Gå til innhold

Føler meg ekkel


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei.Vet ikke om dette er den rette tråden å skrive i men prøver meg likevel.

For ett år siden da jeg traff kjæresten min ble han etter ca en uke (etter første samleiet/oralsex) smitte med herpes type 1 nedentil. Jeg skjønte ingenting da jeg selv aldri har hatt symptomer men vi fant ut d må ha kommet fra leppa mi og at jeg da var forkjølt og kun uker før hadde hatt forkjølelsessår. Heldigvis ga dette han ikke så mye plager.

Det ble slutt for ca 2 mnd siden (er fortsatt venner) og det har vært tungt å skulle gå videre. For 2 helger siden gikk jeg til sengs med ukjent på fylla og det var ikke noe god opplevelse. Tenkte kun på eksen og ble enig med meg selv at ONS ikke er noe for meg.

Men nå i ettertid har jeg litt angst for tenk om jeg smittet han fra leppa mi til han nedentil med herpes. På den ene siden tenker jeg at sjansen er liten da jeg hadde hel hud på leppa og ikke var forkjølet og at svært mange har antistoffer i kroppen fra barneårene. 

Men så vet jeg at det likevel er en liten sjanse. Denne personen er ikke fra samme by som meg og pendler hit for å jobbe en periode. Liten sjanse for å se han igjen. Men mitt verste scenario er å møte han på byen igjen.

Men jeg har lært av dette. Ikke ha ONS og informere fremtidig partner om munnsår før oralsex. Føler meg likevel ekkel etter denne hendelsen :( noen som har opplevd det samme?

Hilden fortvilet jente  26

 

Anonymkode: 18c4f...bd1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trodde ikke det var noe problem så lenge man ikke hadde utbrudd jeg? Mener du at du smitta eksen din selvom du ikke hadde sår eller hudsprekk og er redd for at det samme skal skje igjen?

 

Anonymkode: 57fb7...b1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina1975

 Du har ikke smittet han med noe siden du ikke hadde utbrudd, tror nok dette har ligget latent i han og at det slo ut tilfeldigvis etter dere hadde hatt sex. Du er kun smittefarlig når du har åpent sår

Endret av Nina1975
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at frykten din for dette handler om at har fått frykten i deg siden det skjedde en gang før. Ikke fordi det er en reell mulighet. Jeg har også herpesmunnsår. Sammen med ca. 80% av befolkningen som har smitten i seg. Jeg har sjelden utbrudd, og det kunne ikke falle meg inn å fortelle sexpartnere om at jeg har herpesmunnsår om jeg ikke har noe utbrudd eller har hatt det på en stund. Det tror jeg ikke er vanlig, det er jo også stor sjanse for at partneren også allerede har det. 

Det er sikkert en god idé å ikke ha ONS når det gir dårlige følelser. Men jeg tror du kan slå fra deg at du skal være skyldig for noe. :) 

Anonymkode: 6533f...46d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at eksen din fikk herpes 1 i underlivet er uvanlig. De fleste av oss (50-80%) får herpes 1 smitte (munnsår) alt som barn og er derfor imun mot å få herpes 1 i underlivet som voksne. Blant voksne er imuniteten rundt 90%.

Det er fullstendig overdramatisering fra din side å opplyse partner om herpes 1. Det vil bare føre til misforståelser, der de tror det er herpes 2 du snakker om. 

Du er ikke mer smittespreder enn andre. Eksen din var et unntak som ikke hadde antistoffer. 

Anonymkode: c5202...cd2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.3.2018 den 23.30, AnonymBruker skrev:

Jeg tror at frykten din for dette handler om at har fått frykten i deg siden det skjedde en gang før. Ikke fordi det er en reell mulighet. Jeg har også herpesmunnsår. Sammen med ca. 80% av befolkningen som har smitten i seg. Jeg har sjelden utbrudd, og det kunne ikke falle meg inn å fortelle sexpartnere om at jeg har herpesmunnsår om jeg ikke har noe utbrudd eller har hatt det på en stund. Det tror jeg ikke er vanlig, det er jo også stor sjanse for at partneren også allerede har det. 

