Gå til innhold

Hvilke plagg misunner du mest hos det motsatte kjønn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvilket klesplagg hos det motsatte kjønn skulle du ønske at det var sosialt akseptert at du gikk med? 

Begge kjønn kan svare. Kjør debatt og skriv kjønnet ditt og hvorfor. 

Anonymkode: 75c36...fdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ingen. De herreklærne jeg liker ser jeg på som unisex, så jeg går i det jeg liker.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes da vel ikke et eneste klesplagg som kvinner ikke kan gå med?

For menn gjelder det vel bare kjole og skjørt egentlig og hvorfor noen skulle ønske å gå med det om de kan slippe er ufattelig for meg i hvert fall.

Anonymkode: 776d7...f2d

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del er det ingen. Mannsklær er kjedelige og uaktuelle for meg, og dessuten passer de dårlig på min kropp. Hvis jeg skulle ha lyst til å kle meg i mannsklær er det uansett ingen som hindrer meg i å gjøre det. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg misunner menn litt det at dersom de har en pen mørk dress, er de velkledd til de fleste anledninger. Bryllup, begravelse, barnedåp, 80-årsdag, julebord ... Mens kvinner gjerne forventes ulike antrekk til ulike anledninger. Og helst ikke skal stille med samme kjole flere anledninger etter hverandre. Og at menn kan være stivpyntet og likevel ha behagelige sko.

  • Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det finnes da vel ikke et eneste klesplagg som kvinner ikke kan gå med?

Anonymkode: 776d7...f2d

Kvinner kan gå med alt, men ikke når som helst.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Thyra skrev:

Jeg misunner menn litt det at dersom de har en pen mørk dress, er de velkledd til de fleste anledninger. Bryllup, begravelse, barnedåp, 80-årsdag, julebord ... Mens kvinner gjerne forventes ulike antrekk til ulike anledninger. Og helst ikke skal stille med samme kjole flere anledninger etter hverandre. Og at menn kan være stivpyntet og likevel ha behagelige sko.

Akkurat det savner jeg og. Men en ting, jeg skulle hatt en drøss med slips og pene skjerf å ha til :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Herr Heftig

Skjørt faktisk. Tror det ville vært veldig behagelig som dasseklær hjemme om sommeren (skulle ikke hatt bokser under). Men har ikke prøvd, så vet ikke om det er noe mer behagelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ingen plagg som ikke er sosialt akseptert å gå med, men jeg skulle ønske t-skjortene til mannen så like kule ut på meg som på han. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burka. Jeg ønsker også å kunne gå ut dager når jeg føler meg helt for ille, uten å trenge å dusje og stelle meg først, og kunne ordne i de ting jeg må ordne før jeg drar hjem igjen. Uten at noen vet om hvor ille jeg faktisk ser ut under lakenet.

Anonymkode: 6411d...8c4

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Herr Heftig skrev:

Skjørt faktisk. Tror det ville vært veldig behagelig som dasseklær hjemme om sommeren (skulle ikke hatt bokser under). Men har ikke prøvd, så vet ikke om det er noe mer behagelig.

Med mindre du har stor thigh gap er det bare klamt og svett, myyye bedre med shorts for å få skilt av huden :)

Anonymkode: 06905...ad3

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har ikke mye med sosial aksept å gjøre, men skulle ønske de lagde skikkelige lommer på kvinneklær.
Lommene på damebukser, f.eks, er små og mest til pynt, det er jo ikke plass til noenting i dem.
Skulle gjerne gått med herrebukser om de hadde passet til meg :P

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Burka. Jeg ønsker også å kunne gå ut dager når jeg føler meg helt for ille, uten å trenge å dusje og stelle meg først, og kunne ordne i de ting jeg må ordne før jeg drar hjem igjen. Uten at noen vet om hvor ille jeg faktisk ser ut under lakenet.

Anonymkode: 6411d...8c4

Åhh, jeg også!!!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Herr Heftig
1 hour ago, AnonymBruker said:

Med mindre du har stor thigh gap er det bare klamt og svett, myyye bedre med shorts for å få skilt av huden :)

Anonymkode: 06905...ad3

Vel, da slipper jeg å lure mer på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plagg missunner jeg vel ikke. Men jeg liker skjorter, og gjerne bukser som ikke er så tettsittende. 

Men fargene på menns klær derimot. Når jeg har vært på shopping, har jeg fått øye på skjorter med helt sykt fine fargekombinasjoner og særlig fine blåfarger. Var ikke mulig å finne slike farger på kvinneklær. Vi skal tydeligvis ha babyrosa og andre mindre fine pastellfarger 😑😑

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det finnes da vel ikke et eneste klesplagg som kvinner ikke kan gå med?

For menn gjelder det vel bare kjole og skjørt egentlig og hvorfor noen skulle ønske å gå med det om de kan slippe er ufattelig for meg i hvert fall.

Anonymkode: 776d7...f2d

Det er jo bare så fantastisk godt å bruke kjoler

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 timer siden, Herr Heftig skrev:

Skjørt faktisk. Tror det ville vært veldig behagelig som dasseklær hjemme om sommeren (skulle ikke hatt bokser under). Men har ikke prøvd, så vet ikke om det er noe mer behagelig.

Det må du prøve. Enda bedre er det med kjole

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er transe og det sier seg selv jeg liker dametøy.  Jeg nyter å bruke kjole så ofte jeg kan.   Har meg en sydentur hver vinter så jeg kan få luftet kjolene mine

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er ikke dress så behag,eig å gå med, selv ikke skreddeersydde. Mye bedre enn billigdresser men fortsatt milevis unna en hettegenser. Sommmann ser man elegant ut i dress men at man skal igjennom alle livets store eventer i ukomfortable klær er litt slitsomt. Det vil si, selve dressen er grei nok bortsett fra at den nesten aldri er temperaturmessig riktig. På vintere fryser man konstant i dress, på sommeren svetter man som en gris. Resten av året fryser man enten litt eller svetter litt. Skjorta er selvsagt viktig, den må ha riktig passform for ens kropp og være stor nok noe den ikke er hos de fleste faktisk, samtidig som dressjakka også skal være stor nok, milde himmel så mange menn som snurper på seg ett eller to nummer for små dresser og ser ut som konfirmanter som har vokst ut av dressen alt. Det er bare å ta en kikk på en gjengs eiendomsmegler eller bankansatt så ser du slik kledde menn med en gang. Slips er drepen. Om man ikke alt har drept alle nerver i føttene må man kjøpe svært dyre sko for at herrepensko skal være greie å gå med. Derfor får de fleste menn elefanthud under føttene. De er nok mye bedre enn høyhelte men komfortable er de ikke. 

Nei, dere kvinner har ikke mye å misunne oss med i klesveien. Vi har bare dress og så fort man prøver seg på fargerike skjorter eller slips ser man bare ut som en klovn. Med propell ser man ut som en som ønsker oppmerksomhet. 

På varme sommerdager missunner jeg kvinner skjørt som penplagg. Aner ikke om det er behagelig men burde jo være a la shorts. Og at dere kan ha topper eller kjoler med korte ermer. Jeg er på mange middager i jobbsammenheng i varme strøk og svatter så både dress og skjorter er gjennomvåte. Da skulle jeg gjerne hatt en sommerkjole som mulighet. Men høyhelte sko, nei, det kan ingen fornuftige misunne noen. 

Anonymkode: fd2fb...d56

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...