Gå til innhold

Havregrøt- hvor mye ødelegger det om jeg tar på sukker?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Rart at jeg kan ikke fordra sukker på havregrøten min.. Liker havregrøten best uten noe som helst 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skjønner ikke hva du skal ødelegge? Er det snakk om sunnhet her? Havregrøt er langt fra sunt, så om du tar en halv teskje sukker på, så er det fortsatt usunt. Skal du ned i vekt, så må du gi kroppen gunstige forhold for å slippe lagret fett. Spiser du mye karbohydrater setter du på fettforbrenningsbremsene. I tillegg inneholder havre og annen korn anti-næring som hemmer opptak av vitaminer og mineraler. Så havregrøt er absolutt ikke noe du bør spise hvis målet er å spise sunt eller å gå ned i vekt. Kaloriinnhold har ingenting med sunnhet å gjøre.

Anonymkode: c32f4...838

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg skjønner ikke hva du skal ødelegge? Er det snakk om sunnhet her? Havregrøt er langt fra sunt, så om du tar en halv teskje sukker på, så er det fortsatt usunt. Skal du ned i vekt, så må du gi kroppen gunstige forhold for å slippe lagret fett. Spiser du mye karbohydrater setter du på fettforbrenningsbremsene. I tillegg inneholder havre og annen korn anti-næring som hemmer opptak av vitaminer og mineraler. Så havregrøt er absolutt ikke noe du bør spise hvis målet er å spise sunt eller å gå ned i vekt. Kaloriinnhold har ingenting med sunnhet å gjøre.

Anonymkode: c32f4...838

Bare tull. Havregrøt er veldig sunt. Karbohydrater er ikke farlig og gjør en ikke feit. Det er kaloriunderskuddet som har betydning for om man går ned i vekt eller ikke. 

Jeg synes havregrøt er veldig godt og mettende. En teskje sukker ekstra har ingen betydning og ødelegger ingenting. 

Anonymkode: 3d7b7...bd2

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sisti

En halv-en hel teskje sukker går helt fint. Hvis du teller kalorier tilpasser du deg jo, så får du etterhvert vurdere om det er nødvendig av deg å kutte den teskjeen for å spise en gulrot ekstra (som noen brukte som eksempel)... 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bare tull. Havregrøt er veldig sunt. Karbohydrater er ikke farlig og gjør en ikke feit. Det er kaloriunderskuddet som har betydning for om man går ned i vekt eller ikke. 

Jeg synes havregrøt er veldig godt og mettende. En teskje sukker ekstra har ingen betydning og ødelegger ingenting. 

Anonymkode: 3d7b7...bd2

Hadde du hatt rett så hadde vi ikke hatt en overvektsepidemi.

Anonymkode: c32f4...838

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde du hatt rett så hadde vi ikke hatt en overvektsepidemi.

Anonymkode: c32f4...838

Tror du at de overvektige ble overvektige på havregrøt med en teskje sukker i.....?

Anonymkode: 654cd...48a

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sisti
13 minutter siden, AnonymBruker said:

Hadde du hatt rett så hadde vi ikke hatt en overvektsepidemi.

Anonymkode: c32f4...838

... Du tror havregrøten er årsaken? 

:hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På 23.3.2018 den 12.28, AnonymBruker skrev:

Tror du at de overvektige ble overvektige på havregrøt med en teskje sukker i.....?

Anonymkode: 654cd...48a

Var det kun det personen skrev?

På 23.3.2018 den 12.37, Sisti skrev:

... Du tror havregrøten er årsaken? 

:hoho:

Haha, nei. Ingen én ingrediens er årsaken. Men det er medvirkende. Havregrøt er LANGT fra sunt.

Anonymkode: c32f4...838

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 31.3.2018 den 22.32, AnonymBruker skrev:

Var det kun det personen skrev?

Haha, nei. Ingen én ingrediens er årsaken. Men det er medvirkende. Havregrøt er LANGT fra sunt.

Anonymkode: c32f4...838

Hva baserer du det utsagnet på? Jeg vet at mange lavkarbo/paleotilhengere mener at korn ikke er bra, men finnes det faktisk noen skikkelig forskning på dette? Med mindre du har glutenintoleranse/cøliaki/IBS, så er det vel først og fremst fytinsyren i korn som i noen grad er ugunstig, og den forsvinner jo ved bløtlegging. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I havregrøt ELSKER jeg å ha cottage cheese på toppen, med litt blåbærsyltetøy uten tilsatt sukker. nam nam :alice:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...