Gå til innhold

Kjæreste på fylletur på en torsdag, Permisjonsdag imorgen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi dere ikke forstår hvordan det må være tenker jeg. Som om dere synes det er greit om det skjer en gang liksom

Anonymkode: a4cd7...a26

Jo vi forstår. Men det er ikke oss det skal føles rett eller galt for. Det er noe som må bli mellom dere. Det som føles galt for en, kan en annen tenke at er helt greit. Det er i dette tilfellet kun du som kan mene noe om dette. 

Anonymkode: adc9b...144

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjønner at du irriterer deg over det, men synes du overdriver dersom det er snakk om én enkelthendelse. Men det er mulig at det er hormonene som tok overtaket over tastaturet, og at du om noen måneder vil innse at dette ikke var en big deal.

Men om dette gjentar seg vil det selvsagt bli problematisk.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At han tør!! Du skal vel på jobb så han må vel fikse dagen. 

Dette er en god grunn til å ikke velge gradert permisjon. La mannfolka være hjemme på heltid så de lærer.

Anonymkode: 76de4...314

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser flere sier han burde stå opp i 5tiden med barnet, men han kom hjem kl 2 og sleit med å snakke skikkelig. Han kan umulig være edru nok kl 5 til å ta seg av et barn. Jeg hadde aldri latt min fulle mann ta seg av barna og synes ta gjør det helt riktig i å ta seg av barnet når det våkner. 

Mannen din har gjort en skikkelig dårlig prioritering her og det er lov å være sur. Han er familiemann nå og kan ikke bare ture på med festing og alkohol slik han føler for uten å tenke på de hjemme. 

Anonymkode: 0ba5b...c75

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

La mannfolka være hjemme på heltid så de lærer.

Ja!

Anonymkode: d20f4...20f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Overrasket
10 minutter siden, AnonymBruker said:

La mannfolka være hjemme på heltid så de lærer.

Anonymkode: 76de4...314

Så klart, her snakker vi om alle menn som gruppe, det er DET denne tråden gjelder. :klaske:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, Overrasket skrev:

Så klart, her snakker vi om alle menn som gruppe, det er DET denne tråden gjelder. :klaske:

Skjerp deg. Du skjønte hva jeg mente. Alle mannfolk på lik linje med alle kvinnfolk har godt av å være hjemme fulltid en periode når barna er små. 

Anonymkode: 76de4...314

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Overrasket
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Skjerp deg. Du skjønte hva jeg mente. 

Anonymkode: 76de4...314

Ja, du mente å sverte menn som gruppe, basert på en tråd om en mann. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Overrasket skrev:

Ja, du mente å sverte menn som gruppe, basert på en tråd om en mann. 

Herregud for noen nærtagne pusekatter dere er 🐈 følte dere vel truffet. 

Anonymkode: 76de4...314

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skjerp deg. Du skjønte hva jeg mente. Alle mannfolk på lik linje med alle kvinnfolk har godt av å være hjemme fulltid en periode når barna er små. 

Anonymkode: 76de4...314

Supert. Da kan vi sitte og se på tv hele dagen og allikevel klage over at kona ikke bidrar nok når hun kommer hjem fra jobb. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Nasse1 skrev:

Alle kan gå på en smell, selv når man er voksen. Har du "rett" til å være sint, ja, men ikke overdriv heller. Om han beklager seg når han våkner,  la det være med det. Så kan du heller bli skikkelig forbanna om det skulle gjenta seg.  

 

Når man har ansvar for barn går man ikke på en smell! På ingen måter! Isåfall skulle alle i Barnevernet bli arbeidsledig. De er nødvendige fordi det finnes uansvarlige voksne, som går på smell, på den ene eller andre måten, og ikke tar nødvendig ansvar for barna. 

Å drikke seg full til langt på natt når man skal ha barnet sitt på morgenen er så uansvarlig som det kan bli. TS har all rett til å være rasende, og bør ikke la han ligge og sove det av seg utover dagen, selv om hun velger å bli tilstede for å holde oppsyn. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, FrodeF skrev:

Supert. Da kan vi sitte og se på tv hele dagen og allikevel klage over at kona ikke bidrar nok når hun kommer hjem fra jobb. 

Du fikk med deg at dette handlet om å være hjemme i permisjon med et lite barn?

