Gå til innhold

Hva apelerer mest, islamsk eller kristen syn på Gud?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

21 minutter siden, den1m skrev:

helt riktig, for folk flest har ikke vett nok til å gjøre sånn research. derfor gjør jeg det for folk, så kan de gjøre seg opp sin egen mening.

Nå tviler jeg på din intelligens. Mener du at høyt utdannede mennesker er dumme?

Sist var det en professor fra et universitet som konverterte til Islam. Leger og folk fra alle lag konverterer men du er den enete som har rett! 

De som konverter mest i moskeene i Norge er kristne. Tankevekkende!

Endret av omarel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

14 minutter siden, omarel skrev:

Nå tviler jeg på din intelligens. Mener du at høyt utdannede mennesker er dumme?

Sist var det en professor fra et universitet som konverterte til Islam. Leger og folk fra alle lag konverterer men du er den enete som har rett! 

De som konverter mest i moskeene i Norge er kristne. Tankevekkende!

Ja det er absolutt tankevekkende. Hvor mange "kristne" er det som faktisk søker Gud og sannheten, heller enn bare et sosialt fellesskap, er det du tror konverterer? 

Svaret er ingen, for da hadde de visst dette. Og da var de aldri kristne eller frelst i utgangspunktet.

Endret av den1m
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, den1m skrev:

Ja det er absolutt tankevekkende. Hvor mange "kristne" er det som faktisk søker Gud og sannheten, heller enn bare et sosialt fellesskap, er det du tror konverterer? 

Svaret er ingen, for da hadde de visst dette. Og da var de aldri kristne eller frelst i utgangspunktet.

De søker sannheten og det er mange av kristne som ikke finner religionen som overbevisende! Det sosiale er ikke årsaken til at man bytter religion. Det er kombinasjon av fornuft og hjerte.

Du må ikke glemme at mange blir utstøtt av familie og venner. Spør deg selv, hvordan ville du følt og gjort hvis din datter hadde kommet hjem og sagt at hun var muslim? Så ikke lenge etter begynner hun med hijab og kanskje nikab. Hvordan ville du ha følt hvis det er din mor eller far som kommer hjem en dag og sier at han eller hun har blitt muslimer? Å si at det er det sosiale er manglende innsikt.

Det er heller ikke til å skjule at det finnes muslimer som både blir ateister, kristne og jøder. Sån er mennesker. Alle har sin egen form for sannhet. Vi muslimer sier at vi har sannhet og det gjør andre religioner. Sannheten ligger hos Skaperen og sannheten en En.

Endret av omarel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, omarel skrev:

De søker sannheten og det er mange av kristne som ikke finner religionen som overbevisende! Det sosiale er ikke årsaken til at man bytter religion. Det er kombinasjon av fornuft og hjerte.

Du må ikke glemme at mange blir utstøtt av familie og venner. Spør deg selv, hvordan ville du følt og gjort hvis din datter hadde kommet hjem og sagt at hun var muslim? Så ikke lenge etter begynner hun med hijab og kanskje nikab. Hvordan ville du ha følt hvis det er din mor eller far som kommer hjem en dag og sier at han eller hun har blitt muslimer? Å si at det er det sosiale er manglende innsikt.

snakk om å snu om på flisa, det er ikke vi kristne som holder på med voldstrusler mot folk som forlater kristendommen, er jeg nødt til å repetere det her? Gud ønsker tilbedere i ånd og sannhet, derfor hender det at det er vanskelig å være kristen. Dette her er en av de, med hvordan det muslimske miljøet reagerer på at han har blitt kristen:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, den1m skrev:

snakk om å snu om på flisa, det er ikke vi kristne som holder på med voldstrusler mot folk som forlater kristendommen, er jeg nødt til å repetere det her? Gud ønsker tilbedere i ånd og sannhet, derfor hender det at det er vanskelig å være kristen. Dette her er en av de, med hvordan det muslimske miljøet reagerer på at han har blitt kristen:

Det dreier seg ikke om kristne eller muslimer. Det dreier seg om menneskene.

Du må gå videre med livet ditt. Det er slike som deg som ender med tippe over kanten. Fokuser på godhet og se positivt på framtiden ikke se på fortid og mennesker. Hvis jeg skal se på og ta med meg den rasismen jeg har møtt som barn og forommer jeg møter og hva vesten har gjort med muslimske land da hadde ikke jeg bidratt til fred på Guds jord. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, omarel skrev:

Det dreier seg ikke om kristne eller muslimer. Det dreier seg om menneskene.

Du må gå videre med livet ditt. Det er slike som deg som ender med tippe over kanten. Fokuser på godhet og se positivt på framtiden ikke se på fortid og mennesker. Hvis jeg skal se på og ta med meg den rasismen jeg har møtt som barn og forommer jeg møter og hva vesten har gjort med muslimske land da hadde ikke jeg bidratt til fred på Guds jord. 

Vel, du lyver i god muslimsk tradisjon (taqqiya). Det er ingen hemlighet at det praktiseres dødsstraff mot folk som forlater islam. Det begås folkemord på kristne nå over hele midtøsten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, den1m skrev:

Vel, du lyver i god muslimsk tradisjon (taqqiya). Det er ingen hemlighet at det praktiseres dødsstraff mot folk som forlater islam. Det begås folkemord på kristne nå over hele midtøsten.

Allah sier i Koranen at man skal si sannheten fra Herren. Og du sier at jeg lyver etter shia lov som ikke har hold eller støtte fra koranen.

Du er virkelig ikke god. Dette beviser at du lyver og sprer hat. Du virker ikke som en god kristen. Er du kristen, siden du sprer usannheter? Tillater kristendommen kristne å spre hat og løyn?

