Gå til innhold

Kjæreste på fylletur på en torsdag, Permisjonsdag imorgen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, Ananas. skrev:

Du kan vekke ham nå, og få bruk resten av dagen, eller du kan la ham sove ut og så klandre ham for at du gikk glipp av denne delen av dagen også. Du KAN få trent, gjort noen ærender osv., men da må han tuppes ut av sengen NÅ, og det er du i din fulle rett til å gjøre. 

Joda, tenker bare at sønnen min har det best sammen med meg. Ikke en som er kjempebakfull og dårlig!

Anonymkode: a4cd7...a26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vekk ham nå! Det er bare belønning å kunne få sove ut rusen så lenge han kan. 

Anonymkode: d20f4...20f

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fordi dere ikke forstår hvordan det må være tenker jeg. Som om dere synes det er greit om det skjer en gang liksom

Anonymkode: a4cd7...a26

Jeg syntes egentlig det. Jeg har selv vært bakfull en og annen gang imens jeg har stått opp med barna. Noen få ganger har jeg endt opp med å drikk mer enn det jeg burde. Husker første gang jeg drakk IPA øl for eksempel. Tenkte jo ikke på at denne er sterkere enn vanlig øl, var rimelig fyllesyk dagen der på. Men hadde lovet barna Leos lekeland, så da var det bare å komme seg opp og ta seg sammen :P Syntes det er helt greit, det er for det meste bare mannen din det går utover, og om barna EN gang har opplevd at pappa er litt slapp, jaja, da overlever de nok fint det de også...

 

Anonymkode: 3ccfe...21d

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han vet godt jeg hadde gledet meg LENGE til denne fredagen hvor jeg skulle gjøre mange ærend og få trent osv. Ingenting får jeg gjort. Han ligger og sover.

Anonymkode: a4cd7...a26

Er det så kjipt å ha barn at man gleder seg lenge til en fridag? Spør fordi jeg oppriktig lurer. Er i en alder hvor toget er i ferd med å forlate stasjonen, og klarer fortsatt ikke å ta et valg.

Anonymkode: 293cf...41d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Å være ute og ta noen øl, ok. Da får han selv stå i at det er tung dagen etter. 

Det som ikke er greit er å bli så full at man fortsatt er beruset når man skal passe småbarn. Null promille har han jo ikke før godt utpå kvelden i morgen. Og det er selvfølgelig heller ikke greit at han er så sliten at han ødelegger din dag. 

Du har all rett til å bli forbanna, men forsøk med god dialog i stedet for kjefting og smelling. Ser han selv hvor idiotisk dette er, skjer det nok ikke igjen. 

Anonymkode: eaf44...04a

Det var jo å ta i da. Hvis han veier 80 kg, og drakk la oss si 10 halvlitere og sluttet å drikke kl 02. Så vil han være edru kl 11 dagen etter. 

Anonymkode: 3ccfe...21d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men er det Ok? Burde han ikke tenke seg om før han drikker seg full da? Nå må jeg avlyse mine planer for dagen. Han har permisjon en dag i uken med barnet sitt. Han har ikke sammenhengende 10 uker som «alle andre» 

Anonymkode: a4cd7...a26

Nei det er ikke «ok», men han hadde det iværtfall veldig gøy i går da, og klarte ikke å løsrive seg fra morroa... jeg hadde blitt ganske irritert selv men jeg hadde latt han passe ungen 8 timer etter at han kom hjem (kl 10 i ditt tilfelle), så kunne du ha gått å gjort det du skulle. Fortell han at du synes at det var ganske teit og at du håper at det var verdt det og fortell han at 1 gang er greit men at du ikke kommer til å gi ham samme forståelsen dersom det skjer igjen. Han bortprioriterte faktisk både barnet sitt og deg da han gikk på fylla spontant. Men synes at du skal være forsiktig med å slå ned for hardt på dette dersom det var et engangstilfelle. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sisti
22 minutter siden, AnonymBruker said:

Er det så kjipt å ha barn at man gleder seg lenge til en fridag? Spør fordi jeg oppriktig lurer. Er i en alder hvor toget er i ferd med å forlate stasjonen, og klarer fortsatt ikke å ta et valg.

Anonymkode: 293cf...41d

Man kan da glede seg til fridag selv om man elsker tilværelsen med barn? 

Eller kan ikke folk som elsker jobben sin glede seg til ferie, liksom? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var jo å ta i da. Hvis han veier 80 kg, og drakk la oss si 10 halvlitere og sluttet å drikke kl 02. Så vil han være edru kl 11 dagen etter. 

Anonymkode: 3ccfe...21d

Det blir uansett synsing fra vår side... ut i fra hvordan TS beskrev oppførselen hans i natt (ommøblere stua fra 2-6, ikke være snakkenes til) gjetter jeg meg til høy promille. 

Med promillekalulatoren til Din Side, får jeg at han med 10 halvlitere og 80 kg tidligst er edru kl 14, senest kl 19. Mange undervurderer dagen-derpå-promille. Og at han kl 11 har ca 1 i promille. 