Anonymkode: 76de4...314

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, jeg blir litt lei meg av at du skal "sanke" så mye støtte på at han har vært en idiot.. er det en "seier" å få det bekreftet? Sannsynligvis (hvis han er normalt oppegående) skjønner mannen din at han har driti seg ut og får nok veldig dårlig samvittighet hvis du tar barnet på morgenen. Av og til er den beste kur å bare la det passere og la han selv kjenne på den dårlige samvittigheten slik at han selv finner ut at han skal beklage. Når (for jeg regner med han gjør det) han ber om unnskyldning kan du jo si til han at du hadde planer og at du kan tilgi dersom det ikke gjentar seg på den måten. Jeg syns man skal ha en "slacke-kvote" i et parforhold. Regner med at du vil ha det tilbake?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Samboer har permisjon en dag i uken sammen med vår sønn på ti måneder. Han skal ha permisjon i morgen. Han står da opp med baby og er med han hele dagen. Han kjenner godt til rutinene her. I kveld traff han noen kompiser for et par øl rett etter mini sin leggetid. Ikke visste jeg at dette skulle føre til en fyllekule. De andre kompisene han var med har IKKE barn. Min samboer visste veldig godt at han skal ha sin dag med mini i morgen. Han kom hjem halv 2 sjanglende og illeluktende av alkohol. Klarte såvidt å stokke ordene når jeg sto våken i stua. Jeg godtar ikke at han skal stå opp med sønnen vår i 5-6 tiden i den standen. Jeg mener han burde tenkt seg om og tatt ansvaret man har ved å ha barn. Synes det er feigt av han å bruke anledningen ved at han har fri fra jobb ved å drikke seg full på en torsdag, men hallo - han har EN dag fri i uken for å være med sønnen vår og bygge god kvalitetstid. Er jeg helt på jordet her?! Eller har jeg rett til å bli forbanna?

Anonymkode: a4cd7...a26

litt dårlig prioritert av ham, men greier han å stå opp å gjøre det han skal så ser jeg ikke problemet og hvorfor du skal lage en tråd om en så liten bagatell

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sisti

Jeg hadde også blitt forbanna, og jeg hadde selvfølgelig latt en beruset mann passe en baby. Helt uaktuelt! 

Men samtidig enig i at det ikke trenger å bli en stor konflikt ut av det. Hør hva han har å si når han er edru. Er han dypt lei seg - greit. Er han ikke det, da har dere mye å snakke om. 

Han kan jo vaske hus og klær og diverse selv om han er bakfull, da. Så du trenger ikke la han sove hele dagen, du kan ha forventinger, det skal bare ikke gå utover barnet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er det så viktig for deg at noen her inne skriver; nei, det er ikke ok? 

Men som flere andre har sagt så kan alle gå på en smell.  

Anonymkode: adc9b...144

Han vet godt jeg hadde gledet meg LENGE til denne fredagen hvor jeg skulle gjøre mange ærend og få trent osv. Ingenting får jeg gjort. Han ligger og sover.

Anonymkode: a4cd7...a26

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Bøff Eløff
2 timer siden, Nasse1 skrev:

Alle kan gå på en smell, selv når man er voksen. Har du "rett" til å være sint, ja, men ikke overdriv heller. Om han beklager seg når han våkner,  la det være med det. Så kan du heller bli skikkelig forbanna om det skulle gjenta seg.  

 

Flaks ikke mor gikk på en smell samtidig da, det ville jo vært krise. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han vet godt jeg hadde gledet meg LENGE til denne fredagen hvor jeg skulle gjøre mange ærend og få trent osv. Ingenting får jeg gjort. Han ligger og sover.

Anonymkode: a4cd7...a26

Hvorfor vekker du han ikke? Halv elleve er da mer enn lenge nok, det er da ingen grunn til at han skal sove bort dagen, selv om han ikke kom hjem før seint. Han må nesten få kjenne på litt konsekvenser av valget sitt. Og da mener jeg ikke nødvendigvis at du skal være sur, og tyne han på den måten, men at han skal være nødt til å stå opp og fungere selv om han må være rimelig bakfull nå.

Anonymkode: 811b0...1d8

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor vekker du han ikke? Halv elleve er da mer enn lenge nok, det er da ingen grunn til at han skal sove bort dagen, selv om han ikke kom hjem før seint. Han må nesten få kjenne på litt konsekvenser av valget sitt. Og da mener jeg ikke nødvendigvis at du skal være sur, og tyne han på den måten, men at han skal være nødt til å stå opp og fungere selv om han må være rimelig bakfull nå.

Anonymkode: 811b0...1d8

Vet ikke, er det lurest å vekke han? Tenker litt at han kan sove så lenge han vil og heller gå glipp av denne dagen. Hans feil

Anonymkode: a4cd7...a26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Vet ikke, er det lurest å vekke han? Tenker litt at han kan sove så lenge han vil og heller gå glipp av denne dagen. Hans feil

Anonymkode: a4cd7...a26

Du kan vekke ham nå, og få bruk resten av dagen, eller du kan la ham sove ut og så klandre ham for at du gikk glipp av denne delen av dagen også. Du KAN få trent, gjort noen ærender osv., men da må han tuppes ut av sengen NÅ, og det er du i din fulle rett til å gjøre. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...