Dine kommentarer vitner om at du er desperat!

Endret av omarel
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, omarel skrev:

Allah sier i Koranen at man skal si sannheten fra Herren. Og du sier at jeg lyver etter shia lov som ikke har hold eller støtte fra koranen.

Du er virkelig ikke god. Dette beviser at du lyver og sprer hat. Du virker ikke som en god kristen. Er du kristen, siden du sprer usannheter?

Den kristne Gud vil ha folk som tilber ham i ånd og sannhet. Det er du som lyver her, og dette er muslimsk taktikk (taqqiya). Hvis noen skulle tvile på hvem av oss som snakker sant ang dødsstraff for frafall fra islam (som forklarer de mange grove voldsangrepene og drapene på eksmuslimer), så kan de bruke google. Dette er ingen hemlighet og noe å diskutere engang.

https://en.wikipedia.org/wiki/Apostasy_in_Islam

According to Abdul Rashied Omar, the majority of modern Islamic jurists continue to regard apostasy as a crime deserving the death penalty.[13] 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Religion er opium for folket.  :opplyser:  Og uansett hva religionen heter er den kun ødeleggende, hjernevaskende og krenkende totalitær.

Anonymkode: b16ea...192

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Religion er opium for folket.  :opplyser:  Og uansett hva religionen heter er den kun ødeleggende, hjernevaskende og krenkende totalitær.

Anonymkode: b16ea...192

Og her siterer du en av grunnleggerne av kommunismen, sannsynligvis den mest moderiske ideologien i verdenshistorien, som var ren ateisme og gudløshet. Føler du virkelig at du er i posisjon til å sette deg på pidestallen her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mer her om islam og løgn:

https://www.thereligionofpeace.com/pages/quran/taqiyya.aspx

The Hadith makes it clear that Muslims are allowed to lie to unbelievers in order to defeat them or protect themselves. There are several forms:

Taqiyya - Saying something that isn't true as it relates to the Muslim identity.  (This is a Shiite term).

Kitman - Lying by omission. An example would be when Muslim apologists quote only a fragment of verse 5:32 (that if anyone kills "it shall be as if he had killed all mankind") while neglecting to mention that the rest of the verse (and the next) mandate murder in undefined cases of "corruption" and "mischief." 

Tawriya - Intentionally creating a false impression.

Muruna - 'Blending in' by setting aside some practices of Islam or Sharia in order to advance others.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...så kanskje jeg tok feil, var det tawriya, muruna eller taqiyya du begikk over her for å dekke over for den grove volden mot exmuslimer, omarel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 minutter siden, den1m skrev:

Den kristne Gud vil ha folk som tilber ham i ånd og sannhet. Det er du som lyver her, og dette er muslimsk taktikk (taqqiya). Hvis noen skulle tvile på hvem av oss som snakker sant ang dødsstraff for frafall fra islam (som forklarer de mange grove voldsangrepene og drapene på eksmuslimer), så kan de bruke google. Dette er ingen hemlighet og noe å diskutere engang.

https://en.wikipedia.org/wiki/Apostasy_in_Islam

According to Abdul Rashied Omar, the majority of modern Islamic jurists continue to regard apostasy as a crime deserving the death penalty.[13] 

Apostasi finnes også i bibelen. Det er ikke noe som er forbeholdt islam. Om du kommer med et navn så vil ikke det si at det er konsensus om apostasi i Islam.

https://bible.knowing-jesus.com/topics/Apostates,-Punishment

 

Ezekiel 3:20

"Again, when a righteous man turns away from his righteousness and commits iniquity, and I place an obstacle before him, he will die; since you have not warned him, he shall die in his sin, and his righteous deeds which he has done shall not be remembered; but his blood I will require at your hand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, den1m skrev:

...så kanskje jeg tok feil, var det tawriya, muruna eller taqiyya du begikk over her for å dekke over for den grove volden mot exmuslimer, omarel?

Hva er det, har aldri hørt om disse begrepene! Hva betyr de? Og kan du henvise til tekst framfor å komme med falskheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isaiah 65:12-15

 

I will destine you for the sword, And all of you will bow down to the slaughter Because I called, but you did not answer; I spoke, but you did not hear. And you did evil in My sight And chose that in which I did not delight."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er du virkelig så desperat at du er nødt til å trekke fram den gamle pakten vi kristne ikke lever under og Jesus satt punktum for, for å forsvare deg selv i et forsøk på å sverte kristendom, omarel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deuteronomy 13:6-11 ESV / 97

“If your brother, the son of your mother, or your son or your daughter or the wife you embrace or your friend who is as your own soul entices you secretly, saying, ‘Let us go and serve other gods,’ which neither you nor your fathers have known, some of the gods of the peoples who are around you, whether near you or far off from you, from the one end of the earth to the other, you shall not yield to him or listen to him, nor shall your eye pity him, nor shall you spare him, nor shall you conceal him. But you shall kill him. Your hand shall be first against him to put him to death, and afterward the hand of all the people. You shall stone him to death with stones, because he sought to draw you away from the Lordyour God, who brought you out of the land of Egypt, out of the house of slavery. ...

Det står at du skal drepe han!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, den1m skrev:

Er du virkelig så desperat at du er nødt til å trekke fram den gamle pakten vi kristne ikke lever under og Jesus satt punktum for, for å forsvare deg selv i et forsøk på å sverte kristendom, omarel?

😂. Dette tåler du ikke?!

Du taler med to tunger. Er ikke det fra Jesus?

 

Endret av omarel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå siterer du fra toraen som dere muslimer klager over at kristne er frigjort fra igjennom Jesus, og dere skryter av å ha videreført i islam (selv om det ikke stemmer)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...