Gå til innhold

Kjæreste på fylletur på en torsdag, Permisjonsdag imorgen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

9 hours ago, AnonymBruker said:

han har EN dag fri i uken for å være med sønnen vår og bygge god kvalitetstid.

Latterlig, man har ikke kvalitetstid med med en reivunge! Mannen har fri en dag i uka for at barnets mor skal få late seg den dagen, ingen annen grunn. Hun er sur fordi hun mener at hennes fridag går i vasken. At han ikke er kapabel til å passe en unge på 10 måneder, er selvfølgelig bare tøys. Jobben er ikke nettopp rakettforskning, og går akkurat like greit om en er litt sjaber. Kan sammenlignes med lett feber – 38-39°C. 

Anonymkode: 18469...c52

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har mange gleder i hverdagen, helger og ferier :) Årsaken til at jeg spør er om det er så kjipt å ha barn at det er så sinnsykt deilig å være borte fra det. Har bl.a kollegaer som sier at de ikke ser fram til helger og ferier fordi det er så slitsomt med barna. Det er trist, synes jeg, og slike kommentarer fungerer meget godt som prevensjon. 

Anonymkode: 293cf...41d

Du overtolker jo noe voldsomt. Man kan glede seg til noe uten at det betyr at tilværelsen er kjip. Det å ha barn er en jobb og det er tidvis slitsomt. Men kjipt synes jeg ikke det er. Synes jeg det er deilig med en fridag hvor jeg bare kan være meg og hente inn litt ekstra energi? Absolutt! Det betyr ikke at jeg ville byttet ut tilværelsen som mamma med å være barnløs. 

Anonymkode: 5aa75...28c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sisti
1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg har mange gleder i hverdagen, helger og ferier :) Årsaken til at jeg spør er om det er så kjipt å ha barn at det er så sinnsykt deilig å være borte fra det. Har bl.a kollegaer som sier at de ikke ser fram til helger og ferier fordi det er så slitsomt med barna. Det er trist, synes jeg, og slike kommentarer fungerer meget godt som prevensjon. 

Anonymkode: 293cf...41d

Nei, for de fleste er det ikke så kjipt å ha barn. Men jeg for eksempel, jeg ELSKER alenetid. Derfor kan jeg glede meg lenge til det, selv om jeg elsker livet med barn. Jeg greier å ha flere gleder i livet på en gang, og det ene utelukker ikke det andre, men visse ting lar seg ikke kombinere i ett og samme øyeblikk - barn og alenetid, for eksempel. Snø og strand lar seg heller ikke kombinere, så om man elsker snø kan man likevel glede seg til en tur til Syden i november. 

Men hvis du er veldig redd for å føle at livet med barn blir kjipt, så lar du være. Det er ikke alle som elsker livet med barn, men vi kan jo ikke fortelle deg om DU blir å elske det. Jeg storgleder meg til påskeferie med sønnen min. Og gleder meg mye til alenehelg uten mann og barn i april. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det blir uansett synsing fra vår side... ut i fra hvordan TS beskrev oppførselen hans i natt (ommøblere stua fra 2-6, ikke være snakkenes til) gjetter jeg meg til høy promille. 

Med promillekalulatoren til Din Side, får jeg at han med 10 halvlitere og 80 kg tidligst er edru kl 14, senest kl 19. Mange undervurderer dagen-derpå-promille. Og at han kl 11 har ca 1 i promille. 

Uansett kan vi vel være enige i at han fortsatt har uansvarlig høy  promille etter 2-3 timers søvn, og med det ikke bør ta seg av et barn. 

Anonymkode: eaf44...04a

Ikke synsing, men en veldig ca. beregning. https://www.promille.no/promille-kalkulator/

Nei jeg er ikke nødvendigvis enig i at det er en uansvarlig høy promille. Nei du kan kanskje ikke kjøre bil, men å masse en baby i noen timer greier du, for en gangs skyld. Det er ikke ideelt, men jeg ville ikke avlyst planene for dagen hvis det var  min mann. Jeg ville latt han få kjenne på hvor jævlig det er selv :P 

Anonymkode: 3ccfe...21d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vil ikke kalle deg nazist, TS, men det kan høres ut som om du personlig har gått i lære hos Hitler.

Alle kan gå på en smell og det er da vitterlig ikke verdens undergang om dette har skjedd en gang i løpet av permisjonstiden. Da tar du barnet om morgenen og så hjelper han til når han har kommet seg, så blir det heller hans tur til å ha ansvaret på lørdag og søndag.

Anonymkode: 17ee8...ab8

Denne kommentaren var totalt usmakelig! 

Anonymkode: 65663...34a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke synsing, men en veldig ca. beregning. https://www.promille.no/promille-kalkulator/

Nei jeg er ikke nødvendigvis enig i at det er en uansvarlig høy promille. Nei du kan kanskje ikke kjøre bil, men å masse en baby i noen timer greier du, for en gangs skyld. Det er ikke ideelt, men jeg ville ikke avlyst planene for dagen hvis det var  min mann. Jeg ville latt han få kjenne på hvor jævlig det er selv :P 

Anonymkode: 3ccfe...21d

Promille og bæring/stell av barn hører ikke sammen! 

Anonymkode: 65663...34a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Promille og bæring/stell av barn hører ikke sammen! 

Anonymkode: 65663...34a

Nei, men det går nå greit for en gangs skyld, det er en baby, ikke å operere tungt maskineri. 

Anonymkode: 3ccfe...21d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg har ikke tenkt å la han stå opp med barnet vårt. Unner ikke sønnen vår det. Kjæresten min får heller gå glipp av den dagen og få dårlig samvittighet.  Jeg er SÅ sint nå. Så umodent!!

Anonymkode: a4cd7...a26

Da er du stokk dum da.  Verste ville at han MÅTE opp med barne helt bakfull og såpass dårlig at han ønsker å dø.  Sikkert blir den siste gangen han gjør dette igjen. 

Anonymkode: fc066...248

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du skjønner tydeligvis ikke poenget mitt. Dersom du ikke synes det er trist at folk gruer seg til å tilbringe helger og ferier med familien sin... ja, da sier det mye om deg (denne kommentaren var ikke rettet mot TS, men er om mine kollegaer som jeg nevnte i forrige post). 

Anonymkode: 293cf...41d

Å glede seg til en fridag er jo ikke det samme som at man gruer seg til alle andre dager :klo: 

i dette tilfelle hadde Ts planlagt masse aktiviteter hun gledet seg til, er det virkelig vanskelig å forstå at man kan glede seg til noe som ikke innebærer barna i tillegg til at man koser seg med det å ha barn? 

Jeg har ikke barn selv, men skjønner jo at et avbrekk fra hverdagslivet er deilig innimellom. 

Anonymkode: 4ed8e...696

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...