Gå til innhold

Er så lei pliktsex.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er så lei av pliktsex. Det er ubehagelig og jeg får vondt. Jeg er utslitt for tiden pga smerter og depresjon, men vil ikke la det påvirke mannen min på en negativ  måte så jeg orker ikke å få dårlig samvittighet ved å si "ikke i kveld". Den psykiske påkjenningen det gir er verre enn fysisk ubehag, tenker jeg. 

Han sier selvsagt at vi ikke trenger å ha samleie, men kan jo gjøre bj eller kose på andre måter, så lenge det blir noe, for han har behov. Jeg har ikke det., og jeg trenger en pause. Jeg tør ikke si ifra, fordi jeg føler det er å tilføre drama. 

Finnes det noe som hjelper på sexlyst? 

(Ingen alkohol eller rusmidler.)

Anonymkode: e97b4...d75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du er nødt til å si fra, det er ikke å tilføre drama å si nei, men det kan bli mye drama og traumer om du fortsetter å ha pliktsex når du ikke er der mentalt og når du har smerter. Det vil skape negative assosiasjoner til sex, samliv og mannen din, og kan gjøre at du føler deg voldtatt til slutt og ender opp enda mer ulykkelig enn nå og han enda mer frustrert fordi du ikke engang tåler å være i samme rom som han!
Forklar han smertene dine og si at det gjør vondt for deg å ha sex, forklart han depresjonen din og at det føles forferdelig å gjøre seksuell aktivitet når hjernen din ikke har evnen til å tenne eller være med mentalt.
At han har behov skal ikke overkjøre din fysiske og psykiske helse, han kan ta seg en runk.

 

Anonymkode: eaff0...6ea

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du driver med nå hjelper i hvert fall ikke, det kommer til å gjøre det helt motsatte for sexlysten din. Snakk med mannen din, fortell han at du ikke har ønsker om sex når du ikke har det. Snakk med han ordentlig om det når det ikke er i en seksuell setting, hvordan du har det for tiden og at du ikke har lyst lengre. Får du hjelp med depresjonen? Om du ikke gjør det, så bør du få det. Slutt å ha sex med han når du ikke ønsker og blir psykisk nedbrutt av det. At mannen din har behov er greit nok det, men hva med dine behov? 

Anonymkode: 93dc6...a1d

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du er nødt til å si fra, det er ikke å tilføre drama å si nei, men det kan bli mye drama og traumer om du fortsetter å ha pliktsex når du ikke er der mentalt og når du har smerter. Det vil skape negative assosiasjoner til sex, samliv og mannen din, og kan gjøre at du føler deg voldtatt til slutt og ender opp enda mer ulykkelig enn nå og han enda mer frustrert fordi du ikke engang tåler å være i samme rom som han!
Forklar han smertene dine og si at det gjør vondt for deg å ha sex, forklart han depresjonen din og at det føles forferdelig å gjøre seksuell aktivitet når hjernen din ikke har evnen til å tenne eller være med mentalt.
At han har behov skal ikke overkjøre din fysiske og psykiske helse, han kan ta seg en runk.

 

Anonymkode: eaff0...6ea

Tusen takk for at du tok deg tid til å svare. Jeg nevnte det for noen måneder siden at det kanskje ville hjelpe om jeg kunne ta litt kontrollen over det selv og at vi kanskje kunne ventet til jeg følte lyst. At jeg slapp å hele tiden grue meg til kvelden, men at jeg bare kunne slappe av litt og lysten kanskje ville komme litt tilbake om jeg ikke stresset med det. Han syntes det var en god idé, men varte i 2 uker da. Så han vet jo om det, men kanskje ikke hvor stort alvor det er for meg. 

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det du driver med nå hjelper i hvert fall ikke, det kommer til å gjøre det helt motsatte for sexlysten din. Snakk med mannen din, fortell han at du ikke har ønsker om sex når du ikke har det. Snakk med han ordentlig om det når det ikke er i en seksuell setting, hvordan du har det for tiden og at du ikke har lyst lengre. Får du hjelp med depresjonen? Om du ikke gjør det, så bør du få det. Slutt å ha sex med han når du ikke ønsker og blir psykisk nedbrutt av det. At mannen din har behov er greit nok det, men hva med dine behov? 

Anonymkode: 93dc6...a1d

Hei og takk for at du tok deg tid:) Jeg får ikke noe hjelp, vet ikke hvordan å gå frem.. tror ikke det er alvorlig nok til å få henvisning liksom. 

