Gå til innhold

Gruer for å melde meg inn på treningssenter


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi har fått et nytt lokalt treningssenter her jeg bor, og jeg bestemte meg før det var ferdig at jeg ville melde meg inn. For 10 år siden trente jeg 3-4 ganger i uken, hadde til og med sixpack-mage, var utrolig godt trent. Men så skjedde "livet" og jeg fikk meg noen trøkker, som gjorde at trening ble lagt på hyllen og spising ble en form for trøst. Jeg gikk fra 70 til nåværende 90 kg. Jeg har lovet meg selv å ned til 75. Har tross alt også født 4 barn siden da, så har ikke noe mål om 70.

Men greia er det at jeg nå gruer for å melde meg inn. Jeg er så redd folk vil se på meg med vemmelse og tenke at jeg er skikkelig tjukk og at jeg ser dum ut der på treningssenteret. Trenger også hjelp til å komme i gang, med et program....

Hvordan overkommer jeg denne frykten da? seriøst, det er skikkelig vanskelig å ta dette steget......Håper noen kan hjelpe meg med disse skremmende tankene mine, sånn at jeg kan komme meg i gang igjen.....Har lyst å få tilbake kroppen min slik jeg liker den....

Anonymkode: f9f09...2ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Henger meg på. Tenker alltid at jeg skal begynne når jeg har slanket meg 😅

Anonymkode: 0bcdf...3fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men greia er det at jeg nå gruer for å melde meg inn. Jeg er så redd folk vil se på meg med vemmelse og tenke at jeg er skikkelig tjukk og at jeg ser dum ut der på treningssenteret. Trenger også hjelp til å komme i gang, med et program....

Anonymkode: f9f09...2ae

Når du var fit å på et senter, hva tenkte du om de andre som trente og de som var tjukke? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg meldte meg inn på et treningssenter for bare noen få uker siden. Ikke bare er jeg overvektig, men jeg har også en del lidelser som gjør det vanskelig å trene. For å toppe det hele så er hukommelsen min helt føkka og jeg glemmer hele tiden hvordan apparatene brukes 😂

Uansett, her var de kjempekoselige. Jeg får masse hjelp med apparater og i gruppetimer så vet trenerne om min tilstand og passer på at jeg tilpasset øvelsene til hva jeg klarer. 

Har ikke opplevd stygge blikk fra andre kunder, enda iallefall. Rart egentlig for jeg får ofte stygge blikk og kommentarer nesten alle andre steder :klo: 

Det eneste jeg angrer på er at jeg var for feig og ikke meldte meg inn tidligere

Anonymkode: 5424f...649

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hvorfor folk har inntrykket at det bare er mennesker i god form som er på trening. Det burde da være ganske åpenbart at folk drar på trening for å gå ned i vekt også, ikke bare vedlikeholde.

At man frykter blikk av vemmelse om man er overvektig og drar til McDonald's kan jeg forstå, men trening? Man er jo der for å forbedre formen, det er klart alle synes det er flott. 

Anonymkode: 7104e...ed3

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg meldte meg inn på et treningssenter for bare noen få uker siden. Ikke bare er jeg overvektig, men jeg har også en del lidelser som gjør det vanskelig å trene. For å toppe det hele så er hukommelsen min helt føkka og jeg glemmer hele tiden hvordan apparatene brukes 😂

Uansett, her var de kjempekoselige. Jeg får masse hjelp med apparater og i gruppetimer så vet trenerne om min tilstand og passer på at jeg tilpasset øvelsene til hva jeg klarer. 

Har ikke opplevd stygge blikk fra andre kunder, enda iallefall. Rart egentlig for jeg får ofte stygge blikk og kommentarer nesten alle andre steder :klo: 

Det eneste jeg angrer på er at jeg var for feig og ikke meldte meg inn tidligere

Anonymkode: 5424f...649

Nå skal det sies at jeg kikket på flere treningssentere her i byen før jeg endte opp på dette stedet. Et par av stedene var ikke for meg. Bare «bolere» som løfta vekter og drakk proteinshake. Ikke noe sted for meg. Et par av de andre virket veldig «fancy» og dollete om du skjønner. 

Jeg endte opp på e2Treningssenter. De er moderne, godt tilbud og føler meg veldig godt ivaretatt der

Anonymkode: 5424f...649

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når jeg ser utrente folk på treningssenter, joggetur, spasertur, sykkeltur eller i annen fysisk aktivitet, så tenker jeg: herregud så bra!!! Den personen velger å faktisk gjøre noe med det :) 

vi har et sykkelritt her, og mange deltakere ser ikke direkte sporty ut. Da tenker jeg at de så nok mye mindre sporty ut FØR de begynte å trene til rittet, og heier litt ekstra :) 

Anonymkode: 8ccc5...423

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når jeg ser utrente folk på treningssenter, joggetur, spasertur, sykkeltur eller i annen fysisk aktivitet, så tenker jeg: herregud så bra!!! Den personen velger å faktisk gjøre noe med det :) 

vi har et sykkelritt her, og mange deltakere ser ikke direkte sporty ut. Da tenker jeg at de så nok mye mindre sporty ut FØR de begynte å trene til rittet, og heier litt ekstra :) 

Anonymkode: 8ccc5...423

Det samme tenker jeg. Så utrolig bra at de trener. :) 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anbefaler at du bare hopper i det og begynner forsiktig. Dra på formiddag/kveld om du har mulighet og planlegg og fokuser på bare akkurat hva du skal gjøre (forbered deg på YouTube for tips og korrekt utføring av øvelser). For eksempel 30 min. ditt (check) 20. min datt (check), 10 min. dott (check). Ferdig og kom deg ut! :cool:

Blir lettere og lettere for hver gang - jeg lover.

