Gå til innhold

Flislegging over kjøkkenbenk, fullstendig overpriset?


Apple-

Anbefalte innlegg

Vi bestemte oss for å legge fiser over kjøkkenbenken, og spurte en av min manns kollegaer om han kunne ta jobben. Han er flislegger (kollegaen, altså, ikke mannen ;) ). For å prøve å holde prisen nede kjøpte  jeg enkle, hvite metrofliser, dog litt mindre ei størrelse enn 'vanlige', og ba ham legge fiskebensmønster. Kjøkkenbenken er 1,60 bred, pluss at vi ba ham flislegge en stripe med vegg ved siden av fra gulv til tak, ca 60 cm bred. Ikke store jobben, altså.

Da mannen kom, viste det seg fort at dette var noe han ikke var vant med, og han sa selv at på jobben er det mye mer 'rett fram' (enkle fliser som ikke legges i noe spesielt mønster). Han var ikke vant med så mye kapp, og dette kom til å ta tid. Hvor mye tid var det ingen av som helt skjønte, og jeg skulle ønske jeg hadde bedt ham om et estimat eller at han hadde kommet med det helt av seg selv.

I dag kom regningen... Han har jobbet nesten 30 timer, og skal ha over 8000 - svart!! :overrasket: :overrasket: Vi har ikke alltid vært hjemme når han har vært her, men har valgt å stole på ham ift timer. Jeg syns dette er helt vilt!! Er det jeg som er helt på bærtur?? Ønsker veldig noen tilbakemeldinger her! Mannen min har ikke lyst til å prute, det er jo en arbeidskollega av ham som han treffer innimellom på jobben, så han syns det er vanskelig. Jeg derimot, ønsker å appellere til fornuft, og fornuften sier meg at det kan da ikke koste 8000 å flislegge en vegg??

Anyone??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og før noen sier noe om svart jobbing; Jeg trodde dette skulle komme vel innenfor det som er lovlig å betale skattefritt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var mye, gj. 266kr timen. 

Siden dere hadde materiale så kan jeg være enig at det er mye. 

Anonymkode: 94c07...76f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes ikke 266 kr/t var så mye, når du tross alt tar det utenom firma.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var absolutt ikke dyrt når det er mønster og kapping av fliser.

Anonymkode: 1c08d...821

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hmmm, så det er bare jeg som syns det er mye med over 8000 for så lite område?? Det ble jo fint, men jeg syns absolutt ikke det var verdt det :unsure: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina1975

30 timer, det er jo 4 hele arbeidsdager! Så lang tid tar det ikke, Hadde regnet max en dag til flisene og ca 2t til fuging dagen etter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Nina1975 skrev:

30 timer, det er jo 4 hele arbeidsdager! Så lang tid tar det ikke, Hadde regnet max en dag til flisene og ca 2t til fuging dagen etter

Høres fornuftig ut, men hjelper ikke meg nå... *sukk*

Hva ville dere gjort? Bare bite tennene sammen og betale?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina1975

nei, si det... Ville nok latt det være opp til mannen, siden det er hans kollega. Men hadde ikke latt han jobbe mer hos meg. Synest nå det er pinlig på kollegaens vegne. Han bør nå ha litt skammevett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Apple- skrev:

Høres fornuftig ut, men hjelper ikke meg nå... *sukk*

Hva ville dere gjort? Bare bite tennene sammen og betale?

Du får ta det hvitt og lovlig neste gang så har du rett til å både klage og be om pristilbud fra flere på forhånd. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man ansetter noen svart så finnes det ingen klageinstans. Kan heller ikke gå til forbrukerrådet. Så du kan ikke gjøre noe annet enn å bite tennene sammen og betale.

Anonymkode: cc740...4a5

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, h/k skrev:

Du får ta det hvitt og lovlig neste gang så har du rett til å både klage og be om pristilbud fra flere på forhånd. 

 

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når man ansetter noen svart så finnes det ingen klageinstans. Kan heller ikke gå til forbrukerrådet. Så du kan ikke gjøre noe annet enn å bite tennene sammen og betale.

Anonymkode: cc740...4a5

Hvis dere leser mitt andre innlegg hadde jeg ikke tenkt å ta det svart, jeg regnet med at vi ville komme godt innenfor det som er lovlig å betale skattefritt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg gjorde det selv, ihvertfall dobbelt så stort areal. Hadde aldri lagt fliser før. Brukte to dager, det ble veldig fint. Var en del kutting. Så dette hørtes mye ut...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Nina1975 skrev:

nei, si det... Ville nok latt det være opp til mannen, siden det er hans kollega. Men hadde ikke latt han jobbe mer hos meg. Synest nå det er pinlig på kollegaens vegne. Han bør nå ha litt skammevett

Han kommer IKKE til å jobbe for oss igjen! Eier ikke skamvett..! :sinna: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, solmåneogstjerner skrev:

Jeg gjorde det selv, ihvertfall dobbelt så stort areal. Hadde aldri lagt fliser før. Brukte to dager, det ble veldig fint. Var en del kutting. Så dette hørtes mye ut...

Det har jeg også tenkt, neste gang gjør jeg det selv! Har aldri lagt fliser før, men er ganske handy, så det er verdt å prøve! Føler meg lurt, rett og slett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Derfor bør man aldri få noen til og ta jobben svart, man kan ikke klage. Får du problem senere har du heller ingen klagerett og kan bli fort dyrt.

Anonymkode: cda5b...7db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Apple- skrev:

Det har jeg også tenkt, neste gang gjør jeg det selv! Har aldri lagt fliser før, men er ganske handy, så det er verdt å prøve! Føler meg lurt, rett og slett!

Tror nok bare du må bite tennene sammen og se på dette som en dyrekjøpt erfaring. Neste gang ber du om et prisoverslag, bruker et seriøst firma og får faktura på beløpet. Det er jo ekstra vanskelig å diskutere prisen nå i ettertid mtp at det er en kollega av mannen din også. Blir ikke noe hyggelig sammarbeidsklima etterpå da.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør kontakte et firma som gjør denne type jobb og forhøre deg hva denne jobben vil koste ca. Få et prisestimat. Så får du en pekepinn på hva det faktisk koster om du hadde brukt et firma og ikke en masse synsing her inne.

Anonymkode: fc8e1...be2

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Derfor bør man aldri få noen til og ta jobben svart, man kan ikke klage. Får du problem senere har du heller ingen klagerett og kan bli fort dyrt.

Anonymkode: cda5b...7db

Jeg gjentar i det uendelige: les alle innleggene, særlig mitt andre... :roll: 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...