Gå til innhold

I villrede etter jobbintervju -avslag eller ikke?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Var på et jobbintervju i går, og følte det gikk veldig bra.

Fikk beskjed om at de skulle ringe referanser og gi meg beskjed om avgjørelse i morgen(altså i dag).

Nåværende arbeidsgiver har blitt ringt opp i dag, hadde to ledere på jobbben som referanse og en av dem har blitt kontaktet i dag. Han sa han gav meg en positiv referanse.

Fikk SMS fra potensiell ny arbeidsgiver i ettermiddag, hvor det stod takk for samtalen(intervjuet i går), at de skal ha tilsettingsmøte like etter påske, og ønsket meg god påske. Skrev tilbake takk det samme og god påske.

Men nå er jeg forrvirret, altså om jeg i realiteten er blitt avskrevet? Om jeg hadde fått jobben, ville de ikke ha ringt og fortalt meg det? Er SMS-en sendt for ikke å gi meg en dårlig nyhet før påsken?

Anonymkode: 0c7fd...728

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De har vel ikke ansatt noen om de skal ha tilsettningsmøte før etter påske? 

Anonymkode: 0db53...5c0

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Overrasket

Slik jeg ser det, så er det ingen grunn til å opplyse deg om når de har møtet dersom det ikke kan være positivt for deg personlig. De har rett og slett bare fortalt deg når de bestemmer seg, og at du er med i prosessen videre (tror jeg).

Endret av Overrasket
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skal de bestemme hvem som får stillingen på tilsettningsmøtet etter påske. 

Anonymkode: 26a2b...86f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange muligheter her, men jeg tolker det ikke som at de et avskrevet. Antakelig er det søkere som er like godt kvalifisert og må drøfte hvem de vil tilby jobben. 

Kanskje har de ikke fått tak i alle referansene til søkere, kanskje en søker ble syk og måtte utsette intervjuet en dag eller to, kanskje noen som var med på intervju har vært syke så de ikke har fått hatt tilsettingsmøte osv. 

Anonymkode: 1c91d...4b0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Var på et jobbintervju i går, og følte det gikk veldig bra.

Fikk beskjed om at de skulle ringe referanser og gi meg beskjed om avgjørelse i morgen(altså i dag).

Nåværende arbeidsgiver har blitt ringt opp i dag, hadde to ledere på jobbben som referanse og en av dem har blitt kontaktet i dag. Han sa han gav meg en positiv referanse.

Fikk SMS fra potensiell ny arbeidsgiver i ettermiddag, hvor det stod takk for samtalen(intervjuet i går), at de skal ha tilsettingsmøte like etter påske, og ønsket meg god påske. Skrev tilbake takk det samme og god påske.

Men nå er jeg forrvirret, altså om jeg i realiteten er blitt avskrevet? Om jeg hadde fått jobben, ville de ikke ha ringt og fortalt meg det? Er SMS-en sendt for ikke å gi meg en dårlig nyhet før påsken?

Anonymkode: 0c7fd...728

:klo: 

Hvordan i alle dager konkluderer du dithen? Vedkommende som skal ansette er tydelig på vei ut i ferie. For å avverge all masing fra utolmodige ventende søkere har vedkommende sendt ut en hyggelig standard-SMS til alle de intervjuet. 

Dette handler altså ikke om deg. Det handler om at noen i firmaet ønsker uforstyrret påskero.

Anonymkode: 9afd5...096

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tolker det dithen at de gir deg informasjon om veien videre i prosessen, siden de egentlig skulle gi deg beskjed i dag. Det er veldig vanlig (og egentlig veldig ålreit gjort) når de informerer om at ting blir forsinket, så slipper du å trippe rundt i påsken og lure på hva som skjer.

Så da får du beskjed etter påsken, rett og slett. Lykke til 😊

Anonymkode: 1dede...a2b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kan nok ikke gi deg en beskjed før etter tilsettingsmøtet uansett. Du er nok ikke avskrevet. 

Anonymkode: b2209...3de

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mange muligheter her, men jeg tolker det ikke som at de et avskrevet. Antakelig er det søkere som er like godt kvalifisert og må drøfte hvem de vil tilby jobben. 

Kanskje har de ikke fått tak i alle referansene til søkere, kanskje en søker ble syk og måtte utsette intervjuet en dag eller to, kanskje noen som var med på intervju har vært syke så de ikke har fått hatt tilsettingsmøte osv. 

Anonymkode: 1c91d...4b0

.

Endret av Lothlorien-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Lothlorien- skrev:

Mulig, men har en skikkelig dårlig følelse fordi jeg i går fikk beskjed om at de skulle ta en avgjørelse i dag. 

Du må nesten ha misforstått. Ansettelser pleier ikke å gå så fort. De har sikkert sendt inn innstillingen sin i dag, til tilsettingsrådet. Men de kan nesten ikke fortelle deg om du er listet opp på innstillingen. Tilsettingsrådet skal kontrollere at innstillingsrekkefølgen er formelt i orden. Så får du beskjed. 

