Gå til innhold

Bekymringsmelding- Barnevernet!!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det går nok helt fint, når de forstår at du holder deg unna fyren. Og du skal fortsette å holde deg unna han. En som må sone straff, og som har rusa seg... Du veit aldri om dette er siste gangen. Det var han som var grunnen til at barnevernet blandet seg. 

Vær ærlig og forklar som det er, da vil det gå fint. Du tok det rette valget.

Anonymkode: 6d3c3...46c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvem kommer i fengsel for fartsovertredelse? Er du sikker på at det bare er det? ikke første gang antagelig isåfall, og kanskje det var noen utslag på prøver i den sammenheng også? Hvis ikke må han ha kjørt veldig fort! Og uten bolig, og rus, alarmklokkene kimer høyt her og du virker alt for snill! 

Anonymkode: 037f9...13b

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer til å gå helt fint. Som de sa så var de pliktig til å melde inn dette til barnevernet, og barnevernet tar det seriøst nettopp fordi de ikke kjenner deg og din situasjon. Prøv å slapp av med det og prat gjerne med foreldrene dine for litt støtte. 

Du skriver at du ikke har pratet med han på noen uker, men har du gjort det slutt med han? At du ikke har merket at han har vært ruset rundt det vil ikke si at han ikke har ruset seg tidligere i forholdet deres også, eller at han har en historie med rus. Mange vil ikke være åpne om det. Det høres rart ut at han akkurat denne helgen, tilfeldigvis helgen før han måtte teste seg, spontant havnet sammen med "dårlige folk" som han selvsagt aldri har noe med ellers, og følte det store presset på å ruse seg for aller første gang... Det kan være sant, men jeg hadde ikke tatt sjansen. 

Fokuser på barnet ditt, deg selv og studier fremover. En dag finner du en mann som er god nok for dere begge. 

Anonymkode: c5e21...b3e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Han hadde vært på denne festen helgen før soning. Da han skulle ta urinprøve dagen han skulle lenkes slo den ut på rus. Altså hadde han gjort dette noen dager før soning å ikke under soningen for da er han under full kontroll. Han fikk ikke startet soningen i leiligheten min fordi jeg valgte å trekke samtykket når jeg fikk greie på resultate av urinprøven.

Jeg har så klart ikke noen planer om å la han ødelegge for meg og barnet mitt og har gjort alt for å skjerme barnet for den situasjonen. Men samtidig tenker jeg at dersom han går med på å avlegge urinprøver over et lengere tidsperiode vil jeg kanskje gi han en sjanse til å bevise seg selv. Som sagt så har jeg aldri sett eller opplevd noe dårlig med han siden vi ble sammen. Tenker at mennesker kan begå feil, og at man fortjener en ny sjanse :)

 

Anonymkode: 7b525...5f3

Jeg tenkte at dette ville gå bra for din del, helt til jeg leste det jeg har uthevet her. Å slippe mennesker med potesielle rusproblemer inn i livet til barnet ditt, tyder dessverre ikke på gode omsorgsevner. Det er blitt bevist at han hadde rusmidler i kroppen sin, på tross av at han var klar over at han skulle få på seg fotlenke, og i den forbindelse ta blodprøver/urinprøver. Du må kutte kontakten tvert av! Han har allerede bevist at du ikke kan stole på han. Ikke la barnet ditt få denne erfaringen. Finn deg en skikkelig mann uten denne problematikken, det er en haug med menn å velge mellom som ikke er i nærheten av denne problematikken. Legg bort dine egne følelser, og tenk på barnet, så vil dette gå bra :) 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ble veldig sint og frustruert over situasjonen han utsatte oss for og har pr i dag ikke tatt stilling til forslaget hans. 

Du har ikke tatt stilling? Trenger du virkelig flere dager på å finne ut av hva du skal gjøre med denne mannen?!

Jeg tenker at BV kan hjelpe deg til å sortere litt her. Du er ved all sannsynlighet en flott mamma, og han var sikkertt grei med dere! Men barn og rus går ALDRI sammen.
Jeg tenker det er fint av BV er inne i bildet nå, som dette tilfeldigvis kom opp opp, og du ikke engang vet hva du skal gjøre med mannen...
For oss andre og BV er det nok soleklart.

Slipp BV inn, lytt til dem og kvitt deg med denne mannen. Han har virkelig utnyttet dere!!!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du ga ham en kjempesjanse, du tilbød å flytte ut av boligen din med barnet (skulle ikke hun i barnehagen?) for at han skulle få en enkel og grei soning, og han forspilte den sjansen grundig. Han fortjener ingen flere sjanser, og barnet ditt fortjener ikke å ha ham i livet sitt. Du er ikke i en situasjon der du kan ta sjansen på å ha en slik kjæreste, noe som denne bekymringsmeldingen til barnevernet beviser.

