Gå til innhold

Hvor ofte må vi med bhgbarn regne med å bli spysjuke?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

51 minutter siden, Gneis skrev:

Har tre barn, nesten voksne. En av dem har hatt omgangssyke en gang, de andre har ikke hatt det i det hele tatt. Dette skyldes....flaks.

Vil bare si at barna dine har nok tillegg til flaks et godt immunforsvar. Her i huset blir alltid lillebror og jeg syke. Dvs han blir syk først og jeg får alt han har. Storesøster og pappa er aldri syke. Jeg vet at jeg har et dårlig immunforsvar etter å ha vært langtidssyk som barn. 

Anonymkode: a180a...923

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, T-Rex skrev:

Ok, det er mulig det ikke er like virksomt med vaksine mot omgangssyke som mot influensa, jeg har ikke erfaring med førstnevnte. Men hadde jeg hatt barnehagebarn, ville jeg i alle fall vaksinert barnet/barna og meg selv mot omgangssyke, så langt det går.

Babyer får det altså. Det er en del av vaksineprogrammet

Anonymkode: 8f4d7...224

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Babyer får det altså. Det er en del av vaksineprogrammet

Anonymkode: 8f4d7...224

De får mot rotavirus. Skulle gjerne fått en mot nirovirus også 😀 

Anonymkode: a180a...923

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mini her er 3,5 år, har gått i bhg fra han var 11 mnd. Han har hatt omgangssyken 2 ganger på de 2,5 årene, jeg har ikke blitt smittet noen av gangene😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jobbet mange år i bhg, og i høst var først gang jeg hadde spysyken og diare x2. Håper det er mange mange år til neste gang. Vasker/spriter over håndtak og steder vi tar flere ganer i uken når det er sykdom på avdelinger. Ellers er vi opptatt med å lære barna god håndhygiene. Er mye ute når det er spy og diare som går. Har opplevd foreldre levere barn selv om barnet hadde kastet opp om natten. 

Anonymkode: 059f8...403

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt barn starta i bhg august 2016. Kun hatt det en gang til nå. Han hadde bare diare mens jeg hadde hele pakka:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har jobbet mange år i bhg, og i høst var først gang jeg hadde spysyken og diare x2. Håper det er mange mange år til neste gang. Vasker/spriter over håndtak og steder vi tar flere ganer i uken når det er sykdom på avdelinger. Ellers er vi opptatt med å lære barna god håndhygiene. Er mye ute når det er spy og diare som går. Har opplevd foreldre levere barn selv om barnet hadde kastet opp om natten. 

Anonymkode: 059f8...403

Sprit tar ikke omgangssykevirus.

Anonymkode: 12a84...d21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sprit tar ikke omgangssykevirus.

Anonymkode: 12a84...d21

Spriter og vasker. :)  Vasker når det er omgangssykdom. :) 

Anonymkode: 059f8...403

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to barn på barneskolen og en liten på snart tre, og vi har ikke hatt spysyke i huset siden han begynte i bhg. Det har florert på jobb og i ungenes skoleklasser og bhg, men vi har sluppet unna så langt. Aner ikke hvorfor. Jeg er lærer og har opplevd i januar i år at klassen min var halvert pga spysyke. Nesten alle mine kolleger med småbarn har hatt det i hus. En uke var det bare mitt barn og en til på avdelingen i bhg, resten hadde spysyke. Og den andre friske ungen hadde hatt det uken før... Vi har hatt forkjølelser og hoste, men ikke spysyke. Bank i bordet! 

Vi får det helt sikkert vi også, men poenget mitt er at det er helt umulig å vite hva man må regne med. Noen blir rammet tre-fire ganger i løpet av et skoleår, andre slipper unna. 

Anonymkode: 57176...432

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lenge varer denne elendigheten? Begynte å kaste opp natt til tirsdag og nå lørdag har jeg fortsatt diare og er kvalm!

Anonymkode: 90466...bc8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

De får mot rotavirus. Skulle gjerne fått en mot nirovirus også 😀 

Anonymkode: a180a...923

Ja, det er det jeg skrev :) og er helt enig 

Anonymkode: 8f4d7...224

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest N-Nøff
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har jobbet mange år i bhg, og i høst var først gang jeg hadde spysyken og diare x2. Håper det er mange mange år til neste gang. Vasker/spriter over håndtak og steder vi tar flere ganer i uken når det er sykdom på avdelinger. Ellers er vi opptatt med å lære barna god håndhygiene. Er mye ute når det er spy og diare som går. Har opplevd foreldre levere barn selv om barnet hadde kastet opp om natten. 

Anonymkode: 059f8...403

En jeg kjenner som jobber i barnehage har sett foreldre levere barna med rester av spy i håret

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor lenge varer denne elendigheten? Begynte å kaste opp natt til tirsdag og nå lørdag har jeg fortsatt diare og er kvalm!

Anonymkode: 90466...bc8

Jeg pleier å kaste opp en natt og diaré i rundt 7-10 dager. Kvalm og uvel i hvertfall to uker.  Håper du føler deg bedre snart. 

Anonymkode: a180a...923

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...