Gå til innhold

Hvordan rengjøre en svamp? Sånn man bruker til å vaske på bad etc


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja folkens, hva gjør dere? Jeg har rengjort dusjdørene med svamp + vaskemiddel, men hvordan rengjør jeg den best etter bruk? Kan jo ikke akkurat putte den i vaskemaskina. Eller er det meningen at man bare skal kaste svampen i søpla etter bruk? 

Anonymkode: 8456e...fdb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva slags svamp bruker du? Stort sett er vel svamper til engangsbruk. Lite miljøvennlig. Hvorfor bruker du ikke microfiberklut?

Anonymkode: d54b3...7b6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hva slags svamp bruker du? Stort sett er vel svamper til engangsbruk. Lite miljøvennlig. Hvorfor bruker du ikke microfiberklut?

Anonymkode: d54b3...7b6

Hm nei aner ikke, bare en vanlig svamp lissom. Hva er en microfiberklut? Jeg er blond og kan ikke sånt

Anonymkode: 8456e...fdb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hm nei aner ikke, bare en vanlig svamp lissom. Hva er en microfiberklut? Jeg er blond og kan ikke sånt

Anonymkode: 8456e...fdb

Som en kjøkkenklut, bare for bruk på badet! de selger gode kluter i dagligvarebutikkene!

Anonymkode: b7de9...593

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja folkens, hva gjør dere? Jeg har rengjort dusjdørene med svamp + vaskemiddel, men hvordan rengjør jeg den best etter bruk? Kan jo ikke akkurat putte den i vaskemaskina. Eller er det meningen at man bare skal kaste svampen i søpla etter bruk? 

Anonymkode: 8456e...fdb

Hadde du brukt google eller fulgt med i nyhetene så hadde du fått med deg at svamper ikke kan rengjøres. De er bakteriebomber du bør få ut av huset før en uke har gått siden første gangs bruk. 

Samler du på dem så blir du før eller senere syk av innholdet i svampen. 

Hva koster en pakke sgrytesvamper? 10 kroner for 8 stykker.

Skal du være miljøbevisst så går du heller og kjøper en bomullsklut du kan kokevaske. Effekten til ditt bruk er vel så god som svamp.

Anonymkode: 9a10d...2ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hm nei aner ikke, bare en vanlig svamp lissom. Hva er en microfiberklut? Jeg er blond og kan ikke sånt

Anonymkode: 8456e...fdb

Mikrofiberkluter rasper som fint sandpapir. De skal ikke brukes på lakkede flater eller på herdet/behandlet glass. 

Anonymkode: 9a10d...2ca

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mikrofiberkluter rasper som fint sandpapir. De skal ikke brukes på lakkede flater eller på herdet/behandlet glass. 

Anonymkode: 9a10d...2ca

Tull. Du får kjøpt microfiberkluter merket med "til glass".

Anonymkode: 26094...c1d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slike svamper koster vel 1 kr per stk, (i hvert fall First Price) så det blir ikke akkurat så dyrt å kaste etter bruk. Om det er miljøvennlig er jo en annen sak, men personlig er det enkelte ting jeg vasker som jeg bare mener en svamp kan ta.

Anonymkode: 8fbeb...aca

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tull. Du får kjøpt microfiberkluter merket med "til glass".

Anonymkode: 26094...c1d

Til vanlig glass, ja. Men de er ikke ment til herdet glass. Det er forskjellen. Prøv å vaske et lakket bord eller en kjøkken front i blankt materiale noen ganger med de klutene du nevner, så ser du hvorfor de ikke sksl brukes. 

Anonymkode: 9a10d...2ca

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vasker svamper sammen med vaskefiller i vaskemaskinen. Teit å kaste dem etter å ha brukt dem én gang. Sjeldent de blir ødelagt av engangsbruk. 

Anonymkode: 9682d...c1d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Til vanlig glass, ja. Men de er ikke ment til herdet glass. Det er forskjellen. Prøv å vaske et lakket bord eller en kjøkken front i blankt materiale noen ganger med de klutene du nevner, så ser du hvorfor de ikke sksl brukes. 

Anonymkode: 9a10d...2ca

Hva har lakkede eller glansede flater med herdet glass å gjøre? Utallige ganger har det blitt etterlyst dokumentasjon her på KG på at microfiber ikke skal brukes på herdet glass, men ingen har noensinne klart å vise til annet enn løse påstander. 

Jeg anbefaler forresten ikke TS å bruke billigsvampene i 10-pakk i dusjen, de er rene sandpapiret. De vil ripe, microfiber er trygt. Ellers hadde jeg brukt en vanlig baderomssvamp med skånsom skrubbeflate og vasket den med dusjspray etter bruk, og sørget for at den fikk tørke godt. Det er forskjell på hygienekrav for dusjvask og kjøkkenvask (for ikke snakke om skjærefjøler), vi trenger ikke bli helt hysteriske heller. 

Anonymkode: dd254...02e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS! Du finner microfiberkluter i alle dagligvarebutikker.

Anonymkode: d54b3...7b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 1.4.2018 den 13.26, AnonymBruker skrev:

Hadde du brukt google eller fulgt med i nyhetene så hadde du fått med deg at svamper ikke kan rengjøres. De er bakteriebomber du bør få ut av huset før en uke har gått siden første gangs bruk. 

Samler du på dem så blir du før eller senere syk av innholdet i svampen. 

Hva koster en pakke sgrytesvamper? 10 kroner for 8 stykker.

Skal du være miljøbevisst så går du heller og kjøper en bomullsklut du kan kokevaske. Effekten til ditt bruk er vel så god som svamp.

Anonymkode: 9a10d...2ca

Hva om utlendinger som bruker slike svamper til håndoppvask og bruker samme svamp i opptil 3-4 måneder.😤😲

Anonymkode: d96bc...a3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...