Gå til innhold

Kjæreste på fylletur på en torsdag, Permisjonsdag imorgen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Samboer har permisjon en dag i uken sammen med vår sønn på ti måneder. Han skal ha permisjon i morgen. Han står da opp med baby og er med han hele dagen. Han kjenner godt til rutinene her. I kveld traff han noen kompiser for et par øl rett etter mini sin leggetid. Ikke visste jeg at dette skulle føre til en fyllekule. De andre kompisene han var med har IKKE barn. Min samboer visste veldig godt at han skal ha sin dag med mini i morgen. Han kom hjem halv 2 sjanglende og illeluktende av alkohol. Klarte såvidt å stokke ordene når jeg sto våken i stua. Jeg godtar ikke at han skal stå opp med sønnen vår i 5-6 tiden i den standen. Jeg mener han burde tenkt seg om og tatt ansvaret man har ved å ha barn. Synes det er feigt av han å bruke anledningen ved at han har fri fra jobb ved å drikke seg full på en torsdag, men hallo - han har EN dag fri i uken for å være med sønnen vår og bygge god kvalitetstid. Er jeg helt på jordet her?! Eller har jeg rett til å bli forbanna?

Anonymkode: a4cd7...a26

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skal også sies at jeg i 23-tiden ba samboer om å ikke bli så sen da mini var mye våken (har vært syk hele uken). Han sa da han kom hjem om ikke så lenge. 

Anonymkode: a4cd7...a26

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns du har rett til å være forbanna.  Han burde tenkt seg om og ikke latt det utarte til en fyllekule! Dårlig gjort mener nå jeg. 

Anonymkode: 5ed25...1c7

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har rett til å bli forbanna ja, men han får lære av dette og værsågod å stå opp kl 06 å ta seg av ungen, så spør du han senere om han syntes det var verdt det å gå ut i går, og om han tror det var kult for ungen å kjenne alkohollukt av faren sin dagen derpå, og opplyser han om at det bare var flaks han ikke mista ungen i gulvet for alkohol og fyllesyke svekker motorikken og balansen i kroppen selvom det er dagen etter. Det får han nok til å prioritere litt anderledes i fremtiden!

Anonymkode: f5a49...add

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du har rett til å bli forbanna ja, men han får lære av dette og værsågod å stå opp kl 06 å ta seg av ungen, så spør du han senere om han syntes det var verdt det å gå ut i går, og om han tror det var kult for ungen å kjenne alkohollukt av faren sin dagen derpå, og opplyser han om at det bare var flaks han ikke mista ungen i gulvet for alkohol og fyllesyke svekker motorikken og balansen i kroppen selvom det er dagen etter. Det får han nok til å prioritere litt anderledes i fremtiden!

Anonymkode: f5a49...add

Jeg har ikke tenkt å la han stå opp med barnet vårt. Unner ikke sønnen vår det. Kjæresten min får heller gå glipp av den dagen og få dårlig samvittighet.  Jeg er SÅ sint nå. Så umodent!!

Anonymkode: a4cd7...a26

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er overdrivelse og skikkelig nazi disiplin. Om det har bare skjedd en gang. Da tar du deg av barnet denne dagen og sier du er glad han hadde det gøy. Og så hjelper han mer utover uka. 

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Klart du har rett til å være forbanna. Han må skjønne at slikt ikke går an når man har en liten en. Veldig umodent. 

Anonymkode: d20f4...20f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Liven_ skrev:

Jeg syns det er overdrivelse og skikkelig nazi disiplin. Om det har bare skjedd en gang. Da tar du deg av barnet denne dagen og sier du er glad han hadde det gøy. Og så hjelper han mer utover uka. 

Nei, han skal ikke hjelpe. Han skal ta sitt ansvar på lik linje med mor. 

Blir helt oppgitt over som snakker om at mannen skal «hjelpe til» med husarbeid og unger. 

Anonymkode: d20f4...20f

  • Liker 46
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den verste straffen du kan gi han er jo at han må stå opp og ta ansvaret for ungen mens han har hodepine. Tror neppe ungen gjør boe av det for en dag, så syns du overdriver litt.

Anonymkode: 5770e...b67

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BethD
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Den verste straffen du kan gi han er jo at han må stå opp og ta ansvaret for ungen mens han har hodepine. Tror neppe ungen gjør boe av det for en dag, så syns du overdriver litt.

Anonymkode: 5770e...b67

Enig i denne. Det har skjedd en gang ? 

Hadde det skjedd flere ganger hadde jeg reagert som du gjør nå ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, BethD skrev:

Enig i denne. Det har skjedd en gang ? 

