Gå til innhold

Kjør pent, men ikke så du irriterer andre..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Blir så frustrert av folk som kjører i 50 i 60 sona, eller 70 i 80 sona...

For ikke å snakke om de som driter i blinklys.

Er ikke rart det blir farlige forbikjøringer og situasjoner ut av det.

 

 

Anonymkode: 1be6a...059

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Samme her. Hver gang jeg er ute og kjører så er det alltid noen som skal kjøre 10 km eller mer under fartsgrensen, og hver gang irriterer jeg meg er enn jeg burde. Ofte eldre mennesker, men likevel..kan du ikke kjøre fartsgrensen når vær og føre tillater det, så drit i å vær på veien :kjefte:

Anonymkode: 99cf9...fb7

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er rart hvor enkelt det hadde vært om man hadde brukt speilet.

Det er lov å kjøre inn til siden og slippe folk forbi...

Anonymkode: 1be6a...059

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Blir så frustrert av folk som kjører i 50 i 60 sona, eller 70 i 80 sona...

For ikke å snakke om de som driter i blinklys.

Er ikke rart det blir farlige forbikjøringer og situasjoner ut av det.

 

 

Anonymkode: 1be6a...059

Farlige forbikjøringer skjer uansett, og man bør gå i seg selv om man setter andres liv på spill ved å foreta slike forbikjøringer. Sinker finnes over alt, men man kan vise tegn på at de skal vike. Heldigvis er mange av de flinke til å slippe forbi når de har mulighet. 

Anonymkode: 365d8...772

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Blir så frustrert av folk som kjører i 50 i 60 sona, eller 70 i 80 sona...

For ikke å snakke om de som driter i blinklys.

Er ikke rart det blir farlige forbikjøringer og situasjoner ut av det.

 

 

Anonymkode: 1be6a...059

Det med farten har vel ofte en sammenheng med at speedometerne i biler nesten alltid viser for høy fart. 

Anonymkode: f2711...0b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det med farten har vel ofte en sammenheng med at speedometerne i biler nesten alltid viser for høy fart. 

Anonymkode: f2711...0b3

Tar jo det med i betraktningen.

Men når jeg blir liggende i 60 km i en 70 sone og det er gode kjøreforhold så er det veldig fristende å kjøre forbi..

Ser som oftest at det er flere enn meg som irriterer seg når vi blir liggende flere biler i klynge.

Just saying..

Anonymkode: 1be6a...059

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tar jo det med i betraktningen.

Men når jeg blir liggende i 60 km i en 70 sone og det er gode kjøreforhold så er det veldig fristende å kjøre forbi..

Ser som oftest at det er flere enn meg som irriterer seg når vi blir liggende flere biler i klynge.

Just saying..

Anonymkode: 1be6a...059

Hvor lenge pleier du å måtte ligge bak noen som kjører 10 under? Hvorfor er det fristende å kjøre forbi? Fordi du sparer så mye tid? 

Endret av penny_
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Farlige forbikjøringer skjer uansett, og man bør gå i seg selv om man setter andres liv på spill ved å foreta slike forbikjøringer. Sinker finnes over alt, men man kan vise tegn på at de skal vike. Heldigvis er mange av de flinke til å slippe forbi når de har mulighet. 

Anonymkode: 365d8...772

Enig. Jeg ligger ofte 10 km/t over i høye hastigheter og på fine veier, da f.eks 90 i 80. Og LIKEVEL er det folk som kjører forbi. Det er så unødvendig og jeg tenker bare at det kan være jeg kommer rundt neste sving og da er personene som sitter i den bilen drept eller har drept noen andre i trafikken. 

Anonymkode: d01b9...661

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Blir så frustrert av folk som kjører i 50 i 60 sona, eller 70 i 80 sona...

For ikke å snakke om de som driter i blinklys.

Er ikke rart det blir farlige forbikjøringer og situasjoner ut av det.

 

 

Anonymkode: 1be6a...059

Samme her.

Skjønner de som ligger 20 under, de er redde, men blir irritert når de ikke kjører til siden for å slippe forbi

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig. Jeg ligger ofte 10 km/t over i høye hastigheter og på fine veier, da f.eks 90 i 80. Og LIKEVEL er det folk som kjører forbi. Det er så unødvendig og jeg tenker bare at det kan være jeg kommer rundt neste sving og da er personene som sitter i den bilen drept eller har drept noen andre i trafikken. 

