa han «ja da gjør vi det». Ingen ring eller ned på kne, men vi er begge enige om at vi skal gjøre det. Holder på å planlegg sånn smått, og spare penger :) 

Anonymkode: c4eab...df9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...