Uansett kan vi vel være enige i at han fortsatt har uansvarlig høy  promille etter 2-3 timers søvn, og med det ikke bør ta seg av et barn. 

Anonymkode: eaf44...04a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vet ikke, er det lurest å vekke han? Tenker litt at han kan sove så lenge han vil og heller gå glipp av denne dagen. Hans feil

Anonymkode: a4cd7...a26

Nå bare sutrer du. Og tilrettelegger for at dette vil skje igjen. Vekk han, sett han i gang med noe husarbeid, la han føle på alt dette var dumt. 

Anonymkode: 21dbf...95a

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Sisti skrev:

Man kan da glede seg til fridag selv om man elsker tilværelsen med barn? 

Eller kan ikke folk som elsker jobben sin glede seg til ferie, liksom? 

Jeg liker jobben min, men gleder meg ikke LENGE til en fridag. Skal jeg på en spennende reise i ferien så kan jeg glede meg en stund til det. (TS skrev: Han vet godt jeg hadde gledet meg LENGE til denne fredagen).

Anonymkode: 293cf...41d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Samboer har permisjon en dag i uken sammen med vår sønn på ti måneder. Han skal ha permisjon i morgen. Han står da opp med baby og er med han hele dagen. Han kjenner godt til rutinene her. I kveld traff han noen kompiser for et par øl rett etter mini sin leggetid. Ikke visste jeg at dette skulle føre til en fyllekule. De andre kompisene han var med har IKKE barn. Min samboer visste veldig godt at han skal ha sin dag med mini i morgen. Han kom hjem halv 2 sjanglende og illeluktende av alkohol. Klarte såvidt å stokke ordene når jeg sto våken i stua. Jeg godtar ikke at han skal stå opp med sønnen vår i 5-6 tiden i den standen. Jeg mener han burde tenkt seg om og tatt ansvaret man har ved å ha barn. Synes det er feigt av han å bruke anledningen ved at han har fri fra jobb ved å drikke seg full på en torsdag, men hallo - han har EN dag fri i uken for å være med sønnen vår og bygge god kvalitetstid. Er jeg helt på jordet her?! Eller har jeg rett til å bli forbanna?

Anonymkode: a4cd7...a26

Det der hadde jeg reagert kraftig på og. Syns du burde kastet vann i hodet hans kl 6 på morgenen og tvunget han til å stå opp med deg og barnet. La han være våken rundt dere og lide litt ekstra hele dagen. Når barnet deres sover igjen tar du en skikkelig prat med han om saken.

Anonymkode: 9e33a...ecc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg liker jobben min, men gleder meg ikke LENGE til en fridag. Skal jeg på en spennende reise i ferien så kan jeg glede meg en stund til det. (TS skrev: Han vet godt jeg hadde gledet meg LENGE til denne fredagen).

Anonymkode: 293cf...41d

Så fordi du ikke evner å glede deg til ting så får ingen andre det heller?

Anonymkode: 76de4...314

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Så fordi du ikke evner å glede deg til ting så får ingen andre det heller?

Anonymkode: 76de4...314

Jeg har mange gleder i hverdagen, helger og ferier :) Årsaken til at jeg spør er om det er så kjipt å ha barn at det er så sinnsykt deilig å være borte fra det. Har bl.a kollegaer som sier at de ikke ser fram til helger og ferier fordi det er så slitsomt med barna. Det er trist, synes jeg, og slike kommentarer fungerer meget godt som prevensjon. 

Anonymkode: 293cf...41d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Nina1975

Det var nok ikke meningen at det skulle bli en fyllekule, han har bare gått på en smell. Det kan alle. Plei han godt å si at det ikke skal gjenta seg. Han synes nok det var dumt at han gikk glipp av en dag med babyen. Om det gjentar seg hadde det vært en annen sak, hadde nok ikke latt han tatt hånd om babyen da heller, men hadde dratt han opp for å vaske huset eller noe. Kanskje du kan gjøre det samme en kveld, bli pære full sånn at han må avlyse sine planer neste dag? At han får kjenne litt på den? Noen menn lærer bare på den måten visst.:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har mange gleder i hverdagen, helger og ferier :) Årsaken til at jeg spør er om det er så kjipt å ha barn at det er så sinnsykt deilig å være borte fra det. Har bl.a kollegaer som sier at de ikke ser fram til helger og ferier fordi det er så slitsomt med barna. Det er trist, synes jeg, og slike kommentarer fungerer meget godt som prevensjon. 

Anonymkode: 293cf...41d

Herregud. Tydelig at du er barnløs ja. Du syntes det er trist at kollegaer med en hektisk hverdag ser frem til litt fritid? 

Kom tilbake om noen år og tre barn så lærer du deg å sette pris på litt egentid som kvinne, ikke bare mamma. For du vet vel at mammaer er kvinner med egne interesser utenom barna? Mammaer er ingen egen rase.

Anonymkode: 76de4...314

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Herregud. Tydelig at du er barnløs ja. Du syntes det er trist at kollegaer med en hektisk hverdag ser frem til litt fritid? 