Det er sikkert en god idé å ikke ha ONS når det gir dårlige følelser. Men jeg tror du kan slå fra deg at du skal være skyldig for noe. :) 

Anonymkode: 6533f...46d

Ts her.

Takk for svar :)

Enig med deg. Men hvis du dater noen og dere skal ta steget å ha sex. Forteller du noen gang om at du har munnherpes? Utfører du munnsex uten å fortelle om herpesinfeksjon?

Jeg gruer meg litt til jeg begynner å treffe menn og date igjen for da sitter denne skrekken i meg, og redsel for å smitte.

Jeg har aldri før smittet noen nedentil, og jeg har nok hadde leppeherpes latent i kroppen siden barneårene, men ikke tenkt over det.

 

 

Anonymkode: 18c4f...bd1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 23.3.2018 den 23.31, AnonymBruker skrev:

Det at eksen din fikk herpes 1 i underlivet er uvanlig. De fleste av oss (50-80%) får herpes 1 smitte (munnsår) alt som barn og er derfor imun mot å få herpes 1 i underlivet som voksne. Blant voksne er imuniteten rundt 90%.

Det er fullstendig overdramatisering fra din side å opplyse partner om herpes 1. Det vil bare føre til misforståelser, der de tror det er herpes 2 du snakker om. 

Du er ikke mer smittespreder enn andre. Eksen din var et unntak som ikke hadde antistoffer. 

Anonymkode: c5202...cd2

Takk for svar:)

Mener du at jeg ikke trenger å opplyse menn jeg dater om denne leppeherpesen?

Jeg har aldri før smittet noen, og det er som du sier pga at de fleste har dette latent i kroppen.

likevel har det satt ett støkk i meg det at eksen ble smittet for 1 år siden :(

Anonymkode: 18c4f...bd1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på det samme, er litt redd for å skremme bort daten min, men vil helst være helt åpen om ting også. Har herpes på leppene.

Anonymkode: 98077...284

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her 

Er det flere som har herpes på leppene som kan dele sin erfaring i forhold til kjærester/dates og om det er åpenhet om dette?

 

Nå som jeg prøver å se fremover og etterhvert gå på date er jeg redd dette vil plage meg og holde med tilbake.

Anonymkode: 18c4f...bd1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

M48 her. De fleste har dette viruset. Erfaringsmessig så nevnes det første gang når en har såre lepper, uavhengig av om det er "vanlige såre lepper" eller herpesutbrudd, fordi man kan aldri være sikker på hva det er. Når man har hatt viruset en stund så kjenner man ofte ganske tidlig at noe er på gang, og da bør man definitivt avstå fra kyssing eller munnsex med en partner som ikke har det på samme sted allerede. Ikke at man føler seg så sexy med det uansett. Det er selvfølgelig helt ok å snakke åpent om dette tidlig også hvis det er viktig for en av partene, men erfaringsmessig så nevnes slike ting litt "casual" når det er en grunn til at det bør nevnes. Og siden de fleste har det (i hvertfall i godt voksen alder) så er det sjelden noe problem. Og ja, det føles vondt å bli smittet. På den annen side slipper du nå bekymre deg om å bli det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.3.2018 den 23.23, Nina1975 skrev:

 Du har ikke smittet han med noe siden du ikke hadde utbrudd, tror nok dette har ligget latent i han og at det slo ut tilfeldigvis etter dere hadde hatt sex. Du er kun smittefarlig når du har åpent sår

Herpes kan fint smitte utenom utbrudd,  enten man har herpes 1 eller 2.

Og til TS du har herpes 1, noe ca 80% av befolkningen har,  så slapp av. 

Møter du noen som har herpes 1 fra før av så kan du ikke smitte dem på nytt en annen  plass. 

Jeg har herpes i underlivet,  vet ikke hvilken type,  men har samboer å alt:)  det går helt fint,  så få skal det gå fint nå du har herpes på leppene som omtrent hele Norges befolkning har ☺

 

Anonymkode: e957e...a19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...