Du kan heller ikke bli samboer med en relativt ny kjæreste bare for å være grei, ikke når du har et barn.

Han har ikke gjort én feil, han ER helt feil.

Han har ingen bolig. Han har ingen andre han spør først om å ordne denne soningen for ham. Har han ikke jobb? Han har dårlige venner. Han ruser seg. Han ruser seg på verst tenkelig tidspunkt, du kan aldri stole på at det ikke skjer igjen. Han skal sone, han har gjort noe kriminelt langt utover en enkelt, forståelig fartsbot.

Når du snakker med barnevernet må du legge dette fram litt slik du gjør her, med at du allikevel skulle til foreldrene dine og lese, og at du ikke hadde noen anelse om rus, OG AT DU SELVFØLGELIG HAR BRUTT 100% MED HAM NÅ, HAN KOMMER ALDRI INN I LIVET TIL DITT BARN IGJEN, OG DU HAR LÆRT.

Så går nok denne undersøkelsen greit.

Anonymkode: ef4fa...8ab

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Barnvernet vil med all sannsynlighet bare ha en samtale med deg der du får forklart situasjonen, det oppstår gjerne misforståelser i bekymringsmeldinger.

De hadde ikke latt det gå lang tid om de tenkte barnet var i umiddelbar fare.

Skolen en jente jeg kjenner går på leverte inn en bekymringsmelding etter noe hun fortalte lærer, dette gikk ut på vold i hjemmet, da ble foreldre og barn tatt inn på møte samtidig med 3 forskjellige som jobber i barnevernet, dette var det eneste som skjedde, selvom det kom frem at em av foreldrene har utøvd vold mot barnet. (Jeg ble selv overrasket over at det ikke skjedde noe i form av foreldrekurs eller lignende) 

Så jeg ville nok bare prøvd å slappe av, være forberedt på at jeg måtte inn og snakke med de, og da være ærlig om situasjonen. 

Anonymkode: 0adcf...b45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GoldenLioness

Du sier det du skrev her. Foreldrene dine kan bekrefte at du bodde hos dem da du leide ut leiligheten.

De kommer til å henlegge saken, men de har undersøkelsesplikt og bra er det i tilfelle du var en mor som hadde og visste om at kjæreste som du bodde sammen med ruset seg med barn i bildet :) 

Når det er sagt hadde jeg dumpet fyren på flekken. Man ramler ikke bare bort feil folk og ruser seg i voksen alder. Har han gjort det nå, så har han gjort det før og kommer nok til å gjøre det igjen.

Endret av GoldenLioness
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bøff Eløff
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du er ikke i trøbbel dersom du kutter kontakten med ham og forteller barnevern at datteren din sin sikkerhet kommer først. 

Han lyver til deg. Hvem blir tilfeldigvis tatt for rus den ene gangen de blir testa?? 

Ville aldri tatt sjansen, uansett hvor forelska jeg er. Så hadde dumpa han, no contact, grått i ben&jerrys til det ikke var så vondt lenger.

Anonymkode: 01632...b0c

Dette.

Barnevernet reagerer nok negativt på at du tar han inn i varmen igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du kutter kontakt med han så skjer det ingenting. De vil nok bare snakke med deg og når du forteller hva som skjedde og at du nå ikke har kontakt med han, så henlegger de saken. 

Om du derimot fortsetter å ha han som kjæreste så kan det være at de starter en undersøkelse. Dette tar maks 3 mnd. Etter det får du beskjed om de setter inn tiltak (dette er frivillig, men det ses ikke på som positivt hvis man ikke tar i mot) eller ikke. 

Anonymkode: 50f09...da8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint at BV åpner sak, på den måten får du mulighet til å vise at det ikke er noen grunn til bekymring for datteren din. BV er ikke noen "stygg ulv" som er "ute etter folk" heller tvert imot. Jeg ville ikke bekymret meg så lenge denne kjæresten ikke lengre er en del av livet ditt eller din datters.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du og datteren din har ikke truffet ham etter at du fant ut om rusbruken, jeg vil tro det taler mot «rusbruk rundt barnet».

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvem kommer i fengsel for fartsovertredelse? Er du sikker på at det bare er det? ikke første gang antagelig isåfall, og kanskje det var noen utslag på prøver i den sammenheng også? Hvis ikke må han ha kjørt veldig fort! Og uten bolig, og rus, alarmklokkene kimer høyt her og du virker alt for snill! 

Anonymkode: 037f9...13b

Nordthug soma også med fotlenke for fartsovertredelse - vanlig det

Anonymkode: e21d6...4c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det er vanlig når en har kjørt bil i beruset tilstand og kræsjet.. 

Anonymkode: 6ecbf...7fd

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nordthug soma også med fotlenke for fartsovertredelse - vanlig det

Anonymkode: e21d6...4c2

Var ikke han rusa OG kræsja i tillegg??