Anonymkode: d01b9...661

Så lenge de gjør kontrollerte forbikjøringer ser jeg ikke problemet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, penny_ skrev:

Hvor lenge pleier du å måtte ligge bak noen som kjører 10 under? Hvorfor er det fristende å kjøre forbi? Fordi du sparer så mye tid? 

Her jeg bor så skjer det ofte, og jeg sparer nok minutter til at jeg rekker fergen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Enig. Jeg ligger ofte 10 km/t over i høye hastigheter og på fine veier, da f.eks 90 i 80. Og LIKEVEL er det folk som kjører forbi. Det er så unødvendig og jeg tenker bare at det kan være jeg kommer rundt neste sving og da er personene som sitter i den bilen drept eller har drept noen andre i trafikken. 

Anonymkode: d01b9...661

Jeg får vondt i meg bare av å tenke på at folk er villig til å ta et aktivt valget for å øke risikoen til å ødelegge andres liv.

Jeg kom på en ting. Noen burde starte sinnemestringskurs for bilister med høyt temperament. Det er ikke tabu å innrømme at man fort blir sint i trafikken slik det er i mange andre situasjoner, så jeg tror det er gode penger å hente der ;)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Fru Uperfekt skrev:

Her jeg bor så skjer det ofte, og jeg sparer nok minutter til at jeg rekker fergen

Må du ta forbikjøringer som fort kan bli veldig farlig?
Hvis dette er noe som skjer ofte, så ville jeg vurdert å starte litt tidligere, altså. Ingen unnskyldning er god nok til å risikere liv. Du må gjerne skylde på alle andre, men du kan kun kontrollere det du selv gjør.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helt enig! For all del, folk må få kjøre i den farta de selv er komfortable med, men slipp for guds skyld andre forbi! Om jeg av en eller annen grunn ikke ønsker å holde fartsgrensen så kjører jeg av på første mulige plass for å slippe folk forbi meg. Det skulle bare mangle.

Jeg blir personlig ikke irritert over å ligge bak en person i 70 i 80-sona et lite stykke, men etter fjerde buss stoppet så er jeg eitrende forbanna 😡 Jeg er forferdelig pysete til å kjøre forbi og det er fryktelig frustrerende og ligge bak en "søndagsturist" mil etter mil.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Sirah skrev:

Helt enig! For all del, folk må få kjøre i den farta de selv er komfortable med, men slipp for guds skyld andre forbi! Om jeg av en eller annen grunn ikke ønsker å holde fartsgrensen så kjører jeg av på første mulige plass for å slippe folk forbi meg. Det skulle bare mangle.

Jeg blir personlig ikke irritert over å ligge bak en person i 70 i 80-sona et lite stykke, men etter fjerde buss stoppet så er jeg eitrende forbanna 😡 Jeg er forferdelig pysete til å kjøre forbi og det er fryktelig frustrerende og ligge bak en "søndagsturist" mil etter mil.

Når noe gjør meg så forbannet, så må jeg gjøre noe med det. Noter regnr og send en sms til eieren neste gang du stopper :P Det er flere som har brutt vikeplikten som jeg har hatt lyst til og kjefte opp!

Endret av penny_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig. Jeg ligger ofte 10 km/t over i høye hastigheter og på fine veier, da f.eks 90 i 80. Og LIKEVEL er det folk som kjører forbi. Det er så unødvendig og jeg tenker bare at det kan være jeg kommer rundt neste sving og da er personene som sitter i den bilen drept eller har drept noen andre i trafikken. 

Anonymkode: d01b9...661

Samme her og, men så tror jeg enkelte har problemer med å ligge bak en såkalt "kjerringbil" som jeg kjører :PSå da mååå de forbi selv om jeg kjører fartsgrensen og vel så det.

Anonymkode: 99cf9...fb7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

13 minutter siden, penny_ skrev:

Når noe gjør meg så forbannet, så må jeg gjøre noe med det. Noter regnr og send en sms til eieren neste gang du stopper :P Det er flere som har brutt vikeplikten som jeg har hatt lyst til og kjefte opp!