Mitt motto: "litt er bedre enn ingenting" (planen om 20 min blir fort 60 min når man først har kommet i gang)

Hilsen SATS-medlem med sosial angst :nori:

Anonymkode: 7c94b...6d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke bedre at de på treningssenteret tenker disse tankene om deg i en periode, i motsetning til at hele verden tenker disse tankene for alltid? Du viser deg jo mest utenfor treningsstudioet uansett, så det burde vel være verre? 

Anonymkode: 78250...e5a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som allerede nevnt, jeg synes det er så bra å se overvektige ta tak i livet sitt, og heier litt ekstra :)
Men når det er sagt så er ikke du så overvektig at jeg hadde tenkt noe som helst om jeg så deg på senteret. 
Alle som er der kommer i alle former, så...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte sånn ca som du da jeg begynte, men jeg har lagt merke til at folk har nok med seg selv og det de driver med. Nå trener jeg på tider når det ikke er så mange folk der, men har aldri sett at noen har glodd. Tror ikke folk drar på treningssenter for å gjøre narr av folk eller være ufine, så du kan nok trygt våge deg inn:)

Anonymkode: 2f547...90e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk alle sammen for gode og oppmuntrende svar !Jeg gjorde det - idag! Dro innom senteret og traff på en utrolig hyggelig PT som sa hun ville gi meg en gratis time ved innmelding! Jeg ble så glad!

 

Jeg har aldri tenkt negativt om dem som er overvektige, da bred selv var fit, så det er dumme tanker jeg har. Men det er bare blitt sånn litt angst preget, antakelig fordi jeg skammer meg slik over at jeg lot kroppen forfalle gjennom livets prøvelser. 

Men nå skal jeg få orden på den igjen.

Takk til dere som heier! Betyr så mye! Er i gang i løpet av uken jeg 😊 og kommer til å trene morgen i første omgang. Er vel ikke mest folk der da? Er ettermiddagen mest full av folk...?

Ts

Anonymkode: f9f09...2ae

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra 🤗 lykke til videre med treningen

På mitt treningssenter så er det mye folk der på morgenen og ettermiddagen, men det er sikkert forskjell fra sted til sted. Så da trener jeg som regel i gruppetimer. Midt på dagen så trener jeg mer fritt med apparater for da er det ikke så stor pågang på de

Men du finner sikkert fort ut hvordan det er der du er. Spør hun du pratet med også om når rushen er og ikke 👍

Anonymkode: 5424f...649

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du MÅ ikke på et treningssenter for å gå ned i vekt.

Og tror ikke du skal tenke på at andre synes du ser dum ut. Folk er stort sett for opptatt med sitt, og å ta treningsselfie.
Kan ikke huske sist jeg tenkte over at en overvektig var på trenigssenter. Om jeg så gadd å tenke over det, tenker jeg vel bare at de har tatt tak i problemene sine. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg er på trening tenker jeg faktisk kun på meg selv :fnise: Jeg tror ikke engang jeg hadde kjent igjen noen på butikken selv om vi hadde trent til samme tid i et halvt år. Det er mange overvektige som trener der jeg trener, men jeg legger ikke merke til dem. De eneste jeg virkelig legger merke til på trening er de som sitter på apparater for å være på mobilen i lang tid, altså det er helt greit med en liten pause mellom slagene, men når man sitter på et apparat i 10-15 minutter for å være på instagram blir jeg mektig irritert fordi jeg gjerne vil bruke det. Da er det likevel ikke personens utseende eller vekt som irriterer meg, men hva de driver med. 

Ingen andre jeg har snakket med ser på andre som trener, jeg tror det er et sted hvor man faktisk er nesten kun opptatt av seg selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er normalvektig, men syntes også det var ubehagelig å dra dit helt i starten. Jeg var rød og svett, enten usminka eller med gammel sminke som rant, trenings-BH-en fikk meg til å se helt flat ut, lagde grimaser når det begynte å bli tungt og hikstepustet høylytt. Men man skjønner jo fort at de færreste der er insta-vennlige fotballfruer. Det er mammakropper, overvektige, spinkle strekmennesker og alle andre. Man er jo ikke der for å vise seg frem, men for å komme i form. 

Anonymkode: f8b2c...6b1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anbefaler å ta en time med PT for å sette opp et program og få litt hjelp I starten.

Såååå må du tenke på at du er mye bedre enn de som ikke kommer seg på et treningssenter eller rette sagt opp av sofaen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg trener blir jeg glad for å se "større" mennesket trene med meg. Det er utelukkende positivt å se folk ta vare på helsa. Ikke bry deg med hva andre mener om deg, hvis du vil gjøre en forskjell, så må du begynne med deg selv. Start rolig, så blir det lettere for hver gang :nori:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Trollmora skrev:

Jeg anbefaler å ta en time med PT for å sette opp et program og få litt hjelp I starten.

Såååå må du tenke på at du er mye bedre enn de som ikke kommer seg på et treningssenter eller rette sagt opp av sofaen :)

Har allerede meldt meg inn :) Skrev det lenger opp i tråden og jeg fikk en time med PT inkludert. Veldig gla for det!

Begynner i morgen! Takk for alle innspill og svar :)

 

ts

Anonymkode: f9f09...2ae

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...