Kom tilbake om noen år og tre barn så lærer du deg å sette pris på litt egentid som kvinne, ikke bare mamma. For du vet vel at mammaer er kvinner med egne interesser utenom barna? Mammaer er ingen egen rase.

Anonymkode: 76de4...314

Du skjønner tydeligvis ikke poenget mitt. Dersom du ikke synes det er trist at folk gruer seg til å tilbringe helger og ferier med familien sin... ja, da sier det mye om deg (denne kommentaren var ikke rettet mot TS, men er om mine kollegaer som jeg nevnte i forrige post). 

Anonymkode: 293cf...41d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Samboer har permisjon en dag i uken sammen med vår sønn på ti måneder. Han skal ha permisjon i morgen. Han står da opp med baby og er med han hele dagen. Han kjenner godt til rutinene her. I kveld traff han noen kompiser for et par øl rett etter mini sin leggetid. Ikke visste jeg at dette skulle føre til en fyllekule. De andre kompisene han var med har IKKE barn. Min samboer visste veldig godt at han skal ha sin dag med mini i morgen. Han kom hjem halv 2 sjanglende og illeluktende av alkohol. Klarte såvidt å stokke ordene når jeg sto våken i stua. Jeg godtar ikke at han skal stå opp med sønnen vår i 5-6 tiden i den standen. Jeg mener han burde tenkt seg om og tatt ansvaret man har ved å ha barn. Synes det er feigt av han å bruke anledningen ved at han har fri fra jobb ved å drikke seg full på en torsdag, men hallo - han har EN dag fri i uken for å være med sønnen vår og bygge god kvalitetstid. Er jeg helt på jordet her?! Eller har jeg rett til å bli forbanna?

Anonymkode: a4cd7...a26

Jeg hadde også blitt irritert. Når det er sagt så lærer han ingenting av at du spiller martyr og skal «nekte» han å ta vare på barnet i dag. Han bør absolutt ta vare på barnet, det blir nok en tanke neste gang han føler for å dra på fylla dagen før han har ansvaret. Om han er litt redusert i dag så går det helt fint med babyen, foreldre blir også syke og må fortsatt ta seg av barna. Det er ikke uansvarlig så lenge han selvfølgelig ikke er beruset. Om du sto opp med barnet i dag så la han hvertfall ta barnet nå så forlater du huset. Jeg tror ikke mange kvinner sin taktikk med å være martyr lærer menn mye, tvert imot så lærer de at når ikke de følger opp ansvaret sitt så står kvinnen parat til å ta over.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ikke kalle deg nazist, TS, men det kan høres ut som om du personlig har gått i lære hos Hitler.

Alle kan gå på en smell og det er da vitterlig ikke verdens undergang om dette har skjedd en gang i løpet av permisjonstiden. Da tar du barnet om morgenen og så hjelper han til når han har kommet seg, så blir det heller hans tur til å ha ansvaret på lørdag og søndag.

Anonymkode: 17ee8...ab8

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du skjønner tydeligvis ikke poenget mitt. Dersom du ikke synes det er trist at folk gruer seg til å tilbringe helger og ferier med familien sin... ja, da sier det mye om deg (denne kommentaren var ikke rettet mot TS, men er om mine kollegaer som jeg nevnte i forrige post). 

Anonymkode: 293cf...41d

Da tror jeg du misforstår kollegaene dine. Det er ingen hemmelighet at helger og ferier kan være utfordrende for de med små barn. Noen barn fungerer best i hverdagen hbor rutiner er de samme. Men dette blir gresk for deg. 

Du trenger ikke bekymre deg for meg og mine barn for de er alle tenåringer så jeg gruer meg ikke til å bruke tid på de. Men jeg evner å sette meg inn i andres menneskers følelser. Som dine kollegaer føler av og til. Tror du virkelig at de ikke er glad i barna sine selv om de har utfordringer knyttet til fridager? Jeg tror du tolker dine kollegaer litt feil. Ikke så rart for det er to forskjellige verdener å ha barn og det å ikke ha barn.  Så du skal skal ikke bli dømt for det. 

Anonymkode: 76de4...314

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde blitt ganske så skuffet/sur hadde samboeren gjort dette. Tror ikke det ville blitt mye kjefting (vi er ikke så kjeftete av oss, det gjør bare at den andre blir sur og istedenfor at det blir konstruktivt), men han hadde fått tydelig beskjed om at det ikke er greit. Spørs litt på hvordan han er når han våkner. Skjønner han at han har vært tåpelig, så er det greit nok, men hvis ikke hadde jeg nok blitt sint. Hadde neppe latt ham sove lenger (nå er jo klokken nesten 12). Om han skal passe på baby eller gjøre noe annet nyttig avhenger vel av hvordan formen er i dag/hva som virker forsvarlig.

Ville uansett ikke satt det i kategorien «bra at han hadde en morsom kveld med kameratene», ikke fordi jeg ikke unner ham det, men det kunne han fint ha gjort det en kveld det ikke var planlagt at han skulle ha ansvar for baby dagen etter. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...