Hadde det skjedd flere ganger hadde jeg reagert som du gjør nå ☺️

Første gangen det skjer på denne måten. Men det er ikke forsvarlig å la han være våken med mini nå. Han har ommøblert hele stua i fylla i natt og sjanglet inn på soverommet nå kl 6. Jeg hadde lagt planer for dagen min, som jeg nå ikke får gjennomført pga at han oppfører seg som om han er 16 år. Han har faktisk et barn.

Anonymkode: a4cd7...a26

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle kan gå på en smell, selv når man er voksen. Har du "rett" til å være sint, ja, men ikke overdriv heller. Om han beklager seg når han våkner,  la det være med det. Så kan du heller bli skikkelig forbanna om det skulle gjenta seg.  

 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Nasse1 skrev:

Alle kan gå på en smell, selv når man er voksen. Har du "rett" til å være sint, ja, men ikke overdriv heller. Om han beklager seg når han våkner,  la det være med det. Så kan du heller bli skikkelig forbanna om det skulle gjenta seg.  

 

Men er det Ok? Burde han ikke tenke seg om før han drikker seg full da? Nå må jeg avlyse mine planer for dagen. Han har permisjon en dag i uken med barnet sitt. Han har ikke sammenhengende 10 uker som «alle andre» 

Anonymkode: a4cd7...a26

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men er det Ok? Burde han ikke tenke seg om før han drikker seg full da? Nå må jeg avlyse mine planer for dagen. Han har permisjon en dag i uken med barnet sitt. Han har ikke sammenhengende 10 uker som «alle andre» 

Anonymkode: a4cd7...a26

Hvorfor er det så viktig for deg at noen her inne skriver; nei, det er ikke ok? 

Men som flere andre har sagt så kan alle gå på en smell.  

Anonymkode: adc9b...144

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er det så viktig for deg at noen her inne skriver; nei, det er ikke ok? 

Men som flere andre har sagt så kan alle gå på en smell.  

Anonymkode: adc9b...144

Fordi dere ikke forstår hvordan det må være tenker jeg. Som om dere synes det er greit om det skjer en gang liksom

Anonymkode: a4cd7...a26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men er det Ok? Burde han ikke tenke seg om før han drikker seg full da? Nå må jeg avlyse mine planer for dagen. Han har permisjon en dag i uken med barnet sitt. Han har ikke sammenhengende 10 uker som «alle andre» 

Anonymkode: a4cd7...a26

Greia med at man går på en smell er at det ikke er planlagt og at innen den gode dømmekraften kommer, er det allerede for sent. Dagsformen kan for eksempel gjøre at det smeller fortere enn normalt. Har ikke samboeren din for vane å gjøre dette, tenker jeg at du kan se an hvordan han håndterer saken i edru tilstand. Jeg mener ikke at du ikke skal si fra at det ikke er greit, men hvor sint du skal bli. Alle gjør feil iblant. 

 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest BethD
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Første gangen det skjer på denne måten. Men det er ikke forsvarlig å la han være våken med mini nå. Han har ommøblert hele stua i fylla i natt og sjanglet inn på soverommet nå kl 6. Jeg hadde lagt planer for dagen min, som jeg nå ikke får gjennomført pga at han oppfører seg som om han er 16 år. Han har faktisk et barn.

Anonymkode: a4cd7...a26

Skjønner at det er sykt irriterende. Du får ta det opp med han når han er tilregnelig igjen. Overnatte hos moren din eller noe for å lage et poeng ☺️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi dere ikke forstår hvordan det må være tenker jeg. Som om dere synes det er greit om det skjer en gang liksom

Anonymkode: a4cd7...a26

Du lager en tråd og spør om råd og om du har "rett" til å bli forbanna. Når skal man lære at man ikke bør gjøre det dersom man egentlig bare er interessert i svar som støtter sitt eget synspunkt? 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Overrasket

Jeg synes det høres fryktelig galt ut på flere måter. 
For det første setter han alkohol foran barnet, noe som er helt forkastelig. 
For det andre misbruker han jobben også. Farspermisjon er ikke ferie. Kollegaene må sikkert jobbe mer for å dekke opp for fraværet, og da bør han i det minste respektere jobb og kollegaer nok til at han bruker permisjonen til det den er ment for. 
For det tredje svikter han partneren sin ved å fremstå som om han ikke tar familien lik seriøst som henne. 
Han valgte å gjøre det man gjør for å bli far, og burde klare å ta sin del av ansvaret for resultatet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å være ute og ta noen øl, ok. Da får han selv stå i at det er tung dagen etter. 

Det som ikke er greit er å bli så full at man fortsatt er beruset når man skal passe småbarn. Null promille har han jo ikke før godt utpå kvelden i morgen. Og det er selvfølgelig heller ikke greit at han er så sliten at han ødelegger din dag. 

Du har all rett til å bli forbanna, men forsøk med god dialog i stedet for kjefting og smelling. Ser han selv hvor idiotisk dette er, skjer det nok ikke igjen. 

Anonymkode: eaf44...04a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...