Anonymkode: e97b4...d75

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du diagnsostisert deg selv med depresjon da? Det er jo litt underlig, bedre å snakke m legen og få hjelp. 

Og hvorfor er der mer synd på mannen din enn deg, sex er ikke en rettighet menn har. 

Anonymkode: 0ed94...a1d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, PeleWasShite skrev:

Hva med å ta en pause fra sex, og la ham ha sex med andre i mellomtiden?

Useriøst svar.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, PeleWasShite skrev:

Hva med å ta en pause fra sex, og la ham ha sex med andre i mellomtiden?

Hvor er alle disse man bare kan ha sex med? 

Singel på 4.året..

Anonymkode: 809ac...720

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor er alle disse man bare kan ha sex med? 

Singel på 4.året..

Anonymkode: 809ac...720

Bilderesultat for typical single galBilderesultat for typical single man

Her er et knippe typiske single, som er klar for sex. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har du diagnsostisert deg selv med depresjon da? Det er jo litt underlig, bedre å snakke m legen og få hjelp. 

Og hvorfor er der mer synd på mannen din enn deg, sex er ikke en rettighet menn har. 

Anonymkode: 0ed94...a1d

Det er ingen rettighet nei, men det er jo normalt å ha forventninger om sex i et forhold. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor er alle disse man bare kan ha sex med? 

Singel på 4.året..

Anonymkode: 809ac...720

Si du er gift. Så kommer de strømmende.

Anonymkode: 790f5...b17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å snakke med kjæresten sin om hvordan du har det og at du føler du må ha sex uten at du har lyst og er klar er IKKE å lage drama. å snakke med partneren sin om dine egne behov og følelser er ikke å lage drama. kanskje dere kan bli enige om å ikke ha sex før du tar initiativ, så har du kontroll og slipper å grue deg til han evt spør og du får dårlig samvittighet av å si nei. prøv å kos med deg selv for å få opp lysten for din egen del uten at dere skal ha sex i starten for å se om det hjelper? hvis du føler deg deprimert må du jo snakke med ham om det også, og legen din. :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PeleWasShite
40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor er alle disse man bare kan ha sex med? 

Singel på 4.året..

Anonymkode: 809ac...720

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Si du er gift. Så kommer de strømmende.

Anonymkode: 790f5...b17

This. Skaff deg en giftering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har du diagnsostisert deg selv med depresjon da? Det er jo litt underlig, bedre å snakke m legen og få hjelp. 

Og hvorfor er der mer synd på mannen din enn deg, sex er ikke en rettighet menn har. 

Anonymkode: 0ed94...a1d

Nei, har fått "diagnose" hos lege. Ble henvist kjapt, men har ikke hjulpet dessverre. 

Det er mer synd i ham ja. 

Anonymkode: e97b4...d75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, jente 93 skrev:

å snakke med kjæresten sin om hvordan du har det og at du føler du må ha sex uten at du har lyst og er klar er IKKE å lage drama. å snakke med partneren sin om dine egne behov og følelser er ikke å lage drama. kanskje dere kan bli enige om å ikke ha sex før du tar initiativ, så har du kontroll og slipper å grue deg til han evt spør og du får dårlig samvittighet av å si nei. prøv å kos med deg selv for å få opp lysten for din egen del uten at dere skal ha sex i starten for å se om det hjelper? hvis du føler deg deprimert må du jo snakke med ham om det også, og legen din. :) 

Tusen takk for råd, det er en veldig god idé, og vi prøvde dette en gang i fjor, men varte ikke veldig lenge før det ble glemt litt fra hans side, og da torde jeg ikke si veldig mye på det. Jeg vurderer å ta det opp igjen, for jeg ønsker ikke ha masse sex og det skal være ubehagelig.. 

Anonymkode: e97b4...d75

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du er nødt til å si fra, det er ikke å tilføre drama å si nei, men det kan bli mye drama og traumer om du fortsetter å ha pliktsex når du ikke er der mentalt og når du har smerter. Det vil skape negative assosiasjoner til sex, samliv og mannen din, og kan gjøre at du føler deg voldtatt til slutt og ender opp enda mer ulykkelig enn nå og han enda mer frustrert fordi du ikke engang tåler å være i samme rom som han!
Forklar han smertene dine og si at det gjør vondt for deg å ha sex, forklart han depresjonen din og at det føles forferdelig å gjøre seksuell aktivitet når hjernen din ikke har evnen til å tenne eller være med mentalt.
At han har behov skal ikke overkjøre din fysiske og psykiske helse, han kan ta seg en runk.

