Gå til innhold

Hva apelerer mest, islamsk eller kristen syn på Gud?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

41 minutter siden, omarel skrev:

Spørsmålet er ikke om man kan bli forvirrer eller ikke, men:

Hvem som står bak hjemmesiden

Hvilken referanse har de og er referansen tatt ut av sammenheng og referansene troverdig .

De er disse to stenge man må alltid ta. Derfor sa profeten, se hvem dere tar deres religion fra.

islaminfo.dk virker ikke som om det er en teologisk islamsk side. Den har et formål og det kan en lese og se i stoffer det representerer. Det tar ikke for seg primære ting i islam. Stoffet er målrettet. Jeg hadde ikke hentet min kunskap fra en slik side.

Jeg tenkte på det samme,jeg vet ikke om islaminfo.dk består av islam-hatere eller om det er en side som kommer med faktaopplysninger? Jeg syntes siden var velskrevet og forholdsvis nøytral, uten store overskrifter i rødt, det er jeg ikke vant med fra de ekstreme islam-haterne.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, JaVel skrev:

Jeg tenkte på det samme,jeg vet ikke om islaminfo.dk består av islam-hatere eller om det er en side som kommer med faktaopplysninger?

Mitt innrykk er blandet.

Noe av det lille jeg har lest er sant, noe er hentet fra shia islam og Khomeini, en del artikler er rettet for å skape frykt der de har hentet artikler og politiske utsagn fra erdogen og andre ikke muslimske professorer.

Det jeg konkludere med er at det ikke er en teologisk side. Den er politisk rettet og har et formål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://islamqa.info/en/126316

Leste inne på Islam.qa, hjelpemeg så mange regler det er i islam, har man ikke som menneske lov til å tenke selv? Skal religionen bestemme over hver lille detalj i ens liv? Og hvorfor i all verden skal en ektemann kunne nekte sin kone å jobbe? Jeg har møtt mange irrasjonelle menn i mitt liv, og selvsagt også menn som er flotte mennesker. Uansett, hvis en mann skulle ha bestemt om jeg skulle få lov å jobbe eller ikke, så hadde jeg protestert på det sterkeste, jeg er voksen og klarer utmerket å ta slike valg selv. Kvinner i mange muslimske land er helt avhengig av at mannen de gifter seg med er en kvalitets-mann, for hvis en kvinne oppdager at mannen hun har giftet seg med, er av den irrasjonelle typen, så kommer hun til å slite resten av livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...