Gå til innhold

Hva koster det å bytte inndatning på ring


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har en armbånd. Den er arvet og er gammelt. Er i sølv med ekte diamanter og ametyster-6stk hver. Nå vet jeg ikke karat på dem. 

Men sølvet er grått og slitt. Ville helsy hatt stenene i hvitt gull. Kanskje ikke ametystene. Det jeg vil er å putte diamantene i en ring som er hul der diamantene skal være. Ikke alle så klart. Kansnje 3 av dem. Men jeg lurer på om gullsmedene gjør slik,og om hva det koster ca? For da regner jeg at de må ta ut diamantene fra armbåndet og sette dem inn i ny ring.

Anonymkode: b8df2...19e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Edelstenene er neppe mye verdt.

Anonymkode: 620a7...fac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor tror du det? 

Er det fordi det er innfattet i sølv?

Eller fordi det er gammelt?

Anonymkode: b8df2...19e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke alle gullsmeder gjør ombyggingsjobber, men noen gullsmeder gjør det. 

Prøv å finne en frittstående gullsmed som driver eget verksted. 

Du må regne med å betale noen kroner.

Anonymkode: 22693...736

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei

Jeg har en armbånd. Den er arvet og er gammelt. Er i sølv med ekte diamanter og ametyster-6stk hver. Nå vet jeg ikke karat på dem. 

Men sølvet er grått og slitt. Ville helsy hatt stenene i hvitt gull. Kanskje ikke ametystene. Det jeg vil er å putte diamantene i en ring som er hul der diamantene skal være. Ikke alle så klart. Kansnje 3 av dem. Men jeg lurer på om gullsmedene gjør slik,og om hva det koster ca? For da regner jeg at de må ta ut diamantene fra armbåndet og sette dem inn i ny ring.

Anonymkode: b8df2...19e

Det høres usannsynlig ut at det er ekte diamanter og ametyster, hvis det er et sølvsmykke.

Anonymkode: 07698...7fb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usannsynlig,nei.

Det var visst vanlig i gamle dager.

Anonymkode: b8df2...19e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det høres helt hårreisende ut å slakte et gammelt smykke fra 12 smykkestener fordi du vil ha tre av dem i en ring. 

Da hadde jeg heller fått designet en ring med tre (nye) diamanter og latt armbåndet være til datter eller barnebarn som kanskje ser sjarmen i armbåndet som det er, eventuelt får det rekonstruert som armbånd med alle stenene i hvitt gull for å gjøre det mer anvendelig. 

At sølvet er grått og livløst er veldig vanlig for sølv. Det må pusses. 

Anonymkode: 005e3...25e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...