Gå til innhold

Hva apelerer mest, islamsk eller kristen syn på Gud?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I det siste har vi lest kristen syn på Gud og islams syn på Gud.

Dere som ikke kristne eller muslimer. Hva apeler mest til deres fornuft og tanke om Gud? Læren om en Gud eller den treenige Guden?

Anonymkode: d533f...c27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det ateistiske synet på Gud.
Vitenskap er langt viktigere enn religion.

Religion er gammelt, og barnselig. Det er på tide å gå videre fra denslags hulemann-teorier.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I det siste har vi lest kristen syn på Gud og islams syn på Gud.

Dere som ikke kristne eller muslimer. Hva apeler mest til deres fornuft og tanke om Gud? Læren om en Gud eller den treenige Guden?

Anonymkode: d533f...c27

De appellerer nøyaktig like lite, to veldig like eventyrfortellinger 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎01‎.‎04‎.‎2018 den 18.57, asterix skrev:

Ingen av dem, siden det ikke eksisterer noen Gud.

Hvis du hadde bodd i Saudi-Arabia hadde du mistet hodet ditt for den uttalelsen ;) .

Anonymkode: 555b9...b18

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvis du hadde bodd i Saudi-Arabia hadde du mistet hodet ditt for den uttalelsen ;) .

Anonymkode: 555b9...b18

Det viser jo bare hvor syke religionene er. Man får ikke lov til å tenke selv. Helt vanvittig.

 

 

 

Anonymkode: 07f94...1bb

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen av dem. Jeg har faktisk mer tro på Asbjørnsen & Moe enn det våset som står i disse eventyrbøkene som hjernevasker svake personer uten evne til å leve selvstendig. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.4.2018 den 18.41, FactsOverFeelings skrev:

Det ateistiske synet på Gud.
Vitenskap er langt viktigere enn religion.

Religion er gammelt, og barnselig. Det er på tide å gå videre fra denslags hulemann-teorier.

Nå var jo ikke det spm da . 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, i stedet for å gi et bastant, bedrevitende ateistisk svar, som resten av gjengen, så skal jeg svare på spørsmålet.

Hadde jeg måtte velge en religion, så hadde jeg valgt kristendommen. Dette pga. Jesus, da kristne tror at Jesus er Guds sønn, og at de får tilgivelse og evig liv gjennom ham. Som det står i Bibelen, så oppheves alle synder ved å si at man tror at Jesus er Guds sønn, og hans død på korset gjorde også det gamle testamentet irrelevant.

Så jeg ville valgt kristendommen, da det virker som en "enklere" tro, som passer de fleste i alle livssituasjoner. De må tro at Jesus er Guds sønn, de må elske sin neste som seg selv, og de må være et godt menneske. Skulle de ikke klare dette, kan de bare be om veiledning og tilgivelse i Jesu navn. 

Pluss at jeg har lest en del av det Jesus sier, og jeg tenker at hans karakter i den kristne bibelen kommer med et par ok Kardemomme-lover, som egentlig alle har godt av å implementere i livet sitt.

Anonymkode: c90ac...9f5

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg heller mot islamsk gudebilde. Årsak, konsekvens og rettferdighets prinsipper.

Anonymkode: d533f...c27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det jeg skrev her inne som kunne tolkes som vrede, var riktignok delvis harme over muslimenes ignoranse når islam så tydelig er falsk, men og for å illustrere islams urettferdighet ... islam viser mer enn noen annen religion at loven kan ikke rettferdiggjøre deg. hvis muslimer som selv sier de følger loven er mer "rettferdiggjort" foran Gud burde de vært mønsterborgere, ingenting tilsier det, tvert imot er finnes det ingen mer krigersk religion involvert i massevoldtekter og folkemord enn islam med muslimske lover som begrunnelse for at det skjer.

islam viser sin egen ugudelighet i en moralsk forkastelig praksis. kristendommen snakker først og fremst om en indre forandring, og det som veltet det hedenske romerriket var fordi de kastet kristne mønsterborgere til løvene eller brant de levende på colloseum og de kristne møtte døden uten å vike ifra troa, tilslutt fikk folkemassene så mye respekt for de kristne at de etterhvert ble kristne selv.

at kristendommen også kan kollapse i forfølgelser ser vi, men det som det er et tegn på, er at det er folk som leser bibelen UTEN den indre forvandlingen og på en fordømmende, selvrettferdig måte, med andre ord, akkuratt sånn islam fungerer. Å peke på synd og behovet for Jesus kan vi kristne godt gjøre, men det er ikke mulig å tolke noe av det Jesus sa til at vi skal spre troa med vold og prakke det på folk som ikke vil vedkjenne seg Gud. Ønsket må ligge der hos den troende selv, for uten den indre åpenbaringen av at du tillhører den Gud bibelen beskriver, er det rett og slett ingen vits.

vi kristne vet vi trenger en messias som tok på seg vår ondskap, muslimene har ikke engang kommet til forståelsen av at muslimsk praksis er ondskapsfult, hvis jeg trenger Jesus pga det jeg har gjort, gjør også de det.

