Gå til innhold

Lokasjon til bryllup når mange gjester flyr inn til byen?


Energi-jenta

Anbefalte innlegg

Heisann!

Dere som har hatt bryllup hvor mange av gjestene har flydd inn fra en annen by. Har dere holdt bryllups-festen på et hotell da?
For enkelhet-skyld for gjestene?

Vi tenker å ha 70 gjester i bryllupet vårt, hvor 10 stykker antageligvis vil fly inn. Derfor lurer vi på å ha det på et hotell, for det blir lettere for gjestene. Det vil koste oss kanskje 30-50 000kr mer for å ha bryllupet på hotell og uten åpen bar.

 

Vi har funnet et annet utrolig flott lokale, men det er langt ute i gokk (store avstander til alt i denne byen), men da tenker jeg det blir litt dumt for gjestene som har allerede flydd inn. Det tar ca 50min å reise med maxi-taxi til dette lokalet.

 

Ville dere valgt 1 eller 2?

1. Ha bryllupet på et fint lokale nære flyplassen = dyrt

2. Ha bryllupet på et flott lokalet borte i gokk = Mer stress for gjestene som har flydd inn til byen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, punkyB said:

Hva med å organisere transport til/fra stedet i gokk ? 

Det er absolutt en mulighet.

Tenker da å ordne en buss som går et fast klokke-slett til lokalet, og et som går når festen er over kanskje i 2-tiden på natta. Er bare litt redd for at "de gamle" synes det er litt lenge bare :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er dette annerledes for gjestene som flyr inn, enn de andre gjestene? Det er jo mange som må komme seg hjem fra et øde lokale midt på natten, noe som fort legger en stor demper på festen. 

Derfor ville jeg uansett organisert transport om man har festen "i gokk". 

Det sagt, jeg og mannen tar nesten alltid ut leiebil om vi må fly inn et sted. Gir både fleksibilitet, og er rimeligere enn å styre med transport hit og dit. 

Anonymkode: 97700...288

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle gjestene må jo komme seg hjem fra gokk, ikke bare de som kommer med fly. Jeg syns dere skal velge det lokalet dere liker best og heller organisere transporten. Det er vel kanskje noen som skal kjøre uansett? 

Anonymkode: a8423...674

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som flere skriver, alle blir jo anhengig av transport når de skal hjem, ikke bare fly-gjestene. 

Var selv i bryllup langt uti gokk i fjor, der hadde de ordnet det sånn at de hadde alliert seg med brudens lillebror sine kompiser. Kompisene var sjåfører utover kvelden, og kjørte gjestene hjem/til hotellet for en billig penge. Gjestene betalte selv, men det var virkelig billig, 50kr pr gjest. En drosje ville kostet mye mere. Gjestene var fornøyde og kompisene var fornøyde med å tjene seg noen kroner. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lokale «i gokk» er uansett usympstisk overfor gjestene. Det man da kan ha, er felles transport til stedet etter vielse og et par bekjente som «standby»-sjåfører som kjører folk til hotellet/hjem når de ønsker. 

Anonymkode: 460a6...a9f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har halvparten av gjestene fra andre siden av norge samt den andre halvparten i danmark. Kun våre foreldre som bor i nærheten av oss. Vi hadde først tenkt et litt øde lokale, men har ombestemt oss og holder hele festen på et hotell i danmark som ikke ligger langt unna den flyplassen som er nærmest familien i danmark. Valget falt på danmark fordi der kan vi tilby gjestene mye mer enn vi hadde kunnet på et hotell i Norge. Blant annet fri bar. Vi får spesialpris på rommene til gjestene våre, men har også valgt et sted som er nær en bed and breakfast som er i en lavere prisklasse. Så jeg ville absolutt gått for hotell :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lokalet i gokk er like håpløst for alle gjestene, så legger dere bryllupet der bør dere ordne transport. Felles transport til stedet etter vielse og tilbake til byen etter at festen er over. Ha gjerne et noen sjåfører på "standby" for de som ikke holder ut til siste slutt.

Vi valgte et selskapslokale i sentrum fordi det var enklest for alle. Det var i gangavstand til hotellet de fleste tilreisende gjestene bodde på og mange av de lokale gjestene bodde i gangavstand eller hadde mulighet til å komme seg hjem med nattbuss. Det var bare et fåtall som måtte ta taxi hjem og det ble for dem ikke dyrere enn om de hadde vært en tur på byen, så vi fikk ingen negative reaksjoner på det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...