Anonymkode: 1b8cd...4f2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På 23.3.2018 den 17.00, AnonymBruker skrev:

:klo: 

Hvordan i alle dager konkluderer du dithen? Vedkommende som skal ansette er tydelig på vei ut i ferie. For å avverge all masing fra utolmodige ventende søkere har vedkommende sendt ut en hyggelig standard-SMS til alle de intervjuet. 

Dette handler altså ikke om deg. Det handler om at noen i firmaet ønsker uforstyrret påskero.

Anonymkode: 9afd5...096

Du har sikkert rett. Men i dag er det altså 4.april, og jeg har hatt ennå ikke hørt noe.

Det er vel et dårlig tegn? :( 

Anonymkode: 0c7fd...728

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.3.2018 den 17.09, AnonymBruker skrev:

Jeg tolker det dithen at de gir deg informasjon om veien videre i prosessen, siden de egentlig skulle gi deg beskjed i dag. Det er veldig vanlig (og egentlig veldig ålreit gjort) når de informerer om at ting blir forsinket, så slipper du å trippe rundt i påsken og lure på hva som skjer.

Så da får du beskjed etter påsken, rett og slett. Lykke til 😊

Anonymkode: 1dede...a2b

Har trippet rundt i hele dag, som er dagen de visstnok skulle ha tilsettingsmøte. Det er etter 15, men ennå ikke fått noen beskjed.

Anonymkode: 0c7fd...728

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har sikkert rett. Men i dag er det altså 4.april, og jeg har hatt ennå ikke hørt noe.

Det er vel et dårlig tegn? :( 

Anonymkode: 0c7fd...728

Det er ikke sikkert de har hatt møtet enda

Anonymkode: 206e7...899

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har trippet rundt i hele dag, som er dagen de visstnok skulle ha tilsettingsmøte. Det er etter 15, men ennå ikke fått noen beskjed.

Kan bli sent før du hører noe. De skal nok drikke kaffe og sludre en stund før de kommer i gang.

Anonymkode: 6b0ab...e85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan bli sent før du hører noe. De skal nok drikke kaffe og sludre en stund før de kommer i gang.

Anonymkode: 6b0ab...e85

Det er en skole. Tror ikke så mange er der etter rundt 16.

Er det sannsynlig at de kanskje bare har tilsettingsmøtet i dag, og ringer rundt med tilbud og avslag i morgen?

Anonymkode: 0c7fd...728

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er en skole. Tror ikke så mange er der etter rundt 16.

Er det sannsynlig at de kanskje bare har tilsettingsmøtet i dag, og ringer rundt med tilbud og avslag i morgen?

Anonymkode: 0c7fd...728

I kommuner der jeg har jobbet, er det først de som fikk avslag som blir kontaktet. Ar du ikke hørt noe innen fredag så kan du eller gruble i helgen.

Anonymkode: c71d5...3a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I kommuner der jeg har jobbet, er det først de som fikk avslag som blir kontaktet. Ar du ikke hørt noe innen fredag så kan du eller gruble i helgen.

Anonymkode: c71d5...3a0

Kan visst gruble meg blå av dette. Har jo også hørt det motsatte; de som blir ansatt kontaktes først, de andre kanskje aldri.

Anonymkode: 0c7fd...728

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan visst gruble meg blå av dette. Har jo også hørt det motsatte; de som blir ansatt kontaktes først, de andre kanskje aldri.

Anonymkode: 0c7fd...728

Det varierer. Jeg fikk jobb for noen mnd siden og da kontaktet de meg i lunsjtid dagen de hadde møte, men tenker det sikkert ikke er uvanlig at de ringer dagen etter. Det er ikke noe du kan gjøre noe med uansett, så prøv å tenk på noe annet og ring dem i morgen ettermiddag om du ikke har hørt noe innen den tid. Lykke til.

Anonymkode: 206e7...899

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det varierer. Jeg fikk jobb for noen mnd siden og da kontaktet de meg i lunsjtid dagen de hadde møte, men tenker det sikkert ikke er uvanlig at de ringer dagen etter. Det er ikke noe du kan gjøre noe med uansett, så prøv å tenk på noe annet og ring dem i morgen ettermiddag om du ikke har hørt noe innen den tid. Lykke til.

Anonymkode: 206e7...899

Fikk mail, de hadde visst innstilt noen andre til stillingen. Uten noen forklaring. Jeg er/var veldig godt kvalifisert. Kan jeg be om begrunnelse, evt. utvidet søkerliste?

Anonymkode: 0c7fd...728

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fikk mail, de hadde visst innstilt noen andre til stillingen. Uten noen forklaring. Jeg er/var veldig godt kvalifisert. Kan jeg be om begrunnelse, evt. utvidet søkerliste?

Anonymkode: 0c7fd...728

Det kan du sikkert, men dersom du kom så langt i prosessen er forskjellen på deg og den som fikk jobben sannsynligvis minimal. Med mindre du er gravid, handikappet eller det er andre grunner til at du kanskje kan ha blitt diskriminert vil jeg gått videre. 

Anonymkode: 3190d...963

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...