Endret av den1m
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, den1m skrev:

det jeg skrev her inne som kunne tolkes som vrede, var riktignok delvis harme over muslimenes ignoranse når islam så tydelig er falsk, men og for å illustrere islams urettferdighet ... islam viser mer enn noen annen religion at loven kan ikke rettferdiggjøre deg. hvis muslimer som selv sier de følger loven er mer "rettferdiggjort" foran Gud burde de vært mønsterborgere, ingenting tilsier det, tvert imot er finnes det ingen mer krigersk religion involvert i massevoldtekter og folkemord enn islam med muslimske lover som begrunnelse for at det skjer.

på mange måter minner islam om måten vikingene tenkte på, de trodde også å dø i kamp var en sikker bilett til himmelen og så på seg selv som de "siviliserte" mens vi nå til dags vil se på vikingene som de værste av de værste, men i motsetning til islam hadde ikke vikingene noe mål om å erobre verden.

islam viser sin egen ugudelighet i en moralsk forkastelig praksis. kristendommen snakker først og fremst om en indre forandring, og det som veltet det hedenske romerriket var fordi de kastet kristne mønsterborgere til løvene eller brant de levende på colloseum og de kristne møtte døden uten å vike ifra troa, tilslutt fikk folkemassene så mye respekt for de kristne at de etterhvert ble kristne selv.

at kristendommen også kan kollapse i forfølgelser ser vi, men det som det er et tegn på, er at det er folk som leser bibelen UTEN den indre forvandlingen og på en fordømmende, selvrettferdig måte, med andre ord, akkuratt sånn islam fungerer. Å peke på synd og behovet for Jesus kan vi kristne godt gjøre, men det er ikke mulig å tolke noe av det Jesus sa til at vi skal spre troa med vold og prakke det på folk som ikke vil vedkjenne seg Gud. Ønsket må ligge der hos den troende selv, for uten den indre åpenbaringen av at du tillhører den Gud bibelen beskriver, er det rett og slett ingen vits.

vi kristne vet vi trenger en messias som tok på seg vår ondskap, muslimene har ikke engang kommet til forståelsen av at muslimsk praksis er ondskapsfult, hvis jeg trenger Jesus pga det jeg har gjort, gjør også de det.

Kristendommen er like falsk som alle religioner. :heks:

Anonymkode: d533f...c27

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Overrasket

For meg personlig, og jeg håper ingen tar dette som fordømmende, da det rett og slett bare er min subjektive mening og ikke en kommentar om andre enn meg selv, så er jeg helt sikker på at jeg ikke kunne vært muslim. Så basert på logisk eliminasjon ville jeg valgt å tro på den kristne treenigheten av de to alternativene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

om messias til jødene stemmer med Jesus er bare å google ben david / ben josef kontroversen til rabbinerne om den kommende messias (basert på profetiske kapitler som daniel 9, jesaja 53, salme 22 osv) ....

du kan se Jesu korsfestelse og roms nedbrenning av det jødiske tempelet i Jerusalem 40 år etterpå og jødene som mistet hjemlandet sitt, som et bilde på oss som vil brenne når vi ikke har Messias i oss, og rom som et bilde satans rike. Jesus sa at kroppen vår er Guds tempel, Abraham som nesten ofret sin sønn Isak som pakten skulle følge (1 mosebok 17:21 - ikke hans halvbror ishmael som muslimene har skrytt på seg arv fra) er et bilde på da Gud ofret sin sønn Jesus, Guds sønn (Jesus) er et bilde på oss og Jesus er vårt bilde på Gud osv. Gud snakker i bilder, og historien i nye testamentet har paraleller og profetier over hele gamle testamentet, når du begynner å se det, ser du mer og mer hvordan bibelen henger sammen.

islam får ikke vært noe "ny åpenbaring" av bibelen, og bibelen er århundrer eldre enn koranen, og det er ikke noe bevis for noe "korrupsjon" og tidligere "islam-bibler" som passer med koranens fremstilling av historien i bibelen. 

norge har valgt å gå vekk ifra kristendommen, og da er den falske religionen islam som stikker hodet sitt fram her ris til egen bak som en konsekvens av det.

Endret av den1m
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, den1m skrev:

om messias til jødene stemmer med Jesus er bare å google ben david / ben josef kontroversen til rabbinerne om den kommende messias (basert på profetiske kapitler som daniel 9, jesaja 53, salme 22 osv) ....

du kan se Jesu korsfestelse og roms nedbrenning av det jødiske tempelet i Jerusalem 40 år etterpå og jødene som mistet hjemlandet sitt, som et bilde på oss som vil brenne når vi ikke har Messias i oss, og rom som et bilde satans rike. Jesus sa at kroppen vår er Guds tempel, Abraham som nesten ofret sin sønn Isak som pakten skulle følge (1 mosebok 17:21 - ikke hans halvbror ishmael som muslimene har skrytt på seg arv fra) er et bilde på da Gud ofret sin sønn Jesus, Guds sønn (Jesus) er et bilde på oss og Jesus er vårt bilde på Gud osv. Gud snakker i bilder, og historien i nye testamentet har paraleller og profetier over hele gamle testamentet, når du begynner å se det, ser du mer og mer hvordan bibelen henger sammen.

islam får ikke vært noe "ny åpenbaring" av bibelen, og bibelen er århundrer eldre enn koranen, og det er ikke noe bevis for noe "korrupsjon" og tidligere "islam-bibler" som passer med koranens fremstilling av historien i bibelen. 

norge har valgt å gå vekk ifra kristendommen, og da er den falske religionen islam som stikker hodet sitt fram her ris til egen bak som en konsekvens av det.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dere har ingen bevis for at bibelen er korrupt, skriftene er tusenvis av år gamle og vi har dødehavsrullene, septuagint osv som bevis, men bibelen beviser derimot at den mye senere koranen er falsk. dere har ingenting annet enn tomt babbel og voldstrusler, de som vil la seg villede av islam, har seg selv å takke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...