Gå til innhold

Tacomiddag i bryllupet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Personlig syntes jeg ingenting om taco i et bryllup. Men det er jo opp til hver enkelt 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg  elsker taco, men tenk deg alle som kommer til å søle ut kjoler, skjørt og dresser. 

Anonymkode: 41e0d...3a3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ha nydelige fiskekaker i brun saus og stuede grønnsaker :)

Anonymkode: a03f5...34a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi skal ha nydelige fiskekaker i brun saus og stuede grønnsaker :)

Anonymkode: a03f5...34a

:frkk:

Anonymkode: 31758...68d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kresen som jeg er bruker jeg å være veldig glad for å få servert "vanlig" mat i bryllup, men taco tror jeg nok at til og med jeg hadde rynket litt på nesen over. Taco er jo nesten ensbetydende med gris og det er ikke sånn mat jeg har mest lyst til å spise i fin kjole. Men for all del, taco smaker jo godt og man gjør en del ut av det så kan det sikkert bli fint det! Gjør som du vil, men personlig hadde jeg nok funnet på et annet alterniativ :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi skal ha nydelige fiskekaker i brun saus og stuede grønnsaker :)

Anonymkode: a03f5...34a

Mao. du skal spise middag hjemme og ikke i bryllupet. Du er kun 2. rangs kaffegjest.

Anonymkode: ddd22...01a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et litt seriøst svar til spørsmålet, de fleste av oss norske tenker vel på taco som kjøttsaus med tilbehør. Men det trenger det ikke nødvendigvis være.

I Oslo har vi fått noe som heter Burito prosjekt, der har de flere varianter men en som jeg virkelig er glad i, er den med entrecote. Da grilles først et entrecote stykke på en såkalt jaspergrill til den sekegraden kunden ønsker. Så hakkes denne opp i små biter og haes i buritolefsa sammen med det man måtte ønske av tilbehør. Dette er noe ganske annet enn den fredagstacoen med slapp kjøttdeig altså.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Kjetil E skrev:

Et litt seriøst svar til spørsmålet, de fleste av oss norske tenker vel på taco som kjøttsaus med tilbehør. Men det trenger det ikke nødvendigvis være.

I Oslo har vi fått noe som heter Burito prosjekt, der har de flere varianter men en som jeg virkelig er glad i, er den med entrecote. Da grilles først et entrecote stykke på en såkalt jaspergrill til den sekegraden kunden ønsker. Så hakkes denne opp i små biter og haes i buritolefsa sammen med det man måtte ønske av tilbehør. Dette er noe ganske annet enn den fredagstacoen med slapp kjøttdeig altså.

Den er sikkert velsmakende, men sikkert også like kronglete å spise uten å være uheldig å søle. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er taco mer søl en annen mat om man spiser med kniv og gaffel?

Anonymkode: b44a3...688

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi den sklir fra hverandre utover tallerkenen. Hvordan gjør du for å skjære av passelige biter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Arabella skrev:

Den er sikkert velsmakende, men sikkert også like kronglete å spise uten å være uheldig å søle. 

Det er jeg helt klart enig i, og selv om jeg er glad i taco. Både den kjøttdeigvarianten og den hos Burito prosjekt så ville jeg ihvertfall stusset ganske kraftig hvis det ble servert i et bryllup.

Men det som kanskje heller kunne vært en ide var å servere det som nattmat, hadde definitivt foretrukket det fremfor pølse eller suppe ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Arabella said:

Fordi den sklir fra hverandre utover tallerkenen. Hvordan gjør du for å skjære av passelige biter?

Skrev tidligere at man dropper tacoshell/lefser, men har små nachos/shell biter til istedetfor slik at det blir en tallerken. Ikke mye verre å spise enn en gryterett med salat e.l. Jeg bruker å gjøre det sånn hjemme da jeg ikke er så glad i de shellene :fnise:

Da blir det mer som koldtbord, folk tar det kjøttet de vil ha (f.eks kjøttdeig/biff/kylling med tacokrydder eller marinade), salat til og salsa, rømme eller annet. Setter seg ved bordet og spiser med kniv og gaffel. God mat som de aller fleste liker.

Anonymkode: b44a3...688

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært i bryllup der vi fikk servert taco. Jeg er veldig åpen av meg, og tar ikke ting så høytidelig, men må innrømme at jeg ble litt skuffet. 

Taco er godt det, men veldig mange av oss spiser det en gang i uken. Hadde man disket opp med noe skikkelig taco, med hjemmelaget krydder, forskjellige typer salsa, deilig guacamole og friske salater hadde det vært litt mer legitimt. Men vi fikk servert typisk «norsk taco», med tacosaus på glass, ferdigrevet ost og posekrydder. Det funker i hverdagen, men det er ikke akkurat festmat...

Og så var det jo det med å grise ut nyinnkjøpte, dyre og fine kjoler og dresser. Ble ikke imponert.

Anonymkode: 8be94...714

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 timer siden, Kjetil E skrev:

Et litt seriøst svar til spørsmålet, de fleste av oss norske tenker vel på taco som kjøttsaus med tilbehør. Men det trenger det ikke nødvendigvis være.

I Oslo har vi fått noe som heter Burito prosjekt, der har de flere varianter men en som jeg virkelig er glad i, er den med entrecote. Da grilles først et entrecote stykke på en såkalt jaspergrill til den sekegraden kunden ønsker. Så hakkes denne opp i små biter og haes i buritolefsa sammen med det man måtte ønske av tilbehør. Dette er noe ganske annet enn den fredagstacoen med slapp kjøttdeig altså.

Jepp og akkurat dette foreslo jeg lenger opp. Da blir det noe annet :-) 

Anonymkode: 3fddc...be1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått taco i bryllup. Null stress! Jeg er voksen og klarer helt fint å spise selv uten å grise på meg. Jeg har også respekt for andre menneskers ønsker og jeg mener at et bryllup er brudeparets dag og at de må få ha det sånn som de vil.

Jeg drar ikke i bryllup primært for maten. Jeg drar for å feire kjærligheten mellom to mennesker.

Anonymkode: 84ff5...80f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig glad i taco, og jeg hadde blitt glad hvis jeg hadde fått det servert i et bryllup, selv om det ikke er festmat. Jeg vil dog ikke servere det i mitt eget bryllup.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde helt ærlig talt blitt litt skuffet dersom jeg fikk servert taco i bryllup. 

Anonymkode: aebe3...9f7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...