Anonymkode: 01632...b0c

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Var ikke han rusa OG kræsja i tillegg??

Anonymkode: 01632...b0c

Jo pluss at han stakk fra åstedet mens kameraten satt skadet i bilen.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei

Trenger råd rundt en bekymringsmelding fra barnevernet, noen barnevernspedagoger her inne eller foreldre som har erfaring rundt dette som kanskje kan fortelle meg hva jeg har i vente? på forhånd takk!!

Saken er som følgende:

Jeg har en datter på snart 5 år som jeg har alene omsorgen for ( barnefar er ikke i bildet og oppholder seg i utlandet) jeg har en kjæreste som skulle sone en liten dom for fartsovertredelse. Han har tidligere bodd i sverige og trengte en bolig for å sone denne dommen i med fotlenke. Jeg ville gjerne hjelpe han da han har vært der ganske mye for oss. Jeg tilbøyd meg selv å leie ut leiligheten min til han i forbindelse med dette. Da kriminalomsorgen var på besøk fikk han min samtykke til soning. Jeg å min datter skulle uansett ikke være her denne perioden, ( sa jeg helt på begynnelsen av samtalen) jeg er student å hadde i tankene å lese til eksamen hos foreldrene mine som bor en times tid unna meg. Da han skulle avlegge urinprøve kom det frem at han var ruset på et rusmiddel. Jeg ble så klart veldig sjokkert/lei meg å reagerte veldig! Jeg fikk straks beskjed om at krim omsorgen var pliktet til å gi beskjed om dette til barnevernet. Jeg trakk tilbake samtykket om å la han sone i min leilighet og han ble derfor nødt til å finne seg et annet sted. 

Min kjæreste bor ikke med oss og som nevnt tidligere er han ikke far til barnet mitt. Jeg har aldri opplevd å se han ruset verken på alkohol eller andre rusmiddeler. Jeg hadde så klart lagt merke til dette! Han har bare vært snill å god mot meg og min datter. Jeg har aldri opplevd noe dårlig rundt han for da hadde jeg selvfølgelig ikke vært ilag med han. Jeg prioriterer min datters trygghet fremfor alt annet. Han forklarte at dette var et engangs tilfellet, at han hadde vært på fest og var blant feil folk. ( han har forresten ingen fortid/ vandel med rus) han var villig til å avlegge urinprøver fremover for å bevise at dette ikke var snakk om et misbruk. 

Jeg har ikke snakket med han siden den dagen som er ca 3 uker siden. Jeg ble veldig sint og frustruert over situasjonen han utsatte oss for og har pr i dag ikke tatt stilling til forslaget hans. 

Jeg fikk brev fra barnevernet i posten for noen dager siden hvor det blant annet stod at dem var bekymret for «mors kjærestes bruk av rusmiddler i nærheten av barnet» og at de hadde vurdert saken å konkludert med å åpne en undersøkelsessak. Jeg måtte påregne noe ventetid da det var stor pågang. 

Jeg er kjempe redd for hva som vil skje! Har heller aldri hatt noe med barnevernet å gjøre tidligere. Jeg å barnet mitt har det veldig godt sammen og hun får all den omsorgen å kjærligheten hun trenger fra både meg og min familie. Må også nevne at barnehagen hun går i er veldig fornøyde med henne. Hun er en glad og sosial jente med ingen mangler! 

Hva har jeg i vente? Har barnevernet en sterk sak mot meg? Vil de undersøke saken? Eller ønsker de bare en samtale med avklaring så henlegge det? 

Hilsen en bekymret mor. 

Anonymkode: 7b525...5f3

Nå harmpåskeferien begynt, kan vi slå fast.

Man får ikke sone en promilledom med fotlenke/hjemmesoning nåt man ikke er norsk statsborger. 

 

Anonymkode: 3c9a0...46b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå harmpåskeferien begynt, kan vi slå fast.

Man får ikke sone en promilledom med fotlenke/hjemmesoning nåt man ikke er norsk statsborger. 

 

Anonymkode: 3c9a0...46b

Så her man bodd i Sverige en stund så er man ikke Norsk?  

 

Til ts. Hold deg langt unna en mannen. 

Anonymkode: 82aa9...7b6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

BV er pliktig til å undersøke når det er snakk om rus. Det at de har ventetid viser også at de ikke tror at barnet er i akutt fare.

Hvis du forklarer BV det du skriver her og kutter denne fyren ut så blir BV mest sansynlig til å henlegge saken. Du burde kutte denne mannen fullstendig ut av livet ditt. Det at han ruser seg rett før han vet at han skal bli kontrollert viser at han gir faen i at det kan få store konsekvenser for deg. Du må rett og slett velge mellom barnet ditt og han.

Anonymkode: d80b8...a43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...