Gå til innhold

Bekymringsmelding- Barnevernet!!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei

Trenger råd rundt en bekymringsmelding fra barnevernet, noen barnevernspedagoger her inne eller foreldre som har erfaring rundt dette som kanskje kan fortelle meg hva jeg har i vente? på forhånd takk!!

Saken er som følgende:

Jeg har en datter på snart 5 år som jeg har alene omsorgen for ( barnefar er ikke i bildet og oppholder seg i utlandet) jeg har en kjæreste som skulle sone en liten dom for fartsovertredelse. Han har tidligere bodd i sverige og trengte en bolig for å sone denne dommen i med fotlenke. Jeg ville gjerne hjelpe han da han har vært der ganske mye for oss. Jeg tilbøyd meg selv å leie ut leiligheten min til han i forbindelse med dette. Da kriminalomsorgen var på besøk fikk han min samtykke til soning. Jeg å min datter skulle uansett ikke være her denne perioden, ( sa jeg helt på begynnelsen av samtalen) jeg er student å hadde i tankene å lese til eksamen hos foreldrene mine som bor en times tid unna meg. Da han skulle avlegge urinprøve kom det frem at han var ruset på et rusmiddel. Jeg ble så klart veldig sjokkert/lei meg å reagerte veldig! Jeg fikk straks beskjed om at krim omsorgen var pliktet til å gi beskjed om dette til barnevernet. Jeg trakk tilbake samtykket om å la han sone i min leilighet og han ble derfor nødt til å finne seg et annet sted.