Gå til innhold

Trondheims vakreste café?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg prøver å tenke ut en café i Trondheim sentrum som jeg kan ta med min ... i mangel på et bedre ord "snobbete" venninne til. Mesteparten av caféene i Trondheim er jo veldig uformelle og "hjemmekoslige" så jeg klarer ikke å komme på noen steder som jeg tenker vil passe hennes smak... Hun ville sikkert akseptert typiske "kjede"-caféer som Starbucks, men det synes jeg er utrolig kjedelig og jeg tenker at poenget med å dra et nytt sted forsvinner om man bare skal gå på de samme stedene som hjemme... 

Er det noen som har forslag til caféer i estetisk pene lokaler og kanskje litt mer "formelt" preg i Trondheim? Alle forslag tas i mot med stor takknemlighet :)
 

Anonymkode: b2051...d3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bare blåbær på Solsiden? 

 

Mulig jeg ikke er spesielt hipp og kul, men digger den plassen 😊

Anonymkode: 0a4b9...146

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med Tulla Fischer eller Dromedar Moxness? 

Anonymkode: 0e438...d1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søstrene Karlsen på Solsiden er for de litt kule. 

Anonymkode: f3acf...805

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med arvesølvet? 

De har restaurert hele lokalet med veggmalerier fra 30-talet, alle møblene er ting Britannia skulle kaste når de flyttet og maten er veldig god. Men det er tradisjonsmat med trønderske oppskrifter som er i ferd med å gå i glemmeboken, så om det er fancy nok er jeg usikker på. 

Ellers er jo Bristol fasjonabel gjennom at de er den eldste kafeen i byen som fortsatt er i drift. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva med Tulla Fischer eller Dromedar Moxness? 

Anonymkode: 0e438...d1b

Moxness er et godt forslag! Veldig pent og lyst lokale og høyt under taket. Tulla har endret veldig profil de siste årene og er etter min mening litt mer «shoppingsenter» enn det en gang var...

Anonymkode: b2051...d3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Bondenisse skrev:

Hva med arvesølvet? 

De har restaurert hele lokalet med veggmalerier fra 30-talet, alle møblene er ting Britannia skulle kaste når de flyttet og maten er veldig god. Men det er tradisjonsmat med trønderske oppskrifter som er i ferd med å gå i glemmeboken, så om det er fancy nok er jeg usikker på. 

Ellers er jo Bristol fasjonabel gjennom at de er den eldste kafeen i byen som fortsatt er i drift. 

Takk for to gode forslag! Litt sånn gammeldags og pent passer nok midt i blinken! 😊

 

Anonymkode: b2051...d3c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har erfaring med cafeen på trøndelag teater på dagtid? 

Anonymkode: b2051...d3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har vært på Almas som ligger der BrukBar var før? Er det fint der?

Anonymkode: b2051...d3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mormors Stuer. Utrolig koselig, med gamle møbler, bilder etc.

Hotell Bristol med Vinterhaven og Bibliotekbaren.

Anonymkode: d55ab...436

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mormors Stuer. Utrolig koselig, med gamle møbler, bilder etc.

Hotell Bristol med Vinterhaven og Bibliotekbaren.

Anonymkode: d55ab...436

Ja, hun elsker både Hotell Bristol og Grand Hotell, men de er jo i Oslo...

Mormors Stuer ville hun nok ikke satt fot hos, kjenner jeg henne rett... «Brunt», billig og helt feil klientell... 

Anonymkode: b2051...d3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er det noen som har vært på Almas som ligger der BrukBar var før? Er det fint der?

Anonymkode: b2051...d3c

Almas er trivelig, men litt brunt interiør, ser slitt ut. Og på dagtid er mange stamgjester som ser ennå mer slitne ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff, så slitsomt å måtte tekkes en slik person, i stedet for å ta henne med på en av de flotte kafeene som er unike for Trondheim! Slik som f.eks. Bakklandet skysstasjon.

Kanskje sky bar på Clarion brattøra? Aldri vært der selv, men det er sikkert fjongt. Mer en bar enn en kafé, sikkert. Eventuelt café Bagatell, eller heter det Bristol nå? Gode kaker, populært blant fjonge damer fra Singsaker og mine homofile guttevenner... :) 

Anonymkode: 6d8ea...40f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...