Gå til innhold

Gir man gave når man ikke er invitert?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Min bestevenninnes sønn fyller 1 år på tirsdag og jeg har skjønt til nå at jeg ikke er invitert (noe jeg egentlig trodde jeg kom til å bli da jeg har vært i flere andre 1 årsdager til andre venninner). Hadde inntrykk av at man som "mor" ofte inviterer med et par venninner eller i vært fall den nærmeste venninnen i barnets bursdag. Men men :) Må sies at familien hennes er liten, så de blir sikkert ikke mange heller.

Det jeg egentlig lurer på da er om jeg fortsatt skal kjøpe gave? Hadde egentlig sett for meg å kjøpe en flott gave med kort, men i og med at jeg ikke er invitert føler jeg kanskje at det blir litt rart? 

Hva er vanlig praksis? :)

 

Anonymkode: da6df...26a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om du skal kjøpe gave til barnet eller ikke må du nesten kjenne  på selv. 

Anonymkode: 7e2b3...773

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan, men du trenger absolutt ikke. Det må du bare føle på selv. 

Tilsvarende, hyggelig å invitere venninner til barnebursdager om man har tid/lyst, men normalt er det ikke. 

Anonymkode: a86c4...eda

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke reagert på og ikke bli invitert i en et-års dag. Men jeg hadde heller ikke kjøpt en gave og reist innom med. Da hadde jeg evt kjøpt en liten ting neste gang dere treffes. Men dette er det bare du som kan avgjøre, hva som føles rett for deg. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke kjøpt gave når jeg ikke var invitert. Men jeg kjøper også bare gave til familie og barn jeg er fadder til. Skulle jeg kjøpt gave til alle ungene til vennene våre så hadde vi hatt store utgifter nesten hver mnd på gaver.

Anonymkode: a4045...043

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vet det er opp til meg, men jeg tenker vanlig praksis blant dere andre der ute. Nå er ikke dette en random venninne, men bestevenninne kan man vel heller si :phaedra: Tenker det er litt annerledes da?

ts

Anonymkode: da6df...26a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg vet det er opp til meg, men jeg tenker vanlig praksis blant dere andre der ute. Nå er ikke dette en random venninne, men bestevenninne kan man vel heller si :phaedra: Tenker det er litt annerledes da?

ts

Anonymkode: da6df...26a

Jeg har noen veldig nære venner (som man sikkert ville kalt bestevenn). Men gir kun gave til den jeg er fadder til. De som jeg ikke er fadder til blir jeg heller ikke invitert i bursdag til.

Anonymkode: a4045...043

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei. Min bestevenninnes sønn fyller 1 år på tirsdag og jeg har skjønt til nå at jeg ikke er invitert (noe jeg egentlig trodde jeg kom til å bli da jeg har vært i flere andre 1 årsdager til andre venninner). Hadde inntrykk av at man som "mor" ofte inviterer med et par venninner eller i vært fall den nærmeste venninnen i barnets bursdag. Men men :) Må sies at familien hennes er liten, så de blir sikkert ikke mange heller.

Det jeg egentlig lurer på da er om jeg fortsatt skal kjøpe gave? Hadde egentlig sett for meg å kjøpe en flott gave med kort, men i og med at jeg ikke er invitert føler jeg kanskje at det blir litt rart? 

Hva er vanlig praksis? :)

 

Anonymkode: da6df...26a

Er vel ikke vanlig her at mors venninner kommer på dagen. Da er det besteforeldre,  tanter og onkler. Vet de to første årene kommer barselgruppen dagen etter eller etter noen dager. Eller venninner. 

Hadde ikke blitt overrasket om jeg ikke ble invitert. 

Er det noen jeg har kontakt med jevnlig, tar jeg medlem liten gave etterhvert.

Anonymkode: 31bab...fd2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gir kun til nieser/nevøer og fadderbarn. Andre barn får kun gave dersom jeg er invitert i selskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg vet det er opp til meg, men jeg tenker vanlig praksis blant dere andre der ute. Nå er ikke dette en random venninne, men bestevenninne kan man vel heller si :phaedra: Tenker det er litt annerledes da?

ts

Anonymkode: da6df...26a

Jeg har et barn på snart et år, i barselgruppen virker det som de fleste bare inviterer familie og ikke venner.

Anonymkode: c8f6b...549

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøper til barna og stebarnet til min bestevenninne. Ikke fordi jeg må, men fordi jeg synes det er koselig. Spesielt stebarnet setter veldig pris på det

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes ikke det er rart at du ikke blir invitert. Tipper hun setter pris på om du har med en liten oppmerksomhet til barnet.

Anonymkode: 717d8...176

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjør du helt som du vil med. Hvis du VIL kjøpe gave, så gjør du det. Hvis du ikke vil, så gjør du ikke det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina1975

Jeg hadde kjøpt til barnet til bestevenninnen min, for meg hadde det ikke vært naturlig å bli invitert til selskap. Vi har hatt det sånn at vi har hatt venner på "restefest" dagen etter. Om jeg hadde vært deg, hadde jeg kjøp gave,  bedre å kjøpe en gave for mye enn en for lite.  Om du er vant til å bli invitert, kan det hende at venninna di ikke er vant med det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 hours ago, AnonymBruker said:

Hei. Min bestevenninnes sønn fyller 1 år på tirsdag og jeg har skjønt til nå at jeg ikke er invitert (noe jeg egentlig trodde jeg kom til å bli da jeg har vært i flere andre 1 årsdager til andre venninner). Hadde inntrykk av at man som "mor" ofte inviterer med et par venninner eller i vært fall den nærmeste venninnen i barnets bursdag. Men men :) Må sies at familien hennes er liten, så de blir sikkert ikke mange heller.

Det jeg egentlig lurer på da er om jeg fortsatt skal kjøpe gave? Hadde egentlig sett for meg å kjøpe en flott gave med kort, men i og med at jeg ikke er invitert føler jeg kanskje at det blir litt rart? 

Hva er vanlig praksis? :)

 

Anonymkode: da6df...26a

Vi har kun feiret ettårsdag med nermeste familie. Skulle jeg invitert venner hadde det blitt noen med barn på samme alder - det er sønnen min sin bursdag, ikke min

Anonymkode: 7d78d...dd2

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjør du som du vil. Personlig ville jeg ikke gitt gave om jeg ikke var invitert i selskap (unntaket er nær familie, de får alltid gave).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geirfuglen

Varierer sikkert hva som er vanlig. Jeg gir til ungen til bestevenninnen min, og til et par av dem jeg har mest kontakt med fra barselgruppa. Pleier ikke å invitere i bursdager, for det pleier å være familieselskaper. Tror ikke det er vanlig. Venninnene mine hadde nok følt seg veldig utenfor siden det først og fremst er eldre slektninger til mannen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geirfuglen
3 timer siden, Minlillelykke skrev:

Jeg kjøper til barna og stebarnet til min bestevenninne. Ikke fordi jeg må, men fordi jeg synes det er koselig. Spesielt stebarnet setter veldig pris på det

Enig i dette. Føler ikke at det er en må-ting, men synes det er koselig siden det er barn jeg har fulgt siden de ble født.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...