Jeg har etter mange år langs norske landeveier blitt en verdensmester i å telle til ti 😂 Men det har faktisk hendt at jeg har ringt politiet når jeg har ligget bak noen virkelig ikke finner gassen. Politiet har faktisk tatt det seriøst også. Ved iallefall et tilfelle dro de ut og stoppet personen. Så på Twitter dagen etter at personen hadde fått tilsnakk :P

Tidligere bodde jeg på en plass hvor det i løpet av fire mil ikke var noen muligheter til å foreta en fornuftig forbikjøring. Det var 80-sone langs hele strekningen, men innimellom såpass svingete at jeg har full forståelse for at man ikke ønsker å ligge i fartsgrensen om man ikke er kjent. Er man kjent er det null problem å ligge i 80 hele veien. Da det som sagt ikke er noen gode muligheter for forbikjøring så er det MANGE plasser hvor man kan kjøre av veien for å slippe forbi. MANGE! Disse ser man også på LANG avstand. Når du på mil nummer tre ligger bak et hue som ligger i mellom 50 og 60 HELE veien så koker det godt altså! Det er kort og greit så ufattelig frekt!

Ang folk som ikke overholder vikeplikten: Don´t even get me startet 😡

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Samme her og, men så tror jeg enkelte har problemer med å ligge bak en såkalt "kjerringbil" som jeg kjører :PSå da mååå de forbi selv om jeg kjører fartsgrensen og vel så det.

Anonymkode: 99cf9...fb7

Det merker jeg stor forskjell på! Jeg kjørte en periode "kjerringbil" og da insisterte folk på å kjøre forbi meg selv om jeg lå 5-10km/t over fartsgrensen. Kjører jeg min Mercedes eller min samboers store SUV blir jeg sjeldent forbikjørt med mindre jeg kjører som en sinke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor et sted hvor hovedvegene stort sett har midtrekkverk, og hvor det kun er ett felt hver veg. Med ujevne (lange) mellomrom kommer det forbikjøringsfelt. Du kan vedde på at de som kjører 10-20 km/t under fartsgrensene overalt ellers, tråkker klampen i bånn på de få forbikjøringsstrekkene som finnes. Der skal de ikke forsinke noen, nei! :kjefte:

Det andre som irriterer veldig, er de som på død og liv må sette ned farten når de kjører inn i en tunell, selv når tunellen er lys, oversiktlig, og så kort og rett at man ser enden når man kjører inn i den. 

 

Anonymkode: a9d35...32e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, penny_ skrev:

Må du ta forbikjøringer som fort kan bli veldig farlig?
Hvis dette er noe som skjer ofte, så ville jeg vurdert å starte litt tidligere, altså. Ingen unnskyldning er god nok til å risikere liv. Du må gjerne skylde på alle andre, men du kan kun kontrollere det du selv gjør.

Tar kun kontrollerte forbikjøringer, har kjørt nok bil til å ikke sette meg selv og andre i fare. Er tideligere yrkessjåfør.

Starter alltid med 20-30 min margin om jeg skal ta ferge som er over 1t kjøring unna 

Skal jeg ta den i nabolaget (10 min kjøring) beregner jeg 15 min, så jeg kan trygt si at jeg ligger inn margin for å havne bak en traktor e.l 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bor et sted hvor hovedvegene stort sett har midtrekkverk, og hvor det kun er ett felt hver veg. Med ujevne (lange) mellomrom kommer det forbikjøringsfelt. Du kan vedde på at de som kjører 10-20 km/t under fartsgrensene overalt ellers, tråkker klampen i bånn på de få forbikjøringsstrekkene som finnes. Der skal de ikke forsinke noen, nei! :kjefte:

Det andre som irriterer veldig, er de som på død og liv må sette ned farten når de kjører inn i en tunell, selv når tunellen er lys, oversiktlig, og så kort og rett at man ser enden når man kjører inn i den. 

 

Anonymkode: a9d35...32e

Har merket meg at mang en sinke setter opp farten på gode forbikjøringsstrekk, PG er en redd tunneler så bør en stoppe før PG slippe folk forbi. Evt vurdere om det å kjøre bil er noe for en, spess om en bor på Vestlandet

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...