Gå til innhold

Retusjering av foto


Gjest pelikanen

Anbefalte innlegg

Gjest pelikanen

Ser Oslo kommune forbyr dette på offentlige plasser. Hurra

Et skritt på veien. Dette tror jeg faktisk vil ramme bloggere etterhvert. Om det ikke blir forbudt, men at bilder som er fikset, skal merkes.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Folk må da få gjøre som de vil med sine egne bilder, uten at andre skal blande seg inn

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pelikanen
3 minutter siden, Honey Dew skrev:

Folk må da få gjøre som de vil med sine egne bilder, uten at andre skal blande seg inn

Syns at bloggere som fremstiller seg som forbilder for andre, bør merke de. Når du eks er grusom tynn, og eks samler mage og hofte....ikke bra. Samtidig som de sier at trening og kosten har gjort de slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX

Jeg er helt enig, et krav om å merke retusjerte bilder er et skritt i riktig retning. Det vil viktigst av alt, gi unge jenter og gutter en større forståelse av at hva som er falskt. Dessuten tror jeg det vil før til en endring i hvordan man tenker rundt reklame og redigering av bilder. Effekten av en retusjert modell med en diger merking vil jo slå ihjel budskapet om at med produkt x vil du oppnå / oppleve y virkning. 

Hele målet med å retusjere er jo å få forbrukeren til å ønske å oppnå det de ser på bildet. Står det ved siden av at bildet er retusjert sier man jo direkte at dette ikke er oppnåelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, pelikanen skrev:

Ser Oslo kommune forbyr dette på offentlige plasser. Hurra

Et skritt på veien. Dette tror jeg faktisk vil ramme bloggere etterhvert. Om det ikke blir forbudt, men at bilder som er fikset, skal merkes.

 

Er heldigvis sjeldent jeg retusjerer bilder på offentlige plasser, gjør det stort sett hjemme.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest tourettes

Lurer på hvordan de ser for seg at dette skal funke i praksis jeg? ALT av foto til reklamebruk er retusjert. Er det maniplulert de mener? Hadde i det minste vært OK om de brukte rette begreper...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, pelikanen skrev:

Syns at bloggere som fremstiller seg som forbilder for andre, bør merke de. Når du eks er grusom tynn, og eks samler mage og hofte....ikke bra. Samtidig som de sier at trening og kosten har gjort de slik.

Da bør en unngå sminke også, siden en ikke ser naturlig ut

Endret av Honey Dew
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...