Gå til innhold

Hvor mye har du i egenkapital nå?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Enten som oppspart kapital, eller sittende fast i boligen din? 

Jeg er 32 år og gift. Sammen har vi 2,4 om vi selger nå. Vet jeg ikke burde klage, men for å få en god familiebolig i Oslo, så føles det som minst en mill for lite....

Anonymkode: ca3b6...f52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er 39 år, og har ca 2 mill i boligen min. Er bare glad for at jeg eier bolig.

Anonymkode: 3566a...2c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er 39 år, og har ca 2 mill i boligen min. Er bare glad for at jeg eier bolig.

Anonymkode: 3566a...2c7

Ja, vi er jo også glad for det, men vi kan ikke bo her, da det ikke er en familiebolig, og vi blir nok en gang nødt til å kjøpe oss oppover....

ts

Anonymkode: ca3b6...f52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 19 år og har 200 000kr oppspart til egenkapital. Etter planen har jeg 400 000kr innen to år og kan kjøpe et lite hus på landet :)

Anonymkode: 12d46...237

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bikker snart 700k i EK. Føles helt uvirkelig. Jeg har spart EK siden jeg var 15 og tenkte aldri jeg skulle nå et sånt tall:) Skulle egentlig kjøpe bolig for over ett år siden men så ble jeg syk, forholdet ble usikkert osv. så det har blitt utsatt. Fremdeles litt små-usikkert så føler ikke helt det blir riktig å kjøpe:\

Anonymkode: 7a83b...834

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bikker snart 700k i EK. Føles helt uvirkelig. Jeg har spart EK siden jeg var 15 og tenkte aldri jeg skulle nå et sånt tall:) Skulle egentlig kjøpe bolig for over ett år siden men så ble jeg syk, forholdet ble usikkert osv. så det har blitt utsatt. Fremdeles litt små-usikkert så føler ikke helt det blir riktig å kjøpe:\

Anonymkode: 7a83b...834

Shit! Så flink du har vært! 👏🏼👏🏼👏🏼

Ts

Anonymkode: ca3b6...f52

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enten som oppspart kapital, eller sittende fast i boligen din? 

Jeg er 32 år og gift. Sammen har vi 2,4 om vi selger nå. Vet jeg ikke burde klage, men for å få en god familiebolig i Oslo, så føles det som minst en mill for lite....

Anonymkode: ca3b6...f52

Enig med deg, du burde ikke klage ;)  Må dere ha en familiebolig og ikke har råd til en i Oslo, så kjøp en utenfor Oslo...  Jeg er fra sentrale Oslo, men måtte ut av byen for å kunne kjøpe min første leilighet. Brukte faktisk 15 år på å komme meg "hjem" igjen, men så har jeg drømmeleiligheten nå da. Lucky me :) 

Anonymkode: e223f...01c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Shit! Så flink du har vært! 👏🏼👏🏼👏🏼

Ts

Anonymkode: ca3b6...f52

Takk :laugh: Må jeg bare finne ut hva som skjer med forholdet mitt slik at vi eller jeg kan kjøpe bolig.

Anonymkode: 7a83b...834

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina1975

1.200.000. Bundet i leilighet. 45 år. 2 Skilt, 2 barn. Glad jeg har såpass, da jeg nettopp er blitt ufør. Om jeg bare hadde hatt noen hundretusen mindre i egenandel, så hadde jeg ikke fått lån til leilighet. Da hadde det kostet meg mer å leie enn det nå koster å eie eget.

Endret av Nina1975
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har til sammen nærmere syv mill, hvorav cirka 4,5 på meg og 2,5 på samboer. Men vi skal kjøpe oss opp i Oslo, og heller ikke dette er nok til det vi egentlig vil kjøpe. Et par mill til hadde hjulpet mye. Men sånn tror jeg alltid man tenker, uansett hvor lite eller mye man har. 

Anonymkode: cf825...8ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ca 350 000 i likvide midler (altså penger som ikke er bundet opp noe sted, hovedsakelig BSU, dette er min andel). Så har vi rundt 1,2 mill bundet i boligen (på deling). Er bare glad vi har kommet meg inn i boligmarkedet, og at vi endelig fikk kjøpt oss et gammel rekkehus der vi helst ville bo, selv om det snart har kostet oss dobbelt så mye som den nye eneboligen vi flyttet fra (i samme by)..

Anonymkode: 39b76...c4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde 1400000 som var øremerket bolig men har nettopp kjøpt bolig så nå har jeg litt under dette i lån så jeg har betalt over halvparten. :) Så har jeg ca. 160000 på sparekonto nå etter at jeg har kjøpt mye nytt.. :P 

Anonymkode: b73d7...425

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ca 2.300.000 på konto og fond. Jeg venter på at leilighet skal bli ferdig bygd, så ska jeg betale inn dette. Samboern har rundt 1 mill i EK i leiligheten han eier. 

Anonymkode: 09974...70d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Student, 23 år. Ca 70 000 i EK. Begynte å spare altfor sent, så fornøyd med summen mtp. at den kun er basert på sommerjobbing og studielån. Håper å kunne spare en skikkelig sum når jeg kommer ut i arbeidslivet:)

Anonymkode: 8da66...ec0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shit jeg må bare gå etter en mann med penger skjønner jeg 🙈. Eier ikke, har kun 200000 i EK og er godt voksen. Ja ja har et fint liv jeg altså 😉. 

Anonymkode: 5ac2a...709

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

30 år, Singel, jobber og studerer, egenkapital på ca  200 000 kr. Har tenkt å finne meg kjæreste før jeg kjøper noe i ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ca 2,5 mill alene. Skal gå fra mannen min og er i Oslomarkedet. Så det er ikke mye sånn sett. 

Anonymkode: 3bee6...810

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ca 130 000 i bsu og ca 200 000 på sparekonto. 

28 år, singel, og har studert deltid de siste fire årene, fulltid før det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30år, samboer, jobber og studerer; EK:0kr.
Eier ikke bolig..

Hadde 240.000kr som etterhvert skulle over på BSU& Buffer...
Men så knakk jeg ett par jeksler... Visdomstenner fikk betennelse; som spredte seg i hele kjeven, brukte vel i underkant 200.000kr på å fikse dette :/ 

Sist gang jeg hadde spart opp 80.000kr, fikk jeg vite at at der jeg leide; Min "husvert" var ikke min husvert, så personen som leide ut, tok pengene i lomma og jeg fikk nesten 60.000kr, med krav om å betale, mens jeg lette etter ny bolig, den er kjip :/  (Hadde bodd der i 1år... Såeh, joda, neida; Penger liker meg ikke :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...