Gå til innhold

Food prosessoren min smalt og så ble det mørkt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Food prosessoren min begynte plutselig å lage en mere skjærende lyd når jeg brukte den, og så plutselig smalt det høyt i den, og sikringen røyk. Jeg regnet med at den var ødelagt, men den virker fortsatt....? Dette skjønner jeg ikke, noen som har peiling på hva som kan ha skjedd? Tør ikke bruke den nå!

Anonymkode: 07e76...ecf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kortslutning iallefall når sikringen røk. Hadde IKKE brukt den igjen for å si det sånn! 

Anonymkode: d80cd...291

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvordan kan den virke når den kortsluttet?

Anonymkode: 07e76...ecf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Kaputt mikrobølgeovn - ny mikrobølgeovn.

Anonymkode: 64b0b...bb2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overoppheting? En spenningsforskjell på nettet? Sikringen er laget slik at den skal gå ved slike tilfeller. 

Om den fortsatt virker ville jeg ikke bekymret meg. Man er jo til stedet når den brukes og vil merke om noe går galt igjen, og det at sikringen går er en trygghet i seg selv - det elektriske virker som det skal. 

Jeg har opplevd dette flere ganger. En hårføner som kortsluttet - for mye støv i motoren, kastet. En vannkoker som ble overbelastet - plasten var også dels smeltet, så kastet. En handmikser jeg brukte litt for ivrig - virket helt fint etterpå, og har ikke vært et problem siden. 

Anonymkode: f0fb2...926

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

52 minutter siden, AnonymBruker said:

Overoppheting? En spenningsforskjell på nettet? Sikringen er laget slik at den skal gå ved slike tilfeller. 

Om den fortsatt virker ville jeg ikke bekymret meg. Man er jo til stedet når den brukes og vil merke om noe går galt igjen, og det at sikringen går er en trygghet i seg selv - det elektriske virker som det skal. 

Jeg har opplevd dette flere ganger. En hårføner som kortsluttet - for mye støv i motoren, kastet. En vannkoker som ble overbelastet - plasten var også dels smeltet, så kastet. En handmikser jeg brukte litt for ivrig - virket helt fint etterpå, og har ikke vært et problem siden. 

Anonymkode: f0fb2...926

Smalt det i håndmikseren også? 

Anonymkode: 07e76...ecf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Smalt det i håndmikseren også? 

Anonymkode: 07e76...ecf

Kan ikke huske det. Men kan være så enkelt som at den "interne sikringen" lagde lyd. 

Du får ingen fasit her inne. Umulig å si hva som har skjedd. Funker den fortsatt kan det skyldes det jeg nevnte, eller ikke. Det kan være brannfarlig, eller ikke. 

Anonymkode: f0fb2...926

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...