 

Anonymkode: eaff0...6ea

Jeg og de fleste andre menn gidder ikke sexløse forhold. Om damen sliter slik som dette kan de ta en liten pause så får hun eventuelt ta en tur til legen å sjekke hormonene. Om ts skal forsette med null sex så blir hun nok dumpa over tid.

Det kreves forresten ikke sexlyst til å suge kuk. Krever ikke mer en 5 min hellet. Om de 5 min er så ille så får man heller være singel

Min ex mistet også sexlyst og etter 6 mnd uten sex slo jeg opp. Hun mistet sexlysten pga p pillen fant jeg ut i ettertid

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, lyx22 skrev:

Jeg og de fleste andre menn gidder ikke sexløse forhold. Om damen sliter slik som dette kan de ta en liten pause så får hun eventuelt ta en tur til legen å sjekke hormonene. Om ts skal forsette med null sex så blir hun nok dumpa over tid.

Det kreves forresten ikke sexlyst til å suge kuk. Krever ikke mer en 5 min hellet. Om de 5 min er så ille så får man heller være singel

Min ex mistet også sexlyst og etter 6 mnd uten sex slo jeg opp. Hun mistet sexlysten pga p pillen fant jeg ut i ettertid

Så bra at du fant ut av det.  

Nå er vi gift og har barn, så om mannen bare dumper meg fordi jeg ikke gir ham nok sex, det virker litt rart. Jeg tror han er mer keen på å få ordnet opp i dette sjøl enn å bare gå. Skal heller følge andres råd her og få hjelp og snakke litt med mannen min. 

Oralsex er rent mekanisk ja, men jeg tror du må sette deg inn i dette med pliktsex og hva det gjør med psyken din over tid. Dette gjelder ikke bare penetrering, men sex. Oralsex, analsex, samleie og fysisk kontakt av seksuell karakter. Jeg tror når du blir litt eldre, så vil du kanskje få et litt annet perspektiv på det :) god påskeferie. 

Ordbok.uib.no 

 

Anonymkode: e97b4...d75

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å ja sexlyst må en ha overskudd i livet. Å utføre av plikt dreper all gnist av fremtid sexlyst.  Det blir mer tvang etterhvert og aversjonen mot han vil vokse. Å grue seg hele dagen for kvelden , forventer han sex hver kveld ?? Du bør sette grenser for deg selv. Han få ta seg en ronk til du blir bedre. Du får kjøpe en fleshlight til ham. Det er jo ikke så langt fra den sexen dere har nå. Det er jo kun for at han skal tømme seg og da kan man likegodt ta seg en ronk. Selv om man er gift har man ikke krav på sex hver kveld. Så bør du aktivt oppsøke behandling også. 

Anonymkode: d1c31...0a9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, har fått "diagnose" hos lege. Ble henvist kjapt, men har ikke hjulpet dessverre. 

Det er mer synd i ham ja. 

Anonymkode: e97b4...d75

Nei. Det er ikke mer synd i han. Forsetter du med pliktsex så risikerer du å ødelegge lysten på sex lenge.... hva tror du han vil føle når han forstår at du har sex med han uten lyst? 

Du må prate med mannen din. Les dere opp på intimitets trening. Det går ann å være nær hverandre uten sex. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, lyx22 skrev:

Jeg og de fleste andre menn gidder ikke sexløse forhold. Om damen sliter slik som dette kan de ta en liten pause så får hun eventuelt ta en tur til legen å sjekke hormonene. Om ts skal forsette med null sex så blir hun nok dumpa over tid.

Det kreves forresten ikke sexlyst til å suge kuk. Krever ikke mer en 5 min hellet. Om de 5 min er så ille så får man heller være singel

Min ex mistet også sexlyst og etter 6 mnd uten sex slo jeg opp. Hun mistet sexlysten pga p pillen fant jeg ut i ettertid

Så du tenker at en kvinne bare skal stille opp med munnen og gi deg bj? Fordi? 

Hva gir du henne tilbake? Respekt?  Omsorg? 

Eller er det bare meg meg meg?

Anonymkode: 98c08...c39

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...